Voltcraft Digi 35 probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bigauke
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-09-2022
Goedemiddag

Ik ben al jaren lang brave bezoeker van dit forum om allerlei problemen op te lossen op het gebied van electro. Nu heb ik een Voltcraft Digi 35 waar ik heel tevreden over ben. Nu geeft hij sinds kort het volgende probleem. Geeft zonder belasting 30V wanneer ik er een aantal lampjes op aansluit zakt de spanning als een baksteen. Stroom blijft wel lopen.

Is er een gedeelte van de regelbare voeding waar ik het in zoeken moet?

Alvast bedankt

😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ao1WF0Tu2lElkbIL1QynAblF9Gk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51pFnKTw9nLzFGAPGHYrPF3T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdeaFe-BeRooUwzi8YS_lDKEJNE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N78Bw144rnZuPnU9TVg0XM6h.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:12
Zo te zien wordt de stroom begrenst. Misschien is die potmeter voor de stroombegrenzing niet meer ok. Denk dat je het moet zoeken in dat circuit.

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 22:10

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Wat is er mis? De foto laat 2.44 Ampère zien. Zo te zien kan hij niet meer leveren dan 2.5A. Dat is dus de stroomlimiet van je voeding. Gloeilampen hebben veel meer stroom nodig tijdens het opstarten omdat de weerstand van de gloeidraad laag is als hij koud is. Wat voor lamp sluit je aan?

Theo

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Maar hij meet ook 2.5A dus heb je dan toch extern iets vreemds zitten?
Anders moet je het denk ik in de shuntweerstand zoeken waarmee de stroom gemeten wordt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dit vooral. Als @Bigauke met een "paar lampjes" 10 paralel geschakelde 50 Watt halogeenspotjes bedoelt dan is dit gedrag niet vreemd. Als hij er 2 LEDjes mee bedoelt, is het wel vreemd, tenzij die LEDjes ondertussen kortgesloten zijn vanwege de 30V die er op heeft gestaan. Als ik de aansluitingen zie die je gebruikt; die bananestekkers waar het koper aan alle kanten uitsteekt, dan zou ik ook zeker even extra checken op kortsluiting ergens in die keten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==