Vraag

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Hey, vermits mijn Huawei P30 Lite kapot gegaan is, zoek ik een andere smartphone.

Ik zoek een?
Smartphone dus

Wat is je budget?
200-400€
Wordt op de zaak gekocht, dus budget op zich geen probleem.
Maar heb geen zin om al teveel geld uit te geven aan iets dat ik in mijn broekzak draag, dus budget ligt rond de 200 tot 400€. Wil natuurlijk het beste toestel voor dit bedrag.
Image of uiterlijk interesseert me geen hol.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Goede batterijduur vind ik ook wel belangrijk, moet geen dagen mee gaan, maar toch vlot de dag doorkomen.
Gebruik is voor algemene zaken: browsen, email, Reddit, nette camera voor af en toe een kiekje, maar ben geen fervent fotograaf.
MicroSD kaartje is essentieel, daar staat mijn muziekcollectie op.
Hoofdtelefoon uitgang vind ik ook wel belangrijk, niet iedere speaker heeft bluetooth.
Ik speel geen spelletjes, dus dat is totaal niet belangrijk.
Beetje goede Android ondersteuning, updates, is ook wel belangrijk naar veiligheid toe.
Toestel zit altijd in een cover, dus uiterlijk vind ik niet belangrijk.
5G vind ik op dit moment niet belangrijk, misschien wel over een jaar of misschien 2? Dat weet ik niet.
Ik denk dat naar de toekomst toe, 6GB RAM wel beter is dan 4GB.
Formaat: met de huidige formaten: liever een beetje kleiner dan groter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A52 (S): niet meer zo gemakkelijk te vinden, maar staat nog wel bij Gomibo te koop voor 339€.
OnePlus Nord CE 2: ook bij Gomibo voor 289€
Nokia X10 ( 299€ bij Krefel) of Nokia X20 (349€ bij Nokia met earbuds). Zou goede Android ondersteuning moeten hebben, hoewel ik daar ook weer twijfels over hoor)
Pocophone X3 (260€ op Bol)
Xiaomi Redmi Note 10 Pro (245€ bij Gomibo)

Zoveel keuze, ik weet het niet goed meer.

Welke vragen heb je hier nog over?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Makkelijkste, pak de A52s, is gewoon populair all-round toestel met nog jaren support.
De andere modellen hebben korter software support.

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 08:40

DataCopy

Dum vita est spes est

Houd de aanbiedingen goed in de gaten, gisteren nog een A52s kunnen bestellen bij de Duitse amazones voor 255 euro.

Je moet wellicht wel een concessie op kleur doen, toen ik keek was de keuze nog wit of mint...

Oh, en als antwoord op je vraag, ik zou ook voor de A52s gaan, bang-for-buck zeker tegen een bovenstaand bedrag!

[ Voor 21% gewijzigd door DataCopy op 10-09-2022 12:18 ]

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Bedankt voor de reacties, dan ga ik voor zo'n A52S gaan.

Aan 255 euro is hij op Amazon uitverkocht.
Nergens in de buurt in een winkel te vinden, dus maar voor 339 bij Gomibo besteld.
Zou morgen geleverd moeten worden door PostNL. Ben benieuwd.
Smartphone is toch wel essentieel voor veel zaken, zoals het online kopen van een smartphone.
Net dan heeft de Digipass van de bank lege batterijen, Murphy natuurlijk.