Welke verzekering i.v.m. zonnepanelen (opstal)

Pagina: 1
Acties:

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 20:49
Per 1 december krijg ik de sleutels voor mijn nieuwe woning. Hierop liggen 11 zonnepanelen en zojuist las ik een artikel "Verzekeraars massaal gestopt met vergoeden onzichtbare schade aan zonnepanelen"

Nu moet ik dus nog een (opstal) verzekering gaan afsluiten en hoop dat ik gebruik kan maken van jullie ervaring. Is er op dit moment nog een goede verzekeraar die ook zonnepanelen volledig meeneemt hierin, is los verzekeren van panelen mogelijk en het ook waard? of zijn er nog andere tips en tricks?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien je voor een nieuwe woning toch al andere verzekeringen nodig hebt en vast nog veeeel meer andere zaken moet regelen (auto / fiets / zorg / TV verzekeringen allemaal omzetten), welke premie heb je dan van je huidige verzekeraar gekregen voor de opstal + zonnepanelen en waarom vindt je dat veel / weinig / vergelijkbaar?

Tip: veel kleine letters zonderen natuurrampen uit. Dus allicht erop letten want een flinkt hagelbui of een windkracht 7+ is dan niet vergoed maar kan wel flinke schade aanbrengen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35
Goede vraag, bij independer zie ik in de vergelijking helemaal niet iets over zonnepanelen staan.
In mijn huidige verzekering (HEMA) staat in de voorwaarden dat de zonnepanelen alleen gedekt zijn als deze vast zitten aan het gebouw (niet los kunnen zonder schade aan het gebouw te maken). En breukschade is niet gedekt (zal wel hagel bedoelen).

Een zonnepaneel is altijd zo los te schroeven zonder schade, dus feitelijk is er nul dekking. (in de praktijk misschien coulance, maar dus niet bij hagel).
Bij een niet verankerde stellage op een plat dak is er dus sowieso geen dekking.

Ik kan geen vergelijksite vinden die de voorwaarden mbt zonnepanelen meeneemt helaas. Ik denk dat je handmatig alle voorwaarden door moet speuren.

[ Voor 62% gewijzigd door Whiskey48 op 10-09-2022 12:16 ]

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 17:01
In dat artikel staat ook welke verzekeraars het wel dekken en ook je misgelopen opbrengst vergoeden.
Er staat ook dat ook al verzekeren ze die onzichtbare schade dat het nogal moeilijk en kostbaar zal zijn om dat te bewijzen. Hoe zinvol het verzekeren op onzichtbare schade is kun je je dan afvragen.

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 20:49
jobr schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:11:
In dat artikel staat ook welke verzekeraars het wel dekken en ook je misgelopen opbrengst vergoeden.
Er staat ook dat ook al verzekeren ze die onzichtbare schade dat het nogal moeilijk en kostbaar zal zijn om dat te bewijzen. Hoe zinvol het verzekeren op onzichtbare schade is kun je je dan afvragen.
Ik las het artikel op Google nieuws en daar miste ik dus de eerste alinea en zag dus alleen een opsomming van van verzekeraars die gestopt waren.

"zijn verzekeraars als AEGON, a.s.r. en OHRA anno 2022 een positieve uitzondering. Zij vergoeden niet alleen de onzichtbare schade, maar ook de misgelopen opbrengst."

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 17:01
sjors86 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:30:
Ik las het artikel op Google nieuws en daar miste ik dus de eerste alinea en zag dus alleen een opsomming van van verzekeraars die gestopt waren.
Hierin kun je het hele verhaal vinden: https://www.solarmagazine.nl/u/magazine/sm9-2022.pdf
Pagina: 1