mxstream probleem dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Het is heel vreemd, elke keer als ik een verbinding heb met het internet gebeurt er na een tijde (zeer onregelmatig) helemaal niks meer. Ik kan dan nog wel een verbinding maken maar er is alleen geen dataverkeer mogelijk. Na een reboot van het systeem doet alles het ineens wel. Weet iemand misschien hoe ik dit moet oplossen, want het is echt superirritant.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Tux

zoiets heb ik ook

als ik boot en connect krijg ik geen website op mn scherm

maar als ik disconnect en weer connect krijg ik wel fatsoenlijk internet

heel raar

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• nikk
Op maandag 27 augustus 2001 20:57 schreef paus_j_p2 het volgende:
zoiets heb ik ook

als ik boot en connect krijg ik geen website op mn scherm

maar als ik disconnect en weer connect krijg ik wel fatsoenlijk internet

heel raar
Bij mij doet alles juist na een reboot het wel. Maar als er geen dataverkeer is heeft disconnecten en weer connecten bij mij geen zin.

Verwijderd

Draai jij Win98Se toevallig ? of welk OS heb je + wat voor een modem

• nikk
Op maandag 27 augustus 2001 21:15 schreef Devil_2000 het volgende:
Draai jij Win98Se toevallig ? of welk OS heb je + wat voor een modem
Ja, win98se en ik heb zo'n Alcatel Speed Touch (?) modem. Ik heb een abbo bij xs4all en gebruik ook dat inlog-prog van ze. Ik krijg dan ook soms (niet altijd) ook de volgende medeling wanneer geen dataverkeer mogelijk is:

"Kan het adres van de naamserver niet herleiden. Er is waarschijnlijk een probleem met de naamserver. Controleer de Netwerk Instellingen if wacht even."

• Tux

Tux

Windoze ME :r Speedtouch USB 512kb Planet

[offtopic-modus]
ongeveer 300m meter van mn huis ligt KPN cityround glas lus
wat zou het kosten om glas aan te leggen en zo :9~
[/offtopic-modus]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Denk dat het aan Win 9X ligt. Dit soort problemen zie je alleen met dat soort OS'en. Had ik zelf ook, maar nu draai ik overal Win2k en nooit geen probz meer. Alleen maar stabiele systeempjes. :)

• Tux

Tux

win2k is met mn mxstream 100x zo instabiel |:( (721 error)

en toen ik mn USB modem onder Linux wou draaien.

Floep Linux Plat kernel error.... reboot Error on harddisk

Fransen toch (die vent van die driver heette geloof ik Papillault ofzo)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 27 augustus 2001 22:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, win98se en ik heb zo'n Alcatel Speed Touch (?) modem. Ik heb een abbo bij xs4all en gebruik ook dat inlog-prog van ze. Ik krijg dan ook soms (niet altijd) ook de volgende medeling wanneer geen dataverkeer mogelijk is:

"Kan het adres van de naamserver niet herleiden. Er is waarschijnlijk een probleem met de naamserver. Controleer de Netwerk Instellingen if wacht even."
waarom gebruik je dat inlog proggie eigenlijk :?
ik zie het nut er niet zo van in.
waarom probeer je het niet eens zonder :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 22:23 schreef paus_j_p2 het volgende:
win2k is met mn mxstream 100x zo instabiel |:( (721 error)

en toen ik mn USB modem onder Linux wou draaien.

Floep Linux Plat kernel error.... reboot Error on harddisk

Fransen toch (die vent van die driver heette geloof ik Papillault ofzo)
Haha, maar dan praat je over USB. ADSL en een USB modem vind ik eigenlijk net zoiets als een 50 speed floppy disk.

USB wordt gebruikt voor iets waar het eigenlijk niet voor bedoeld is.

• nikk
Op maandag 27 augustus 2001 22:26 schreef chucky666 het volgende:

[..]

waarom gebruik je dat inlog proggie eigenlijk :?
ik zie het nut er niet zo van in.
waarom probeer je het niet eens zonder :?
Proggie is vrij handig, het zorgt ervoor dat je constant online bent. En zonder heeft geen zin, probleem blijft.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

meschien kan je een keer ff icp/ip opnieuw installen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• AMDFreak
  • Laatst online: 17:03

AMDFreak

Intel is zo..

gewoon heel die zooi opnieuw installe stap voor stap.. via de handleiding of bel anders die 'vriendelijke' helpdesk :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• curtazimo
  • Laatst online: 27-01-2023
Damn! Heb ik ook last van! Denk ik lekker Kazaa aan te gooien en een boel stuff te downloaden, disconnect 'ie Kazaa gewoon na een paar uur en is er verder ook geen dataverkeer mogelijk. Na een boot is er weer nix aan het handje... Draai 98SE en heb ook zo'n Alcatel modem. Zou dit probleem aan bepaalde instellingen van het modem liggen ofzo?

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/156229/ besproken wordt. Het ligt aan de VPN-adapter van Windows 98(SE).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Okayzal proberen alles te kunnen melden wat deze problemen kan geven .. (ik werk bij adsl helpdesk Planet internet)

Maar goed komt hij als je verbinding naar een tijdje weg valt kan je het voglende doen ..

Kijk eerst of je progries als kazaa en dergelijke de goeie instellingen heeft dit zal wel ees problemen kunnen geven

Bij usb modem kan je beste eerst even de nieuwe drivers downloaden van mxstream.nl/support/ en zorg wel dat je de goeie versie heb.
Heb je usb modem en daar bij een viachipset met een amd modem dan kan het 9 van de 10 keer zijn dat het aan de modem in werking met die chipset hier is niks aan te doen . bel dan je isp;.

Bij eternetmodem kan je het beste alles weg halen dus ET en VPN en gewoon opnieuw installeren dit scheelt je weer telefon kostne naar kpn/isp om te helpen.

Jek an het hier vinden

Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software en dan windowssetup,

Gewoon weg halen .. pc opniuew opstarten en daarna terug zetten instelingen van netwerk controleren. en nieuw inbel iccoontje aan maken dan moet het weer werken heb je geen data,. bel dan je isp dan is er waarschijnlijk iets mis met de wijkcentrale

Mocht je adls betellen dan raad ikj e persoonlijk aan om een ethernet modem aan teschaven in plaats van usb want daar zijn nog al problemen mee ..zijn er problemen kan je altijd mailen .. icq kan ook maarmeestel flikker ik daarinedereen uit :) en email beantwoord ik netjes
Groeten

Lord Hades

aka Hades-Hodur

• nikk
Op dinsdag 28 augustus 2001 15:53 schreef Tourniquet het volgende:
Waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/156229/ besproken wordt. Het ligt aan de VPN-adapter van Windows 98(SE).
Thanx! Ik heb die netpptp file geinstalled en ik heb nu al een uur of 4 een stabiele verbinding!

• nikk
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Thanx! Ik heb die netpptp file geinstalled en ik heb nu al een uur of 4 een stabiele verbinding!
Yep, probleem is echt weg. Ik heb de comp de hele nacht laten edonkey-en vor de zekerheid en ik had vanochtend nog steeds een verbinding :)

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:03
werkt dat ook voor Win2k waant ik heb ook hetzelfde probleem

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op woensdag 29 augustus 2001 12:46 schreef Chillmeister het volgende:
werkt dat ook voor Win2k waant ik heb ook hetzelfde probleem
DIT probleem is alleen met Windows 98 en 98SE, met Win2K moet het wel een ander probleem zijn denk ik...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1