Beeldscherm of grafische kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Mijn vraag
ik heb in mei 2020 een skikk(tongfang) laptop aangeschaft, het gaat om een versie met de volgende eigenschappen rtx2060, 16gb ram, i7-10875h, 17 inch.

Sinds een maand heb ik last van een scherm gevuld met verticale strepen waardoor de content op het scherm niet meer te zien is, deze verhouden zich ruwweg in de kleuren die weergegeven zouden moeten worden op het scherm. Het gebeurt echter niet op vaste momenten en het verdwijnt wanneer de laptop in slaapstand word gezet en weer ontwaakt word.

In eerste instantie gebeurde het ruwweg 1 keer per 1 of 2 uur.

Echter vanavond begon de laptop het steeds vaker te vertonen. Wanneer ik dying light opstartte werd het steeds erger.

Het gekke is, de computer werkt prima tijdens een benchmark zoals furmark.

Toen heb ik geprobeerd om DDU te draaien, echter bij het openen van de recovery opties kreeg ik een scherm gevuld met een turquoise beeld, deze werd donkerder naarmate deze er langer op stond(zie fotos) (1e foto zijn de vlekken al zichtbaar, dit was wanneer ik merkte dat het scherm ook donkerder werd, het scherm begon als een egale kleur)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJIQ6ESQOKBgN5LHLWpUw6AX3sU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7cwnzjnHgPCE6cqAYkGyL02.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SulMZ7njvAgEoCR44NLBsC_ekKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YVBXUfmFq08VnPvSZtNklvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WceHwQlvbR8bUNU44BzoZldPgJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPaUpceE88s5pKoqOdhvxW1g.jpg?f=fotoalbum_large

Na het opnieuw starten van de laptop stond deze ook in het bootscherm en begon de computer een volledig wit scherm te vertonen tijdens het openen van Chrome, hierna moet ik de computer herstarten om dit te verhelpen.

Helaas heb ik geen hdmi kabel om een extern beeld te testen

Relevante software en hardware die ik gebruik
n.v.t

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-DDU proberen te draaien
-drivers geupdate
-laptop ontdaan van stof etc
-clean install windows

Edit: na het typen van deze post heeft de laptop af kunnen koelen en lijken de problemen verdwenen, dit zal dus waarschijnlijk de gpu zijn.

Wat zou een eventuele reparatie hiervoor zijn?(reflowen of rebellen) en verbonden kosten?(student :'( )

[ Voor 6% gewijzigd door gerjan z op 09-09-2022 22:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhsaddink
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 17:06
Je stelt zelf al de beste volgende stap voor:
Helaas heb ik geen hdmi kabel om een extern beeld te testen
Even bij de buren, vrienden of familie regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Verkoper contacteren? 2 jaar, misschien is er garantie.
Nooit van skikk gehoord, ze geven 2 jaar carry in garantie en lijken een paar winkels in NL te hebben, 1 in de buurt?

[ Voor 51% gewijzigd door Silent7 op 09-09-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
Silent7 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:09:
Verkoper contacteren? 2 jaar, misschien is er garantie.
Nooit van skikk gehoord, ze geven 2 jaar carry in garantie en lijken een paar winkels in NL te hebben, 1 in de buurt?
Helaas is de garantie reeds verlopen

Echter is er goed nieuws, het lijkt er op dat een extern scherm geen klachten ervaart, het zit hem dus tussen de videokaart en het scherm, gezien het inbranden lijkt het mij dat het aan het scherm ligt en niet aan de connectie. Wat denken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-06 13:13

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
gerjan z schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:29:
[...]

Helaas is de garantie reeds verlopen

Echter is er goed nieuws, het lijkt er op dat een extern scherm geen klachten ervaart, het zit hem dus tussen de videokaart en het scherm, gezien het inbranden lijkt het mij dat het aan het scherm ligt en niet aan de connectie. Wat denken jullie?
Klinkt als lvds kabel (slecht/breuk/kapot) ook al is er geen garantie, service leveren we altijd!

Neem contact met ons op, we kijken graag met u mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeWij
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-04-2024
Weet dat erom gaat dat kabeltje dat verbind misschien niet goed is, en vervangen proberen misschien een idee is. Maar volgens mij geen lvds kabel, die volgens mij gebruikt tot 2013/14 (van wat ik lees dat die techneutjes allemaal ontwikkelden), daarna Edp. Of ik heb ergens vreemd langs gelezen, kan ook, maar redelijk zeker. Doet niet echt toe misschien, maar denk meld maar even, kan vast nooit kwaad (gok ik).
Pagina: 1