ASUS XT8 GEBRUIK 2.4 ghz 5ghz-1 en 5ghz-2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:04
Even een vraag. Ik sinds een paar dagen de Asus xt8. Ik heb de wifi ingesteld en moet kiezen uit mijn wifi naam op 2.4 ghz,
5ghz-1 of 5ghz-2. Ik merk als ik de 5ghz-1 op mijn telefoon gebruik en ben een dag weggeweest er bijvoorbeeld contact wordt gemaakt met de 2.4 ghz band. Dat wil ik dus niet. Voorheen had ik een Orbi en had ik maar 1 wifi naam. De orbi schakelde zelf tussen de 2.4 ghz en 5ghz band. Daar hoefde ik niets voor te doen. Ik zou dat graag op de XT 8 ook willen. Iemand enig idee hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31

lier

MikroTik nerd

Tenzij ik je niet goed begrijp, waarom stel je niet alles op dezelfde naam in? Of kan dat niet?
De keuze van de band ligt bij de client device. Soms wordt band steering aangeboden (ken Asus niet), maar dat geeft ook vaak problemen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:04
Kan ik inderdaad proberen. Ik vind het nu vervelend.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 19:24
als je apparaat terugvalt naar de 2.4Ghz band, wil dat in mijn opinie zeggen dat je 5Ghz onvoldoende dekking heeft ..

wat jij nu voorhebt is juist een zegen , hij KAN niet terugvallen naar 2.4ghz namelijk :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:31

lier

MikroTik nerd

Waarom een zegen, zoals je het nu zegt heb je liever geen Wifi dan via de 2.4GHz radio.
Als de radio's goed ingesteld woden, zullen (moderne) clients voor 5GHz kiezen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:54
Welke band gekozen wordt is niet afhankelijk van je router maar dat doet je telefoon zelf.

Als hij voor de 2.4Ghz band kiest vind je telefoon dat hij op de 5Ghz te weinig signaal binnen krijgt.
Wil je hem dwingen naar die 5Ghz dan stel je gewoon geen wachtwoord in voor de 2.4Ghz SSID in je telefoon.
Als je in je router hetzelfde SSID voor de 2,4Ghz en de 5Ghz gebruikt kan dat uiteraard niet meer.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1