Ik ben op zoek naar een CPU efficiënte manier om video/audio van mijn CCTV camera's te herdistribueren.
De huidige setup:
Ik heb ook al eens geprobeerd om alle toepassingen rechtstreeks hun RTSP streams te laten halen bij de camera's, maar dat trekken die Dahua's niet.
Dan valt het beeld continu weg.
Dus nu vraag ik me af of er geen efficiëntere oplossing bestaat waarbij ik een centrale component introduceer die de RTSP feeds van de camera's binnentrekt, en:
Of ...?
Iemand hier ervaring mee, of advies in de goeie richting?
Wat googlewerk bracht me op dit topic, maar dat bracht me niet meteen duidelijkheid.
De huidige setup:
- 3 x Dahua IPC-HDW5831R-ZE 4K h264/h264+/h265 video+audio camera's
- nx Witness neemt rechtstreeks op vanaf de camera's via RTSP:
- continu vanaf substream 1 (low-res h264)
- main stream (4K h265) wanneer nx beweging detecteert
- Frigate trekt getranscodeerde streams binnen vanaf nx witness om er object classification op te kunnen doen
- Homebridge trekt getranscodeerde streams binnen vanaf nx witness, die het zelf ook nog eens gaat transcoderen, om ze in homekit beschikbaar te stellen
Ik heb ook al eens geprobeerd om alle toepassingen rechtstreeks hun RTSP streams te laten halen bij de camera's, maar dat trekken die Dahua's niet.
Dan valt het beeld continu weg.
Dus nu vraag ik me af of er geen efficiëntere oplossing bestaat waarbij ik een centrale component introduceer die de RTSP feeds van de camera's binnentrekt, en:
- zonder transcoderen diezelfde streams opnieuw beschikbaar stelt voor wie dat wenst (bv voor nx Witness/frigate)
- daarnaast ook getranscodeerde streams beschikbaar stelt met ingestelde parameters (bv voor homebridge)
Of ...?
Iemand hier ervaring mee, of advies in de goeie richting?
Wat googlewerk bracht me op dit topic, maar dat bracht me niet meteen duidelijkheid.