CCTV video herdistributie naar verschillende toepassingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijndierckx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:01
Ik ben op zoek naar een CPU efficiënte manier om video/audio van mijn CCTV camera's te herdistribueren.

De huidige setup:
  • 3 x Dahua IPC-HDW5831R-ZE 4K h264/h264+/h265 video+audio camera's
  • nx Witness neemt rechtstreeks op vanaf de camera's via RTSP:
    • continu vanaf substream 1 (low-res h264)
    • main stream (4K h265) wanneer nx beweging detecteert
  • Frigate trekt getranscodeerde streams binnen vanaf nx witness om er object classification op te kunnen doen
  • Homebridge trekt getranscodeerde streams binnen vanaf nx witness, die het zelf ook nog eens gaat transcoderen, om ze in homekit beschikbaar te stellen
Omdat zowel Frigate als Homebridge hun h264 streams gaan halen bij nx witness, en nx witness daardoor dus 6 (2 apps x 3 camera's) transcoding sessions opstart, draait mijn e3-1275 v5 continu @ 100%. En werken bepaalde zaken, zoals Homekit Secure Video, niet goed.

Ik heb ook al eens geprobeerd om alle toepassingen rechtstreeks hun RTSP streams te laten halen bij de camera's, maar dat trekken die Dahua's niet.
Dan valt het beeld continu weg.

Dus nu vraag ik me af of er geen efficiëntere oplossing bestaat waarbij ik een centrale component introduceer die de RTSP feeds van de camera's binnentrekt, en:
  • zonder transcoderen diezelfde streams opnieuw beschikbaar stelt voor wie dat wenst (bv voor nx Witness/frigate)
  • daarnaast ook getranscodeerde streams beschikbaar stelt met ingestelde parameters (bv voor homebridge)
Of zit de oplossing in multicast vanaf de camera's?
Of ...?

Iemand hier ervaring mee, of advies in de goeie richting?
Wat googlewerk bracht me op dit topic, maar dat bracht me niet meteen duidelijkheid.

Beste antwoord (via F_J_K op 18-05-2023 17:35)

• martijndierckx
Intussen opgelost met go2rtc. Works like a charm :-)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martijndierckx
Intussen opgelost met go2rtc. Works like a charm :-)