2 jaar geleden hebben wij 10 zonnepanelen genomen en ze staan op het Zuid-Oosten. Om 12 uur staat de zon haaks op het dak/de panelen en draait dan langzaam door naar de voorkant van het huis waar geen panelen staan. Ik heb nu 4 dezelfde panelen erbij gekocht via een restpartij. Ik wil ze aan de voorkant erbij plaatsen, maar ik vraag mij af of dat zomaar kan.
De huidige opstelling is:
10 x REC360AA 360Wp
1 x SolarEdge SE3000h
De panelen zijn in één string aangesloten op de omvormer d.m.v. optimizers.
Wat ik mij afvraag is, als de nieuwe panelen op dezelfde string aangesloten worden, gaat dat meteen werken en zie je de panelen ook terug in de SolarEdge monitoring tool of moet de installateur daar iets voor doen.
Ik heb de installateur vorig jaar gevraagd wat het zou kosten om 4 panelen erbij te plaatsen aan de voorkant en ze kwamen met een bedrag waar ik van schrok, waardoor we het niet gedaan hebben. Het goede nieuws was dat met de extra panelen de omvormer niet vernieuwd hoeft te worden.
Ik wil het ook nog bespreken met de installateur, maar zij hebben het zo druk dat een reactie lang op zich laat wachten.
De huidige opstelling is:
10 x REC360AA 360Wp
1 x SolarEdge SE3000h
De panelen zijn in één string aangesloten op de omvormer d.m.v. optimizers.
Wat ik mij afvraag is, als de nieuwe panelen op dezelfde string aangesloten worden, gaat dat meteen werken en zie je de panelen ook terug in de SolarEdge monitoring tool of moet de installateur daar iets voor doen.
Ik heb de installateur vorig jaar gevraagd wat het zou kosten om 4 panelen erbij te plaatsen aan de voorkant en ze kwamen met een bedrag waar ik van schrok, waardoor we het niet gedaan hebben. Het goede nieuws was dat met de extra panelen de omvormer niet vernieuwd hoeft te worden.
Ik wil het ook nog bespreken met de installateur, maar zij hebben het zo druk dat een reactie lang op zich laat wachten.