Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tivoler
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-01 00:34
Ik zoek een?
Redelijk domme telefoon met een goede camera.

Wat is je budget?
Eigenlijk maakt dat weinig uit, ik ga er namelijk vanuit dat als ik een goede heb ik niet snel meer zal wisselen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Goede foto's/fimpjes te maken en te bellen. Wellicht een bericht sturen via (Whats)App. Eventueel wat steviger dan een toestel dan de over het algemeen genomen telefoons zou fijn zijn maar geen pré

Wat heb je zelf al gevonden?
Helemaal niets, er zijn namelijk, blijkbaar, weinig mensen die dit willen ?

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Smartphone functies zitten nu eenmaal niet op een dumbfone.

Als je foto’s wilt maken en whatsapp wilt gebruiken zit je vast aan een smartphone.

[ Voor 27% gewijzigd door Sethro op 09-09-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Tivoler Je hoeft al de "smart" functies niet te gebruiken in een telefoon.

Zoek dus gewoon naar wat telefoon camera reviews op Youtube, bijvoorbeeld deze en koop een stevige case als je dat belangrijk vind.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Er bestaan geen domme telefoons met goede camera.
Nu neem ik aan dat je met dom een telefoon bedoeld die gewoon stabiel is, niet veranderd, en lang mee kan.
Het alternatief wat dan het dichtst bij komt zijn iPhones. Simpelweg, een iPhone van 10 jaar terug en van vandaag lijken op elkaar, ze zijn wat groter, de bezel wat kleiner, dus er is sprake van evolutie, maar niet revolutie.
En de beste camera setup binnen iPhone, en langste te verwachten support door de nieuwste processor, is de iPhone 14 pro.
Doe daar dan een stevige hoes omheen die getest zijn voor stuiteren (mil-spec, leger standaard), bijvoorbeeld: https://www.gsmpunt.nl/ho...phone-14-pro-hoesje-zwart
En een screenprotector voor de voorkant.

Stel je hebt iets tegen iPhone, hebt goede Android ervaring uit het verleden. Ga dan voor een Samsung, die leveren eenzelfde kwaliteit als Apple op hun software dat het stabiel is, alleen af en toe wijzigen ze zaken drastischer met een nieuw model. De S22 Ultra heeft 10 keer optische zoom. Of je dat gebruikt weet ik niet, en het toestel is fors. De gewone S22 heeft dat niet en is een van de meest verkochte toestellen op de markt. Ook hiervoor zijn mil-spec hoesjes te krijgen en screen protectors:
https://www.androidpolice...g-galaxy-s22-ultra-cases/

Wil je zo goedkoop mogelijk uit zijn, een Samsung A13 scoort goed in de reviews voor foto kwaliteit onder de 200 Euro.
https://www.androidcentral.com/best-android-phones-under-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welk probleem los je op met deze (vrij unieke) eisen?
is een 'gewone' smartphone te duur, te breekbaar, te complex?
is een compact camera niet smart/connected genoeg?
wat bedoel je met een goede camera? wil je 4k 120fps filmen in het donker, of af en toe een simpele foto in een goed verlichte ruimte?
heb je nog eisen qua formaat/gewicht/batterij?

(je komt nu met de oplossing vermomd als vraag, maar met wat meer context zal ons advies zeker beter worden)

zoals ik de vraag nu lees zou ik een 'senioren mobiel' adviseren en een losse compact camera.

[ Voor 11% gewijzigd door dyrc op 09-09-2022 15:39 ]

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:56
Je zou even op Reddit kunnen kijken bij /Dumbphones .
Er bestaan ook diverse Dumbphones met uitgeklede versies van Android.
Soms kan je daar heel eenvoudig apps oop instaleren, soms met een kleine omweg.

https://josebriones.org/dumbphone-finder

Maar een domme telefoon met een goeie cam wordt wel een uitdaging.
Zoals al eerder gevraagd werd, vanwaar die goeie cam?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Pagina: 1