Powerline Adapter: 9 sets van 2 adapters op 1 elktr.groep

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLds
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik heb voor een opstelling voor een (golf)spel waarin 9 keer een PC rechtstreeks verbonden moet worden met een zgn. Trackman - een apparaat dat snelheid van golfballen meet.
Momenteel zit er in elke PC een USB WIFI-adapter die draadloos verbindt met zo'n Trackman. Die verbinding moet 1 op 1 zijn, niet via een router of anderszins via een netwerk. Die verbinding is instabiel, ondanks dat de PC niet in slaapmodus oid komt valt de wifi verbinding weg of verbindt de PC zich met een anderen (verkeerde) Trackman.
Een oplossing kan zijn een LAN kabel van Trackman naar PC te trekken maar dat wordt een lelijke oplossing. We weten dat het werkt maar de kabel-routing blijft dan lelijk.
Is het mogelijk dit met Powerline Adapters te doen? Dan moet er voor elke van de 9 combinaties van PC en Trackman 2 adapters geplaatst worden die met elkaar verbinden, zonder dat ze zich iets van andere PC/Trackman/Adapters aantrekken. Dus er gaan dan 9 verschillende lan-verbindingen door dezelfde elektriciteitskabel.

Kan dit stabiel werken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

In theorie moeten meerdere powerline nodes gewoon werken, Netgear adverteert met maximaal 64 bijvoorbeeld.

Als latency niet belangrijk is, als er weinig data over de lijn(en) gaat, moet het goed komen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:32
Powerline gaat nog veel slechter werken, die verliezen nog veel vaker een verbinding.
En als zo'n PC zich zomaar met een andere tracker verbind dan zal dat met powerline ook gebeuren.

En waarom kan dat niet via een netwerk?
Als je een dhcp server en een managed switch hier voor neemt dan kun je daar gewoon afdwingen dat een bepaalde PC alleen met een bepaalde tracker connect.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:03

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Ik heb het idee dat je een workaround aan het verzinnen bent voor een niet bestaand probleem.
Het ontwerp kan toch niet zo beperkt zijn dat alle Trackman's hebben hetzelfde SSID/wachtwoord hebben?
Ik denk ook gelijk dat hier jouw probleem zit, dingen als "Of verbindt de PC zich met een anderen (verkeerde) Trackman" doet mij vermoeden dat de boel totaal niet (goed) geconfigureerd is.
Ik snap dat de boel instabiel is als alle devices (lees Trackman's) op hetzelfde SSID met hetzelfde wachtwoord (wellicht hetzelfde default IP?) dezelfde type data uitzenden.

Heb je jouw casus wel eens neergelegd bij de fabrikant? Denk dat de oplossing wel eens veel simpeler is als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
Je kan ook een slootje van deze apparaten halen
pricewatch: TP-Link TL-WR902AC

Die kunnen in accesspoint mode of client mode staan. Dan kun je paartjes maken waardoor je een soort virtual wire krijgt. Dan heb je er 18 nodig

Of misschien werkt de wifi van dat golfapparaat wel en zit de usb wifi dwars (of andersom?) dan heb je er 9 nodig

CISSP! Drop your encryption keys!