Overzetten iphone11 naar 13pro lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillBruin
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-09-2022
Mijn vraag
...
Beste ..
Mijn vrouw en ik hebben tegelijkertijd via kpn een nieuwe iPhone 13pro gekocht. De 11 was 256 Gb en de 13pro ook 256Gb. Mijn toestel liet zich zonder problemen via phone naar phone overzetten. Dit kan voorts nog via een reservekopie via de cloud en via ITunes. Alle 3 manieren geprobeerd voor de 13pro van mijn vrouw maar nul op request. Foutmelding op nieuwe toestel: overzetten kan niet worden voltooid, op deze iPhone is onvoldoende ruimte beschikbaar om de gegevens van je andere iPhone over te zetten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... Ook nog de cloud tijdelijk opgehoogd naar 1Tb echter hielp dit ook niet.
Apple support heeft na meerdere belletjes nog geen oplossing. Wie weet mogelijke oplossing?

Bij voorbaat hartelijk dank!!
Will

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 18:53
Staat de 256GB van de 11 ook helemaal?
Zo ja, opruimen van apps en onnodige data en nogmaals proberen.

Wat je eventueel nog kan proberen is om jouw 13 om te zetten naar de andere 13.
Dan jouw 13 gebruiken om de andere 11 over te zetten.
Om uit te sluiten dat er iets met de 13 aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillBruin
Hoi Arnout,
Bedankt voor de tip. Maar het ligt niet aan de 13pro. Dit is namelijk een door kpn vervangen nieuwe 13pro omdat bij de eerste nieuwe 13pro van mijn vrouw sprake was van een hardwaretechnische fout, wat gezien de kwaliteitscontrole van deze iPhones, die hun goede naam te verliezen hebben, heel toevallig was. De oorzaak, kabijna niet anders, ligt bij de 11 van mijn vrouw waarbij een of andere instelling of app de voltooiing van t overzetten blokkeert. Kennelijk is het iets wat zelden voorkomt …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:31
ik heb dit eerder gezien van een 8 naar een 11,
ondanks dat er genoeg ruimte was ook op de icloud lukte het niet.
ook een backup via itunes lukte niet en kwam met een bestand van >500GB
enigste optie was om hem opnieuw in te stellen en alle apps opnieuw te installeren.
wachtwoorden foto's en contacten komen vanzelf

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillBruin
Bedankt voor de tip B.
enigste optie was om hem opnieuw in te stellen en alle apps opnieuw te installeren.
wachtwoorden foto's en contacten komen vanzelf
. Je bedoelt handmatig configureren 13pro en dan via apps alle huihige apps op de 11 toevoegen. Maar hoe zet je handmatig alle contacten dan over? (Zijn er zeer veel) En de whatsapp app met de nodige treads ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-04 21:37
Probeer eens via de pc een backup te maken met 3utools (gratis windows prog)en dan deze terug te zetten op het andere toestel.
Je kan ook eens eerst via hulpmiddelen ---> afval opruimen.
Proberen kan geen kwaad en mss lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05
Ik vermoed dat de ruimte op iCloud het probleem niet is, eventueel kan je daar extra ruimte gebruiken juist voor dit proces: https://support.apple.com/en-us/HT212732

Kijk even in de iPhone 11 naar de opslag 'Instellingen - Algemeen - iPhone opslag' en controleer hoeveel speelruimte je op die iPhone 11 nog hebt. Ik denk dat de clue echt zal zitten in opruimen op deze telefoon. De nieuwe iPhone zal een iets andere verdeling hebben van systeemdata en iOS files of er is tijdelijk even een stuk speelruimte nodig om zaken uit te pakken, maar als je zeg zo'n 5 tot 10% speelruimte hebt op de iPhone 11 zou het mogelijk moeten zijn gok ik. Kijk even wat daar nu staat in het overzicht. Meer is natuurlijk beter.

Als je toch je iCloud abonnement even omhoog hebt gezet, kijk bijvoorbeeld eens of je iCloud photos aan kan zetten als je dat nog niet had gedaan, dat kan een flink stuk opslag schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillBruin
Bedankt Archer en Azmodann . Ik neem jullie tips mee in overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillBruin
Vergat ik nog: de 11 heeft van de 256Gb er 136Gb van in gebruik, dus nog 120gb vrij!!!! Dus waarom zou ik opruimen als er nog ruimte plenty is (plus, tijdelijk, 1Tb in cloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:31
WillBruin schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:48:
Bedankt voor de tip B.
[...]
. Je bedoelt handmatig configureren 13pro en dan via apps alle huihige apps op de 11 toevoegen. Maar hoe zet je handmatig alle contacten dan over? (Zijn er zeer veel) En de whatsapp app met de nodige treads ?
Als je inlogd op de nieuwe iphone met bestaande appleID zet hij vanzelf de contacten over.
die zijn namelijk verbonden aan de ID niet aan het toestel

in WA kan je een backup maken,
als je dan WA op nieuwe telefoon zet kan je de backup restore (staat in de icloud)

[ Voor 10% gewijzigd door bdevogt op 09-09-2022 13:19 ]

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillBruin
Thnx voor de toevoeging B!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05
Vreemde situatie... als er zoveel vrije ruimte is op de 11 dan zou het geen probleem moeten zijn. Is de nieuwe telefoon niet toevallig ook een iOS update aan het draaien/downloaden tegelijkertijd? Kijk even bij 'instellingen-algemeen-software update' of hier de laatste versie op staat (zo niet, bijwerken). Wat ook kan helpen, zet beide toestellen even helemaal uit en daarna weer aan. Wellicht ruimt daarmee de zaak ook nog een beetje op.

Het enige wat ik nog kan adviseren is met de twee toestellen een keer een Apple store binnenwandelen (of even een afspraak maken). Je probeert iets te doen wat zeker mogelijk zou moeten zijn en daar lopen de lui rond die wellicht nog trucs hebben die wij niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillBruin
Thnx voor je tip Archer
Pagina: 1