• aristo_eef
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-12-2022
De nieuwe XBox series X staat er. En we hebben al prachtige demonstraties van kleinkinderen mogen zien die flitsend door Fortnite en zo gaan.

Nu willen we ook met zijn 4-en samen spelen, bijvoorbeeld Rocket League. Volgens diverse internetpagina's zou dat heel gemakkelijk moeten zijn. Tweede controller aansluiten > rocket league starten en spelen.

Maar mooi niet. Ik zal wel een beginnersfout maken, maar het wil niet.
Wat ik doe:

Sluit alle games af.
Connect met mijn account.
Connect met tweede controller en maak die gast van mijn account

Met de tweede controller (of eerste, want beide werkt niet) open ik Rocket League.
En dan werkt alleen de controller waarmee ik het gestart heb.

In Rocket League zie ik wel een menu waarmee je andere spelers kunt uitnodigen, maar daar staat niemand in (waarschijnlijk is dat om met andere online spelers te spelen? Ik zie in ieder geval mijn gast daar ook niet).

Wat moeten we anders doen?

Vriendelijke groet, Eef

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 11:10
Druk op dat knopje met die 3 horizontale lijntjes :)

sensei_d.fpv channel

• aristo_eef
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-12-2022
Ja, dat doe ik, en ga ik terug naar het spel, maar geen tweede speler. ??????

In een uitleg op internet vond ik dit:
-----------
Op console PS4 of Xbox, het principe is heel eenvoudig, het is voldoende voeg een speler toe aan de groep voordat je een wedstrijd begint.

Alles wordt dus gespeeld in het hoofdmenu van het spel Wanneer de twee controllers zijn aangesloten, hoeft de 2e speler gewoon op de "knop" te drukken. Playstation "Of" Xbox In het midden van de controller en configureer een profiel.

Als dit voltooid is, keert u terug naar het hoofdmenu, met beide spelers in de groep. Start een spel en je zult het zijn automatisch in gesplitst scherm.
------------------

Ik zie ook niet mezelf en de gastaccount die ik gemaakt heb ergens in 1 groep staan. Is er ergens in Xbox een instelling waar ik wat mee moet doen?

[Voor 83% gewijzigd door aristo_eef op 09-09-2022 15:28]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee