PDF vanuit Notities maken - mist delen van de pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfontein75
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-05 18:16
Ik heb een kwestie die als volgt gaat.
Via Notities maak ik aantekeningen die ik later wil archiveren. Daar maakte ik dan een PDF van. Maar sinds een bepaalde tijd merk ik dat indien het veel aantekeningen zijn er meerdere pagina's in het PDF-bestand komen maar de aantekeningen niet doorlopen op die pagina's. Ik mis dus hele stukken.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan en vooral hoe ik dit weer kan oplossen?

EDIT; ik zie dat het topic in een verkeerd Forumonderdeel staat, is dit aan te passen?

[ Voor 9% gewijzigd door mfontein75 op 09-09-2022 10:38 . Reden: verkeerde locatie Topic ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09
Heb je gekeken naar pagina layout? Dus staand versus liggend?

Welke Notitie app gebruik je?
Op welk besturingssysteem?
Verder, hoe maak je PDF's? print je naar PDF? Sla je op als PDF?
Welk PDF programma wordt daarvoor gebruikt?

P.S. je kunt je post denk ik rapporteren, en dan de moderator vragen naar het juiste topic te verplaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door swhnld op 09-09-2022 15:34 ]

• mfontein75
Thanks swhnld. Ik zal dit idd even rapporteren. Ik gebruik dus de “notities” app op iPad en iMac. Nieuwste iOS, vandaar uit maak ik een pdf via ‘opslaan als”. Overigens maakt het niet uit als ik een pdf maak via een printopdracht en dan vandaar uit een pdf genereer.
Ik werk altijd met landscape pagina, idem bij de eventuele printopdracht. Het vreemde is dus dat dit een hele tijd gewoon goed is gegaan…

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09
Ok, dus je gebruik de native Apple oplossingen. Je zou nog kijken naar papier formaat, letter vs A4 vs a3. Probeer A3 landscape als formaat op te geven?

Je zou het op discussions.apple.com ook kunnen vragen of meer mensen dit hebben, dat is een groter bereik dan hier, maar mijn gedachten zijn:

Je hebt iets gekopieerd en geplakt naar je notities wat onderwater opmaak heeft die PDF generatie beïnvloed.
Je notities zijn daardoor beschadigd of iets. Kun je een hele nieuwe maken, zonder kopiëren en plakken, en kijken of dat wel goed gaat? Zo ja, is de volgende stap bedenken hoe de rest te repareren. Waarschijnlijk op je Mac door de inhoud te knippen en plakken naar een programma wat toestaat verborgen tekens aan te zetten. Denk aan de "onderwaterlijn" uit WP.

Andere optie is een bug in de applicatie, dan kan bijvoorbeeld de iOS upgrade die deze maand verwacht wordt een fix bevatten.

• mfontein75
Eigenlijk schrijf ik met de stylus mijn aantekeningen die ik later naar een pdf wil wegschrijven. Als het uiteindelijk meer dan 1 pagina lang blijkt te zijn gaan de aantekeningen niet meer verder op pagina 2, dat gebeurde voorheen wel,gewoon.