Audio vertraging dolby digital setup, Xbox - Samsung - Sonos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Misschien niet helemaal een lekkere titel, maar here we go.

Gisteren heb ik de Series X binnengekregen. Tot mijn teleurstelling (al had ik het natuurlijk kunnen weten) geen optische out meer... Waarom teleurstelling? De optische out op mijn One S was de manier om een nare delay op te lossen wanneer ik de Xbox Dolby Digital laat gebruiken.

Dit is mijn setup:

Samsung QE43Q60R
Sonos Beam (eerste generatie) en 2 Play:1's
En nu dus een Xbox Series X

Met de Series X kan ik dus alleen maar het geluid via HDMI naar de TV laten lopen en niet, zoals bij de One S, de Beam direct aan de console hangen. Wanneer ik echter de Series X op Dolby Digital zet, dan leidt dit tot een vertraging in het geluid tov het beeld. Ik heb wat rondgekeken en het lijkt erop dat de TV de veroorzaker is omdat deze geen eARC poort/software heeft. Als ik de Xbox stereo uncompressed laat sturen, dan is er geen vertraging.

Is er een iemand die een oplossing heeft voor dit probleem? Ik lees links en rechts over een software update voor de TV, maar ik heb de laatste versie (1401) en daarin is het probleem nog niet opgelost.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 17:52
Het ligt 100% aan de TV.

Ik heb 2 maanden terug mijn Samsung QLED (zonder eARC) vervangen door een Sony Bravia A90J en heb 0 vertraging meer met mijn Sonos Arc.

Ik heb meerdere soundbars geprobeerd bij mijn Samsung, maar de vertraging was er altijd, behalve bij stereo uncompressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Wel dus, hè... En die software update, die lijkt al een tijd op zich te laten wachten...

Zou het mogelijk zijn om de Series X op de één of andere manier direct aan de Sonos te hangen? Als dit niet op te lossen is, ben ik haast geneigd de Xbox retour te sturen.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatman313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 15:09
Ik heb thuis zowel op mijn ps4 als ps5 op 3 types TV (2x LG en 1x Samsung, weet nu even niet welke. Kan dit wel uitzoeken mocht het van belang zijn. Ze hebben allemaal geen eARC trouwens.) ook last van deze vertraging. Het enige wat heeft geholpen is de TV op passthrough te zetten bij de audio instellingen. De vertraging is er nog steeds maar wel minder aanwezig.

Ik weet niet of dit met een update opgelost gaat worden aangezien ik het op 3 verschillende TV's heb getest en ze dit allemaal hebben. Misschien is eARC de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:25

FeaR

In GoT we trust

HydroDiOxide schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:51:
Is er een iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?
Zonder eARC ga je maximaal 2.0 stereo krijgen met LPCM. Is een optische kabel tussen TV en Sonos geen oplossing? Heb je alleen geen Dolby Digital Plus meer en verlies je Atmos op basis van Dolby Digital. Andere optie zou een HDMI Audio Extractor zijn. Die zet je achter de Xbox waarna beeld en geluid gesplitst worden. Afhankelijk van de gekozen Audio Extractor is er dan S/PDIF voor het geluid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.