2e hands zonnepanelen laten installeren, hoe vind je iemand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 19:36
Ik heb 4 2e hands zonnepanelen gekocht, diverse bedrijven gebeld maar niemand wil of kan mij verder helpen. En zelfs als ik het al zelf ga doen wil mijn huidige leveranciers de optimizers niet toevoegen, maar dan alleen de installatie overdragen aan een andere leverancier.

Ik heb dus 2 opties

1. Zelfs installeren, maar hoe krijg ik mijn optimizers dan toegevoegd aan solaredge monitoring

2. Uitbesteden maar waar vind ik iemand die dit wil doen? (Op werkspot reageert niemand)

Zijn er hier wellicht Tweaker die willen helpen, ik wil zelf ook meehelpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Al eens een marktplaats advertentie geplaatst? Dat zie ik regelmatig voorbij komen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
Possible schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:34:
Al eens een marktplaats advertentie geplaatst? Dat zie ik regelmatig voorbij komen.
Thnx voor de tip! Zal het er op zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:24
Op een nieuwe installatie moet je al maanden wachten, dan branden installateurs zich niet aan 2e hands spul. Straks moeten ze er service op gaan verlenen terwijl het mogelijk al stuk was.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
Als je het zelf kunt installeren, zou ik dat doen. Laat 'm de installatie ook maar overdragen aan jouzelf dan, kun je alles zelf beheren. Als je een beetje techsavvy bent lukt dat wel.

Een installateur laten komen voor 4 2e-hands paneeltjes, is economisch gewoon totaal onrendabel. Niet alleen voor jou maar ook voor die installateur. In dezelfde tijd leggen ze bij iemand anders een complete nieuwe installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
mcDavid schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:52:
Als je het zelf kunt installeren, zou ik dat doen. Laat 'm de installatie ook maar overdragen aan jouzelf dan, kun je alles zelf beheren. Als je een beetje techsavvy bent lukt dat wel.

Een installateur laten komen voor 4 2e-hands paneeltjes, is economisch gewoon totaal onrendabel. Niet alleen voor jou maar ook voor die installateur. In dezelfde tijd leggen ze bij iemand anders een complete nieuwe installatie.
Ja ik zit er toch maar sterk aan te denken om voor deze optie te gaan. Het is inderdaad niet zo ingewikkeld. Moet alleen even een installateurs account aanmaken op SolarEdge even kijken hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:57
@hydex Je kunt pas beherend installateur worden na het doen van de basic + advanced cursus op Edge academy. Mooi werk voor een regenachtige weekenddag, Je bent er met een uur of 3-5 wel doorheen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1