Ik heb een laptop die meer gekoeld moet worden en dat wil ik bereiken door mijn laptop koeler (zo’n plaat waar je je laptop op zet waar meerdere fans in zitten die lucht tegen de onderkant blazen) op 12v te laten draaien in plaats van 5v via de USB plug.
Dat werkt prima (getest), maar ik wil graag dat als de laptop uit gaat de fans ook uit gaan en dat wil ik bereiken door de fans te schakelen met USB power (stand-by power staat uit dan natuurlijk).
Alles wat ik vind is meteen met HID software en schakelingen terwijl ik een dom USB gestuurd relais wil, niks meer.
Kent iemand zo iets wat ergens kant en klaar te koop is?
Als ik het zelf moet maken, is een relais zelf weerstand genoeg voor de 5v van de USB of fik ik de laptop door als ik het direct aansluit en moet er een weerstand tussen?
Alles helpt.
Dat werkt prima (getest), maar ik wil graag dat als de laptop uit gaat de fans ook uit gaan en dat wil ik bereiken door de fans te schakelen met USB power (stand-by power staat uit dan natuurlijk).
Alles wat ik vind is meteen met HID software en schakelingen terwijl ik een dom USB gestuurd relais wil, niks meer.
Kent iemand zo iets wat ergens kant en klaar te koop is?
Als ik het zelf moet maken, is een relais zelf weerstand genoeg voor de 5v van de USB of fik ik de laptop door als ik het direct aansluit en moet er een weerstand tussen?
Alles helpt.
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
/f/image/PpJe39nupvYQsxidRmA7g2Oa.png?f=fotoalbum_large)