HD koeler voor IBM 40GB, wel of niet???

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Zoals mijn vraag luid van hierboven.. Ik ben dus van plan een nieuwe HD te gaan kopen en ik denk dat ik voor de IBM 40GB (60GXP, 7200rpm, 2MB) ga. Nu vraag ik me af of ik hier dus een HD koeler voor nodig heb.. ja of nee? En welke is dan de beste? :?

Kom nu aub niet zuren met UTFS etc.. Ik heb gezocht, maar 'k wil gewoon een simper specifiek antwoord van iemand die er ook ervaringen mee heeft.. En ik werk nu al 3 jaar met een IBM deskstar van 20gig (7200rpm) en heb d'r eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, maar de laatste tijd wordt ie toch stukken trager, dus een nieuwe HD is geen overbodige luxe..

Tnx 8-)

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 11:20

Cr3ator

1 bar is geen bar

Het is niet persé nodig, maar misschien wel verstandig. Ze willen best wel warm worden en als de airflow in je kast niet al te best is kán dit problemen gaan geven. Je kan het eerst een tijdje aanzien en dan als nog een koeler erop zetten...

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Ik zou zeggen: ja. Het kost niet zoveel en wanneer je machine vaak lang aanstaat, blijft de schijf mooi constant van temperatuur.
Sowieso is het vaak beter als je je machine niet de hele tijd aan en uit zet. Het wisselen van temperatuur is schadelijker dan het warm worden zelf.
Mijn systemen staan de hele dag aan en gaan eigenlijk alleen uit als ze ook werkelijk niks te doen hebben. Das niet vaak dus. Mijn 'zware' schijven zijn dan ook gekoeld dvm cooldrives (coolermaster).

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
zonde van je geld mijn 60 gxp word alleen maar handwarm dus extra koeling heb je niets aan,zorg voor voldoende airflow in je kast daar heb de rest van je systeem ook profijt van.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 23:21 schreef monterey het volgende:
zonde van je geld mijn 60 gxp word alleen maar handwarm dus extra koeling heb je niets aan,zorg voor voldoende airflow in je kast daar heb de rest van je systeem ook profijt van.
En das ook weer waar. Als je een goede airflow hebt langs de drives, dan heb je geen aparte hdd-koeler nodig.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb zo'n simpele justcooler, goedkoop, dus dat is de moeite nie

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
WEL!!!

** sorry voor de niet uitleg, maar ik weet uit ervaring dat het gewoon het beste is **

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 20:33
Vertel ome Heinz eens hoeveel schijven jij gesloopt hebt, Donkere (sc)helm!

Zin.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

WEL koelen dus, die van mij werd 45 graden voor die tijd. Nu met een iceberg koeler maar 32 max....

can you read my mind?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:09
Mijn IBM's (60GXP en DJNA) worden normaal niet echt warm, koel ze nu met 2x Delta 80MP en ze zijn gewoon koud :) Neem het zekere voor het onzekere met die GXP, maar echt nodig lijkt me het niet.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik zou het wel doen. Na alles wat ik gehoord en gelezen heb over 40Gb 60GXP's die uitvallen zou ik hem zeker goed koelen. Je moet zelf maar even afwegen wat je meer waard is, 2 of 3 tientjes, of wat meer zekerheid mbt het behoud van je data.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 23:20

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb hier een maxtor diamondmax plus 7200 rpm schijfje van 40 gig erin hangen. Eerst werd hij echt behoorlijk heet. Nu heb ik er een coolermaster harddisk cooler in en wordt hij nog maar lauw. Zo een ding kost 60,- en toen ik mijn harddisk kocht (660,-) wou ik geen risico lopen. Ik vind het in ieder geval best wel een aanrader.

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 09:52
Als je (zoals ik) een paar schijven boven elkaar hebt, wordt de luchtstroom sowieso minder.

Ik heb ze uit voorzorg in brackets in de 5,25" bays gemonteerd en voor de middelste een low-budget HD-koelertje geplaatst.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
Op dinsdag 28 augustus 2001 08:37 schreef Redheinz het volgende:
Vertel ome Heinz eens hoeveel schijven jij gesloopt hebt, Donkere (sc)helm!
5 a 6 van mezelf. Maar geen van alle door hitte probleem hoor!

Heleboel verloren aan een Highpoint HPT366 controller. :(
1 aan een rare bug in Windows 2K Server.
1 kortsluiting.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Pagina: 1