linkshandige bluetooth muis met 5 knoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Razer Orochi. Helaas bleek de Logi M650 Signature Large voor linkshandigen niet te voldoen aan mijn eisen. De knoppen zijn verkeerd toegewezen en dit kan niet in de firmware worden aangepast.
Ik wil graag een draadloze muis voor gebruik met de linkerhand met:
• bluetoothverbinding
• ergonomische vormgeving
• losse batterij (AA of AAA)
• vijf knoppen indien de knoppen voor terug en voorwaarts aan de rechterkant zitten of zeven knoppen als de muis symmetrisch is uitgevoerd.
• een sensor met een oplossend vermogen tussen de 1000 en 2000 DPI, of een (in de firmware?) in te stellen DPI niveau dat binnen die range valt.
• knoppen die in de firmware kunnen worden toegewezen zodat er geen afhankelijkheid is van software van de fabrikant of dat de primaire muisknop aan de rechterkant zit. Dus (normaal) klikken met de wijsvinger van je linkerhand.

In verband met het regelmatige gebruik van tools waarin de muisinstellingen van het OS niet worden overgenomen moet het functioneren van de muis niet afhankelijk zijn van de software van de fabrikant.
Het liefst wil ik de knoppen in de firmware in kunnen stellen zodat ik, nadat ik de knoppen heb ingesteld, de muis kan gebruiken zonder extra software te installeren. Anders moet de primaire muisknop aan de rechterkant zitten. (op de logi M650 zit deze aan de linkerkant, net als rechtshandige muizen)
Ik heb geen voorkeur voor een fabrikant, het is belangrijker dat aan alle eisen voldaan wordt. Dit alles graag voor een bedrag dat bij voorkeur niet hoger uitkomt dan €60.
Ik gebruik zowel Windows als linux. De muis moet kunnen werken onder linux. (dit sluit de meeste microsoft muizen helaas uit, die doen wat raars met bluetooth)
Helaas lijken de meeste logitech muizen afhankelijk van de software van logitech. (G603 en M650 in ieder geval wel)

Ik heb wat moeite om in de pricewatch een geschikte muis te vinden. Veel van de muizen die worden getoond als ik het filter instel op verbinding bluetooth, vanaf 5 knoppen, ergonomisch en linkshandig (b)lijken veelal rechtshandige muizen te zijn. Helaas is er ook geen filter voor het kunnen instellen van knoppen in de firmware. Daar kom ik dus niet verder mee. Zijn er mensen die een goede muis voor mij weten?

[ Voor 45% gewijzigd door ocf81 op 22-01-2024 19:34 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Alle reacties

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:42
https://www.pcgamer.com/t...ouse-for-gaming-for-2019/

Logitech G903

Razer Naga Left-handed Edition

Razer Viper

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar helaas zijn de gesuggereerde muizen ongeschikt.
Geen van deze muizen heeft een vervangbare batterij. (AA of AAA)

Ik moet echt een linkshandige muis hebben waarmee ik op reis kan en die geen afhankelijkheden heeft op software van de fabrikant. Ja, allemaal tegelijk.

Misschien anders toch maar eens het risico nemen om de Orochi uit elkaar te halen en het wiel te reviseren zodat deze weer goed gaat werken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• kevinmastah2005
Razer Orochi V2 geen optie?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Die is niet linkshandig. De duimknoppen zitten aan de verkeerde kant.

© ocf81 1981-infinity

• kevinmastah2005
Maar voor op reis?
Voor op je laptop?
Toch Bedraad?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
De reden dat ik graag een draadloze muis wil is dat ik in een trein echt niet met een draad wil werken en een touchpad een onding is. (helaas heeft de Framework Laptop geen trackpoint)

[ Voor 52% gewijzigd door ocf81 op 08-09-2022 18:10 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Net geen anderhalf jaar later nog steeds geen geschikte muis weten te vinden, maar toch weer op zoek. En helaas is men bij de pricewatch van mening dat een muis met de knoppen voor terug en voorwaarts navigeren toch wel een "linkshandige" muis is, ook al is deze eigenlijk niet goed te bedienen met de linkerhand.
Aangezien de eisen nog steeds hetzelfde zijn, hoop ik nu (alsnog?) een suggestie te krijgen die voor mij de verlossing brengt.

[ Voor 33% gewijzigd door ocf81 op 22-01-2024 20:14 ]

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1