iPhone 11 slecht 4G ontvangst op KPN netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Hallo allen,

loop hier met een iPhone 11 128GB tegen een gek probleem aan; sinds terug van vakantie heeft de telefoon problemen met het vasthouden van het 4G signaal op het KPN netwerk. Buiten is het nog wel te doen, maar binnen heeft het een aantal minuten ogenschijnlijk normaal bereik en valt dan terug naar Edge, waar ik ook ben. Stop ik er een kaartje van T-mobile in dan werkt het zonder problemen.

Toestel helemaal gereset, probleem blijft. Recovery uitgevoerd, probleem blijft.

Toestel aangeboden bij Apple ter reparatie, valt helaas net buiten garantie en Apple zegt dat ze het niet kunnen repareren en bieden een swap aan... maar het bedrag is belachelijk hoog, €575,- en dat voor een refurbished toestel... dit toestel is voor een tientje meer nieuw te vinden in de pricewatch.

Kent iemand dit probleem? En zo ja... is hier een fix voor? Het lijkt mij nl. sterk dat het een hardware defect is aangezien een andere provider wel prima werkt, ik vermoed dan toch eerder een firmware dingetje.

• MicGlou
Owww kijk eens... daar had ik nog niet eens aan gedacht om het daar in te zoeken. Zeer interessant. Maar dat was in juli, er is dus nog geen fix voor? Edit: oww, ik zie dat het bericht van gisteren is... KPN neemt dus de tijd.

Apple zegt dat het toestel defect is en omgeruild moet worden... hmmmm.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 08-09-2022 15:52 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Als ik het nieuwsartikel zo lees lijkt het me niet dat je toestel defect is, zeker gezien het wel werkt met een T-mobile simkaart. Ik zou het probleem even melden bij KPN.

En voor €575 zou ik zeker een tweedehands iPhone 12 halen, of iets bijleggen voor een 13.

• MicGlou
Knul schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:52:
Als ik het nieuwsartikel zo lees lijkt het me niet dat je toestel defect is, zeker gezien het wel werkt met een T-mobile simkaart. Ik zou het probleem even melden bij KPN.

En voor €575 zou ik zeker een tweedehands iPhone 12 halen, of iets bijleggen voor een 13.
Uiteraard was ik ook geheel niet van plan dat te gaan betalen, schandalig bedrag voor een gebruikt toestel...

Bedankt voor de tip!