Nvidia T600 wil 4e scherm ineens niet meer activeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Emilev79
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06-2024
Vreemd probleem. PC circa half jaar oud / nieuw

i7 12700 / Samsung 980 ssd (en 2 andere harde schijven voor opslag) / 32 gb geheugen / Gigabyte Z690 UD DDR4 en een T600 nvidia videokaart
Draait op Windows 11 Pro.

Ik heb hier 4 schermen aanhangen van Dell U2515H van mini DP op de T600 naar DP op de schermen

Werkte al die tijd als een trein.
Gisteren liep ik weg terwijl pc aanstaat. Ik kom terug en pc is uitgevallen.

Opnieuw opstarten gaf hij het Gigabyte logo, normaal start hij daarna op naar het inlogscherm Windows 11.
Dat deed hij niet. Lange verhaal kort, hij zag de SSD (samsung 980) niet meer als bootable.

Heb die ssd in een andere pc gezet en daar startte hij gewoon op.

Alles geprobeerd maar uiteindelijk (tijd tikte door, pc nodig) Windows opnieuw moeten installeren.
Daarna werkte weer met 1 iets vreemds

De 4 schermen werkt er 1 niet. Dat ligt niet aan de schermen. Als ik namelijk een ander scherm uitzet dan springt het andere scherm wat eerst weigerde weer vrolijk aan.

Zie de volgende afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmYL83pjlPc8Sv8kW4Lk3eHyNdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BqXQ2JihwyYH7H22xQeiace.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik in Nvidia Configuratiescherm de 4e Dell 2515 aanvink bevriest de pc en moet hij met de powerknop uit.

Windows schermen geeft dit aan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31TqrPE2sx1BdWi7FLnNMVU0bNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BThD9aB5rhUfmm6kzBIabqi0.jpg?f=fotoalbum_large

Daar weigert hij simpelweg uit te breiden maar crasht niet.

Ben van plan als ik tijd heb paar nieuwe mini dp / dp kabels te halen in de hoop dat dat iets oplost maar vrees van niet.

Na verse installatie uiteraard alles van nieuwste drivers voorzien.
Dit is werk pc waar geen vreemde dingen op gebeuren naast office, adobe, etc en met scanners geen virussen te vinden.

Mijn probleem is dus dat iets onbekends een soort 'megacrash' heeft veroorzaakt waardoor windows niet meer wilde opstarten.
Na herstel weigert 1 monitor.

iemand die weet hoe te troubleshooten verder of die dit bekend voorkomt? Alvast dank voor meedenken.