Bluetooth Adapter voor meerdere apparaten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zijn er bluetooth adapters die twee apparaten tegelijk kunnen aansturen?

Heb namelijk wel gelezen dat het niet mogelijk is om twee bluetooth adapters te gebruiken, Windows zal dan een van de twee uitschakelen. Heb al een Asus BT-500 waar ik 3 controllers mee heb gepaired, en wilde een tweede aanschaffen, maar dat gaat dus niet werken.

Ik wil namelijk mijn Rii i8+ Mini Keyboard en één van mijn 3 controllers tegelijk kunnen bedienen. Had het mini keyboard eerst op 2.4 maar dat bereik is te slecht, dus moest ie ook op bluetooth. Alleen is het nu de een of de ander.

Beste antwoord (via TheDeeGee op 08-09-2022 21:51)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 22:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bluetooth op de pc kan al meerdere apparaten tegelijk verbinden, zoals een toetsenbord en een muis. Bedoel je dat, of bedoel je dat je met 1 apparaat zoals een controller, met twee computers tegelijk verbinding maakt? Want dat kan niet. Er zijn wel headsets die multi-point zijn, maar dan nog kan maar 1 systeem audio sturen, de andere staat dan 'standby'.

Je mini keyboard heeft dus 2 methoden te verbinden, via 2.4 GHz RF en via bluetooth. Dat zou gewoon via bt kunnen en dat je ernaast alsnog een controller hebt. Overigens werkt bluetooth ook op de 2.4 GHz band, het is alleen een ander protocol.

Om trouwens te bewijzen dat meer dan 1 apparaat mogelijk is, ik bedien mijn htpc met een bluetooth trackball, een bluetooth toetsenbord én kan m'n WiiU Procontroller via bluetooth verbinden en die werkt dan ook prima. Allemaal via 1 adapter. En ik geloof niet dat Linux nou iets speciaals doet wat Windows niet zou kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 22:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bluetooth op de pc kan al meerdere apparaten tegelijk verbinden, zoals een toetsenbord en een muis. Bedoel je dat, of bedoel je dat je met 1 apparaat zoals een controller, met twee computers tegelijk verbinding maakt? Want dat kan niet. Er zijn wel headsets die multi-point zijn, maar dan nog kan maar 1 systeem audio sturen, de andere staat dan 'standby'.

Je mini keyboard heeft dus 2 methoden te verbinden, via 2.4 GHz RF en via bluetooth. Dat zou gewoon via bt kunnen en dat je ernaast alsnog een controller hebt. Overigens werkt bluetooth ook op de 2.4 GHz band, het is alleen een ander protocol.

Om trouwens te bewijzen dat meer dan 1 apparaat mogelijk is, ik bedien mijn htpc met een bluetooth trackball, een bluetooth toetsenbord én kan m'n WiiU Procontroller via bluetooth verbinden en die werkt dan ook prima. Allemaal via 1 adapter. En ik geloof niet dat Linux nou iets speciaals doet wat Windows niet zou kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:54:

Je hebt helemaal gelijk, Controller + Mini Keyboard werkt gewoon samen.

Dacht dat ik het ooit eens geprobeerd had en toen niet werkte.

Probleem opgelost :)