Telefoon autolader werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Als ik mijn iphone 13 aan een autolader hang (aansteker) laadt hij niet goed.

Mijn telefoon laat zien dat hij aan het laden is en ik heb ook verlichting op de autolader. Maar het gekke is dat het batterijpercentage alsmaar omlaag gaat.

Ik heb wat gegoogled. En het meest voor de hand liggende was om de zekeringen te controleren, maar die zijn gewoon goed.

Ik dacht dat het aan de snellaad functie lag van mijn iphone, maar mijn samsung s10 werkte vroeger altijd goed met snelladen.

Ik heb al 2 verschillende nieuwe autoladers uitgeprobeerd en een andere lightning kabel gebruikt. Waar kan het nog aan liggen? Zijn er speciale autoladers voor de iphone?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 08-09-2022 13:04 ]

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke autoladers zijn het precies (merk, model)? Heb je de Lightning port uitgepluisd (schoongemaakt)? Welke USB naar Lightning kabel gebruik je? Al een andere kabel geprobeerd? Laden andere telefoons/apparaten wel normaal?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Farabi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:02:
Mijn telefoon laat zien dat hij aan het laden is en ik heb ook verlichting op de autolader. Maar het gekke is dat het batterijpercentage alsmaar omlaag gaat.
Ben je tegelijkertijd aan het navigeren oid?
Dan levert de lader gewoon extreem weinig vermogen. De accu ontlaad dan gewoon harder dan de lader hem bijvult.
Ik heb wat gegoogled. En het meest voor de hand liggende was om de zekeringen te controleren, maar die zijn gewoon goed.
Raar advies. Hij geeft aan dat hij oplaad, dus hij heeft voeding, dus de zekering is heel.

Alleen slecht contact zou dan een ding kunnen zijn, maar dan zie je waarschijnlijk ook wel knipperende lampjes op de lader en/of telefoon. Als die laatste niet sowieso al een melding geeft van een slechte lader.
Ik dacht dat het aan de snellaad functie lag van mijn iphone, maar mijn samsung s10 werkte vroeger altijd goed met snelladen.

Ik heb al 2 verschillende nieuwe autoladers uitgeprobeerd en een andere lightning kabel gebruikt. Waar kan het nog aan liggen? Zijn er speciale autoladers voor de iphone?
Kan prima aan het snelladen liggen. Als de lader niet de snellaadportocollen van de iPhone kent of herkent en die van de S10 wel zal hij het bij die eerste niet doen en gewoon op laag niveau blijven laden.

• Farabi
  • Niet online
timberleek schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:36:
[...]

Ben je tegelijkertijd aan het navigeren oid?
Dan levert de lader gewoon extreem weinig vermogen. De accu ontlaad dan gewoon harder dan de lader hem bijvult.

[...]

Raar advies. Hij geeft aan dat hij oplaad, dus hij heeft voeding, dus de zekering is heel.

Alleen slecht contact zou dan een ding kunnen zijn, maar dan zie je waarschijnlijk ook wel knipperende lampjes op de lader en/of telefoon. Als die laatste niet sowieso al een melding geeft van een slechte lader.

[...]

Kan prima aan het snelladen liggen. Als de lader niet de snellaadportocollen van de iPhone kent of herkent en die van de S10 wel zal hij het bij die eerste niet doen en gewoon op laag niveau blijven laden.
Youtube of navigatie staat aan inderdaad. Is het dan gebruikelijk dat het batterijpercentage sneller leeg raakt? Want als ik hem helemaal niet aan de lader leg, blijft het percentage lekker steady. Heel gek dat hij razend leeg raakt als ik hem aan de lader zet.

Het lijkt erop dat de telefoon het niet lekker vind. Zijn er speciale autoladers voor de iphone? Wat gebruikt de iphone 13 gebruiker?
Daedalus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:22:
Welke autoladers zijn het precies (merk, model)? Heb je de Lightning port uitgepluisd (schoongemaakt)? Welke USB naar Lightning kabel gebruik je? Al een andere kabel geprobeerd? Laden andere telefoons/apparaten wel normaal?
Durata en nog een andere fatsoenlijke rond de prijsrange van €20. Lighting kabels kwamen nieuw uit de doos (2 verschillende andere geprobeerd). Het zijn lighting naar usb-c kabels. Heb geen andere telefoon met usb-c aansluiting op dit moment helaas.

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 08-09-2022 14:21 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

OMD

Hebben de autoladers wel meer dan 500mAh laadvermogen? Anders duurt het een baard.
Die laders zijn absoluut ongeschikt voor hedendaagse telefoons.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Farabi
  • Niet online
OMD schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:30:
Hebben de autoladers wel meer dan 500mAh laadvermogen? Anders duurt het een baard.
Die laders zijn absoluut ongeschikt voor hedendaagse telefoons.
Durf ik niet te zeggen, heb ze al teruggestuurd. Welke moet ik nemen?

• OMD

OMD

Farabi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:32:
[...]

Durf ik niet te zeggen, heb ze al teruggestuurd. Welke moet ik nemen?
In ieder geval liefst een 12w oplader zoals:
https://www.belsimpel.nl/...i2XR8aAiUREALw_wcB&cntd=1

Uiteraard zullen er een hoop goedkopere opties zijn en veel ali-express modellen zullen prima werken. Ik denk altijd maar dat je jaren doet met zo een ding.

https://www.belsimpel.nl/..._8WXEaAnJSEALw_wcB&cntd=1

Zelfs een 3a oplader. Dat is 15watt aan laadvermogen. €8,95 gratis bezorgd. Kan je geen buil aan vallen :+

[ Voor 20% gewijzigd door OMD op 08-09-2022 14:37 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Farabi
  • Niet online
OMD schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:35:
[...]

In ieder geval liefst een 12w oplader zoals:
https://www.belsimpel.nl/...i2XR8aAiUREALw_wcB&cntd=1

Uiteraard zullen er een hoop goedkopere opties zijn en veel ali-express modellen zullen prima werken. Ik denk altijd maar dat je jaren doet met zo een ding.

https://www.belsimpel.nl/..._8WXEaAnJSEALw_wcB&cntd=1

Zelfs een 3a oplader. Dat is 15watt aan laadvermogen. €8,95 gratis bezorgd. Kan je geen buil aan vallen :+
Ik heb je 2e linkje besteld. Hoop dat het de oplossing wordt. Iedereen bedankt voor de input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Farabi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:56:
[...]

Ik heb je 2e linkje besteld. Hoop dat het de oplossing wordt. Iedereen bedankt voor de input.
Laat even het resultaat weten! In mijn auto heeft 2.1a oplader geen moeite met een iPhone 12 pro.

• Farabi
  • Niet online
OMD schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:14:
[...]

Laat even het resultaat weten! In mijn auto heeft 2.1a oplader geen moeite met een iPhone 12 pro.
Trouwens, ik ben vergeten om te zeggen dat ik een soort splitter gebruik zoals hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6F3cfvpXpZ57y43a4TOdJT2Haco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/piDyY0bNMVgMKYHgyLEgutJN.jpg?f=user_large

Kan dit ook een oorzaak zijn? Hiermee maak ik ook direct aux verbinding tijdens het opladen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07
Farabi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:13:
[...]

Trouwens, ik ben vergeten om te zeggen dat ik een soort splitter gebruik zoals hier:

[Afbeelding]

Kan dit ook een oorzaak zijn? Hiermee maak ik ook direct aux verbinding tijdens het opladen.
Probeer het uit. Haal die splitter er tussenuit en je merkt het vanzelf.

The devil is in the details.

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-07 17:09
Als ik navigeer met mijn galaxy s10 en op de draadloze lader/ houder gebruik laad hij niet bij of langzaam omdat navigeren en muziek veel energie vergt, vooral in de zomer. Ik heb een 10 of 15watt draadloze lader. Dan prik ik hem even in de normale 12V 2ampere snellader met kabel.

• dewiss1993
Farabi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:02:

Zekering is heel of niet, die geeft puur spanning door aan de lader, zal het dus niet zijn.

De S10 gebruikt natuurlijk wel een andere type snellaadfunctie dan de iPhone. Probeer eens een 2ampere lader.

• dewiss1993
En geen 1 ampère lader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:13:
[...]

[Afbeelding]

even een update. het lag dus aan deze splitter. het werkte weer niet goed op dit ding. maar nadat ik hem eruit had gehaald en de telefoon rechtsstreeks met de lader had aangesloten, werkte het.
Pagina: 1