W11 - Geopende programma's blijven op de achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 13:48
Goedemorgen!

Ik heb even gezocht op het forum, maar kwam het issue niet tegen in andere topics, dus ik ben heel benieuwd of anderen ook last hebben van dit probleem:

Op zowel mijn thuis- als werkcomputer heb ik vaker last van geopende programma's die niet naar de voorgrond komen als je op het taakbalkicoon klikt. Bijvoorbeeld als ik Illustrator open en dan naar de Verkenner (die open staat op dezelfde monitor, maar op de achtergrond) wil switchen, gebeurt er niks als ik er op klik, ondanks dat ie open is... Ik moet dan Illustrator en eventuele andere programma's die open staan op die monitor eerst minimaliseren voordat ik bij de Verkenner ben. Natuurlijk kan het ook met Alt+Tab, maar daar zit ik niet altijd op te wachten, zeker niet als je gewend bent om het taakbalkicoon aan te kunnen klikken.

Vaak is het probleem er niet, maar soms wil het niet vlotten. Enig idee of dit een bekend probleem is en of er iets aan te doen is?

Weet weinig, leert veel

Beste antwoord (via Ottie93 op 12-09-2022 17:03)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jeroen3 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:27:
Ik heb dit ook opgemerkt. Denk dat het een bug is in windows 11.
Soms willen er ook geen voorvertoningen gemaakt worden in de taakbalk.

De taakbalk in w11 is verre van af en gebruikersvriendelijk, dus ik verwacht de komende maanden hier nog wel wat verbeteringen aan.
Nee hoor. Het probleem wordt namelijk veroorzaakt door een applicatie die de focus steelt. Dat kwam in windows 3.0 al voor en is gewoon inherent aan het gebruikte systeem van modal en normal dialogs. Dat is de afgelopen 30 jaar niet veranderd en de kans is klein dat het op korte termijn wel verandert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:39
Wat doe je met je computers wat 99,99% van de mensen niet doet?

(okay klinkt misschien flauw, maar ik heb dit nog nooit gezien of gehoord)

• Ottie93
zetje01 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:06:
Wat doe je met je computers wat 99,99% van de mensen niet doet?

(okay klinkt misschien flauw, maar ik heb dit nog nooit gezien of gehoord)
Special snowflake blijkbaar 😅

Weet weinig, leert veel

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:39
Ik denk aan een combinatie van software: virusscanner en... download je wel altijd alle windows-updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:55

De taakbalk in w11 is verre van af en gebruikersvriendelijk, dus ik verwacht de komende maanden hier nog wel wat verbeteringen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie93
zetje01 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:25:
Ik denk aan een combinatie van software: virusscanner en... download je wel altijd alle windows-updates?
Jazeker. Ik heb de standaard Windows virusscanner en updates zijn altijd up-to-date, maar het probleem blijft sporadisch terugkomen. Gelukkig ben ik niet de enige :)

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het is niet alleen Windows 11, in Windows 10 wil het ook wel eens gebeuren. Op de een of andere manier raakt Windows de draad kwijt en kan hij z'n vensters niet meer fatsoenlijk beheren.

Bij mij is het vaak opgelost als ik een keer windows+tab gebruik om van venster te wisselen, dat is een fullscreen scherm dat altijd bovenop zit en daarna alles recht lijkt te trekken. Werkt niet altijd, maar is wel een makkelijke fix om eens te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kom ik al sinds Win7 tegen.
Het is random en niet reproduceerbar.

It's feature not a bug....:)

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee hoor. Het probleem wordt namelijk veroorzaakt door een applicatie die de focus steelt. Dat kwam in windows 3.0 al voor en is gewoon inherent aan het gebruikte systeem van modal en normal dialogs. Dat is de afgelopen 30 jaar niet veranderd en de kans is klein dat het op korte termijn wel verandert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1