Ervaringen met sodastream

Pagina: 1
Acties:

• mintcat
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09-2022
Als een zware drinker van bruisend water, denk ik erover om een sodamaker (misschien sodastream) te kopen. Heeft iemand ervaring? heb je spijt om het te kopen? enige klacht over gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:43

Releases

Ja maar!

Gebruik de zoekfunctie even.
Er is een heel topic specifiek voor de Sodastream's.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 12:14
Om toch even te antwoorden.

Gebruiken hem hier echt veel. Je kunt zelf bepalen of je veel of weinig koolzuur in je water puft, ideaal.
Bij voorkeur gebruik je de glazen flessen, ik heb het idee dat de prik daarin langer bewaard blijft.

Mocht je ook de siropen gaan gebruiken, deze bevatten een stuk minder suiker dan de meeste frisdranken (en hebben uiteraard allen een suikervrije variant).

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:27
hier ook een zware gebruiker van prikwater of hoe iedereen het ook wilt noemen.
Ik had 4 jaar geleden een versie gekocht met plastic flessen ( of mijn apparaat nou kapot aankwam of dat ik nou gewoon een sukkel ben :) ) maar toen spoot het water er aan alle kanten uit. Ik heb toen 100 euro neergelegd voor de Sodastream Crystal met de glazen flessen ( kreeg er 2 bij ) en 1x vul patroon.
Ontzettend blij mee, ik heb zelf nog bundel 2 glazen flessen en 2 vul patronen erbij gekocht) ik heb nu standaard 4 flessen koudwater in mijn koelkast staan, en hoef alleen nog maar koolzuur erin te blazen en klaar is kees. Flessen en doppen mogen ook in vaatwasser, dus na een aantal x gebruiken gaan ze ook even mee met een wasbeurtje.

(als tweaker zijnde zou ik natuurlijk ipv vulpatronen wisselen bij de winkel de sodastream patronen zelf kunnen vullen doormiddel van wat handige truukjes en wat ''getweak'' maar ik doe het toch maar even lekker veilig en zonder gedoe voor zekerheid bij de AH) 3 flessen kost mij 39 euro , doe een maand met een fles ( 2 persoon huishouden) drinken allebei ongeveer 1/1.5 liter prik water per dag. Geen gezeul meer met flessen naar supermarkt, wat boodschappen doen een stuk makkelijker en lichter maakt.