Toon posts:

Amd chipset laten draaien op AGP 2x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn moederbord van gigabyte laten draaien op AGP 2x want ik heb een geforce 256 DDR gekocht, dit doe ik met het tooltje GTU of Rivatuner.

Alleen heb ik het probleem dat windows crash of vastloopt bij het opstarten.

Heeft iemand hier al eerder een keer problemen mee gehad, of heeft iemand hier misschien een oplossing voor.

Verwijderd

Waarom wil je AGP 2x ??? :?

Verwijderd

kun je dat in eerste instantie niet beter in de bios doen.
en is 4* niet sneller?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 21:56 schreef Moondance het volgende:
kun je dat in eerste instantie niet beter in de bios doen.
en is 4* niet sneller?
Sorry moondance maar ik kan dit niet in de bios doen, en 4x agp ondersteunt mijn mobo niet

maar toch bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 21:44 schreef Camel het volgende:
Waarom wil je AGP 2x ??? :?
Omdat hij nu staat op AGP 1x versnelt en ik zelf denk dat hij op 2x sneller zal zijn

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Dat raad ik niet aan, stabiliteit zal zeer te lijden hebben.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Je moet de allernieuwste drivers hebben en als het een mobo is met de AMD 750 Irongate chipset zou ik het maar uit je hoofd zetten. Die geeft namelijk lichte ruis op het AGP signaal en daardoor kan de Geforce 1 niet op overschakelen naar de AGP 2x specificatie. Ik heb dat ook met mijn Geforce 2. :(

Echter, ik gebruik nu Windows 2000 en die doet het wel goed (lees: AGP 2x ) met de nieuwste drivers :).

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Ze hebben het juist std op 1x gezet, omdat er ERG VEEL (stabiliteits)problemen waren op AGP2x.
Je kunt het wel met een registry-patch op 2x zetten, maar ik betwijfel of het stabiel draait. Bovendien zul je er nauwelijks iets van merken qua performance.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Gewoon lekker op 1x laten staan..

2x is inderdaad iets sneller (niet dat het nou heel veel scheelt!), maar het schijnt inderdaad veel problemen en instabiliteit te geven..

Ik heb hetzelfde probleem met een Ali-chipset (voor intel). 1x agp gaat goed, 2x gaat fout..

Verwijderd

Topicstarter
Je bandbreedte wordt toch 2x verdubbeld dus is het wel degelijk sneller maar inmiddels heb ik een ander mobo dus nu heb ik hem op agp 4x zonder problems

maar toch bedankt
Pagina: 1