Kleurverschil PNG Chrome vs Edge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hoe is dit mogelijk? :-)

Geheel toevallig, tijdens het bestellen van tickets voor Rammstein, merk ik op dat de kleur van eenzelfde afbeelding in Edge anders is dan in Chrome.

De URL van de PNG afbeelding: https://media.ticketmaste...52687adec39035a734805.png

Ik dacht eerst dat er een kleurverschil zat op mijn curved LCD.
Daarna dacht ik dat het een SVG was die anders gerenderd werd.

Maar het is dus een PNG afbeelding.

Het rode middenstuk, is #C30007, zowel in Edge als in Irfanview.
In Chrome wordt het rood opeens #A40000.

Hoe zit het bij jullie? Is mijn Chrome "kapot", of toont Chrome bij jullie ook andere kleuren?

Bijzonder raar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ightrH7V0UgH9LV7P2X3Vu1xhPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vHnLOAx0FewB0X7Udowar9Tj.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:59

g0tanks

Moderator CSA
Ik had een vermoeden dat het iets te maken kon hebben met WebP waar Google zo'n fan van is. Als ik zoek op 'webp different color' dan vind ik iets soortgelijks: red color becomes darker after transform png to webp

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk eerder dat 't een vaag kleurprofiel is. Als het nog geen sRGB is, maak 't dan eens sRGB en probeer 't dan nog eens?

Edit: Oh, dat wordt in @g0tanks link ook voorgesteld :D

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 09-09-2022 00:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
RobIII schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:58:
Ik denk eerder dat 't een vaag kleurprofiel is. Als het nog geen sRGB is, maak 't dan eens sRGB en probeer 't dan nog eens?

Edit: Oh, dat wordt in @g0tanks link ook voorgesteld :D
Dat denk ik zelf niet, beide situaties hebben hetzelfde ICC profile, als die al in de PNG zit (kan, niet verplicht, meestal zit het er niet in). Of het een incorrect of "vaag" profiel is, moet niet uit maken als beide browsers er hetzelfde mee om zouden gaan.

Ik denk dat een van de browsers het ICC profile negeert. Ik vermoed dat dat Chrome is, want de default color settings van Edge zijn sinds juni 2020 eigenlijk perfect.