• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 11:38
Op kantoor zijn er een aantal pc's die een geheugen upgrade moeten hebben (van 16GB naar 32GB). Ik ben bekend met het upgraden van geheugen van "normale" pc's of gaming pc's. Echter zijn dit workstations met (ik denk) ander geheugen.

De specs zijn:
6-Core 3.6GHz Intel Xeon Broadwell E5-1650 v4 [6-cores / 12-threads]
16GB (2x 8GB) of 2400MHz DDR4 ECC Memory

Nou heb ik het type geheugen wel gevonden, maar is dit niet nieuw te krijgen. Mijn vraag is dan ook of ik een andere set van 32GB DDR4 2400mhz erin kan drukken of dat het altijd ECC geheugen moet zijn.

Het geheugen type is:
8GB 1Rx4 PC4-2133P-RC0-10-MB1
M393A1G40DB0-CPB2Q M

Het verschil tussen ECC en non ECC begrijp ik, en ik denk dat ECC voor onze workflow niet echt belangrijk is. We hebben immers ook 2 "game" pc's draaien die hetzelfde (en soms zwaarder) werk doen.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:04

star-saber

Ryzen

Het enige wat ik je alvast kan vertellen is dat sommige workstations ECC geheugen vereisen.
Anders werkt het niet.

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 14:37
Beste grote kans dat je dit geheugen prima kunt krijgen bij een toko die bijvoorbeeld refurbished servers verkoopt.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:06
Ik zou wel even kijken naar de prijs, er is mogelijk best een kans dat niet meer investeren in deze machines maar gewoon vervangen door moderner qua business case best te verantwoorden is.

Is dat niet zo, dan inderdaad checken bij de fabrikant van het workstation wat supported is en dan inderdaad rondkijken bij aanbieders van refurb hardware. Die zullen dit vast hebben liggen.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:02

Gamer

mobile

Het geheugen is nog makkelijk via ebay te bestellen blijkbaar.
Zal vermoedelijk iets goedkoper zijn, tenzij een factuur moet?

https://www.benl.ebay.be/...2133P-RC0-10-MB1&_sacat=0

Is er nog plaats op 2x8GB erbij te zetten?

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Om welk type/merk mainbord gaat het.?
Dat zou ook duidelijkheid moeten geven of je persé ECC nodig hebt.

Hoeveel banken zitten daarin?
Neem aan met deze CPU dat dat er minstens 4 zijn.

Je hebt niet gezegd om hoeveel PCs het gaat. Maar je kunt in elk geval dezelfde modules uit de PCs gebruiken om met Samsung setjes van 4x8 GB zo een aantal te upgraden naar 32GB.

De andere kun je dan eventueel met Kingston "compatibele" modules doen.
https://www.kingston.com/en

Daar zou mijn voorkeur naaruit gaan ipv. Ebay.

[ Voor 89% gewijzigd door eheijnen op 08-09-2022 13:38 ]

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1