Toon posts:

Lite-on@12x en Nero v5.5.3.5 -> 90% CPU ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu zon lite-on 12101B en als ik met 12 speed een cd brand ligt mn hele systeem lam. Hoort dat zo?

Ik had hiervoor een 4x8x scsi brander ...

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

iets meer info over systeem is wel handig.........waarschijnlijk ligt het er niet aan dat je eerst scsi had en nu ide, of je moet wel een erg traag systeem hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Celeron 566@850 met 256 sdram op cas2
P2B-f Bordje

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Ik heb dezelfde brander op een 150mhz trager systeem en heb geen problemen...heb je DMA aanstaan van HD(s) en brander?

• Arjan Scholl
[oeps]

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
FF proberen om wat te spelen met de IDE-aansluitingen, een beetje omwisselen enz.
Ik had het zelfde probleem, (op een athlon gig en abit KTA-bord) ...dat was pas verholpen toen ik de brander als secundary-slave achter de harde schijf had geplakt....... zeer vaag, maar waar...:?

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de harddisk waar ik van brandde nogal traag is (nero: 3.800 kBs) maar kan de cpu het daardoor zo zwaar krijgen en mn systeem lamleggen?

• Arjan Scholl
Op maandag 27 augustus 2001 23:26 schreef OG_outlaw het volgende:
Ik denk dat de harddisk waar ik van brandde nogal traag is (nero: 3.800 kBs) maar kan de cpu het daardoor zo zwaar krijgen en mn systeem lamleggen?
Je heb nog niet gezegd of je DMA wel ingeschakeld hebt...voor zowel je HD als je brander... :?

[edit] aan mbtjes/s te zien niet denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft altijd aangestaan bij me maar ik zie net dat zowel primary als secundary slave op PIO mode stonden. Nou kan het komen omdat die maxtor 4 gig nogal oud is.

Verwijderd

hier het zelfde probleem..

hij varieerd hier tussen de 90% en 95% en je ziet hem switchen (nero)

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem.
Had eerst een Philips CDRW400 en had er veel last van.
Nu heb ik ook een LiteOn maar heb nog steeds hetzelfde probleem :'(

• dogmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-01 08:06
ik heb hetzelfde....

Verwijderd

ik denk toch dat het in de dma settings gezocht moet worden, daar ik met op 12 speed branden nog geen 2% utilisation haal, ik kan tegelijkertijd dan ook prima ut spelen in vol ornaat, en nee ik heb geen burnproof of justlink.

wat voor os draaien jullie ???

RGZ

MASH
Op dinsdag 28 augustus 2001 08:12 schreef dogmeister het volgende:
ik heb hetzelfde....
Pagina: 1