Vraag

• Buurman
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zoek een? Nieuwe smartphone
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Oppo reno 8 pro of One 10( T) of een andere ( geen iphone)

Wat is je budget? Moet gewoon goed zijn
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Als t maar goed is

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om foto's te maken, games en moet gewoon kwa batterij goed zijn
Wat wil je er precies mee doen? Zou gewoon het goed moeten doen en beter als m'n s20 kwa foto's en batterij.
Welke apparatuur heb je al? S 20.

Wat heb je zelf al gevonden? Dat de meeste smartphones die recent zijn uitgekomen, minder zijn dan de s20 bijvoorbeeld in allround situaties. De s21+ lijkt wel de betere te zijn in het gene wat ik zelf heb gevonden, maar ik geef toe dat ik niet zo'n ster ben in dit soort dingen uit te zoeken, dus vandaar dat ik hoopte hier iemand te vinden die mij kan sturen in mijn beslissing. Mn huidige contract bij kpn( all in) loopt tot halverwege november, dus heb nog eventjes.. misschien dat er nog wat nieuws aan komt.. geen idee namelijk

Heb vorig jaar m'n vriendin aan de reno 6 pro geholpen, en ben daar ook wel gecharmeerd van.. batterij geweldig, foto's fantastisch, snel, geen bugs, geluid van muziek klinkt top..
Maar denk zelf niet dat deze phone( oppo reno 6 pro, of de Samsung s21+ een stap vooruit is..

Dus ik vraag graag jullie hulp kwa kiezen, want ik kom er niet uit..
Thanks alvast voor t lezen, en ik hoop de juiste overtreffende antwoord door 1 van jullie hier te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06
Moet je een nieuwe in November, of kun je wachten? Januari komen namelijk veel nieuwe modellen aangekondigd.

Gezien je gecharmeerd bent van de telefoon van je vriendin, geen budget hebt, wat denk je van de Oppo Find X5 Pro?
pricewatch: OPPO Find X5 Pro Zwart

Of heel ander merk, Sony Xperia 1 IV?
https://tweakers.net/smar...ia-1-iv_p1380422/reviews/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buurman
Over de findxpro 5 had ik inderdaad ook naat gekeken. Maar gezien de prijs bizar hoog is, het camera systeem niet het beste is, telefoon snel heet wordt ondanks het koelsysteem, zijn er in mijn ogen teveel don't's aanwezig voor de prijs die je er voor betaald.
Mooi toestel, dat wel.

En de Sony.. die was nog niet voorbij gekomen in m'n lijstje om te bekijken.
Dus dat ga ik nu even doen @swhnld
:)

• swhnld
Ik ben zelf overigens nog steeds erg blij met mijn Samsung S21 Ultra. Op vakantie hele mooie plaatjes ermee geschoten, en de 10 keer optische zoom spaart weer een compact camera meeslepen uit. De S21 Ultra heeft betere camera's dan de S21+. En die S21 Ultra heeft nog een extra foto applicatie vanuit Samsung, Expert RAW, die nog meer uit de camera's haalt voor wie dat wil. Voor mij moet het meer point en shoot zijn, en dat gaat prima met de stock app.
S22 Ultra lijkt heel erg op de S21 Ultra met de camera's, maar schijnt in donkere omstandigheden fractioneel beter te zijn.
Je zou de S23 Ultra in januari af kunnen wachten, dan kun je even langer doorsparen, en besluiten een van deze 3 te overwegen? Een pre-order op straks de S23 Ultra geeft vaak oordopjes, en een inruil korting op oude telefoon. Die dopjes kun je dan weer verkopen of houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
voor t zelfde bedrag heb je ook:
nokia 3310
canon eos2000d
JBL boxje

TOP geluid
TOP fotos
en TOP batterijduur + snelheid

sorry verder heb ik geen zinnigs te bieden

[ Voor 91% gewijzigd door 7Sins op 08-09-2022 11:16 ]

• Buurman
De Sony wordt ik niet gelukkig van. De prijs met kwaliteitsverhouding is niet best te noemen lees ik. De vingerafdruk voor t openen van de telefoon ga ik me mateloos aan irriteren. Tevens ben ik ook geen fotograaf, vind t leuk en maak er veel, maar dat dan wel makkelijk en simpel zijn. De camera kwa review's wordt ik blij van, echter moet je wel continue alles volledig instellen om een goede foto te maken.. en daar ben ik geen ster in. En wil t ook niet worden.
Gewoon simpel zonder teveel poespas is beter voor mij

• Buurman
De s21 traag... volgens mij had ik dat nog nergens gelezen @7Sins .

Ik dacht zelfs aan de s21+.. zie daar toch goede recensies van voorbij komen..
De s21ultra kan indd een fractie beter zijn @swhnld, maar ook een fractie groter..
Vind hem eigenlijk voor t mooie te groot..
Ik twijfel ook aan de grote van de 21+, maar omdat tie zo naar voren komt in diverse top 5 a top 10 telefoons, is het het overwegen waard..

En de reno8 pro is ook groot, vergelijkbaar met de s21+..

Maar ik weet niet of t nou zo'n voorruit gang is voor mij gezien ik de s20 heb in verhouding met de s21+.

• Buurman
Ben al blij dat je reageert @7Sins . En ja t is zinnig, want ik heb geen idee wat te kiezen.
Dus alle hulp of info is welkom

• swhnld
Volgens mij kom je zo wel verder, zowel formaat als budget heb je een soort van grenzen aangegeven nu.
Dus om te kietelen, 849 Euro voor een S22+, is 4mm kleiner dan de S21+, iets betere camera in het donker, en verschil is 60 Euro?
Hier naast elkaar:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1648332;1786302/

Verwijderd

Stiekem toch een iPhone?

• Buurman
Alleen de s22 serie is z'n volledigheid, kan dan wel heel goed zijn, maar met een licht gebruik moet je m al in de lader gooien. Als die stomme batterij nou goed was, en t snelladen ook in orde was, dan was de keus vrij makkelijk geweest kwa nieuwe phone. Maar helaas @swhnld .. de batterij en het opladen ervan is helemaal ruk zoals ik overal lees

• Buurman
Een iphone... @Verwijderd

Je had me bijna om... maar net niet

• Buurman
Ik zie in de meeste gebruikers reviews dat ze spijt hebben van de s22 ivm de batterij.
En als dat nu al is... hoe erg is t dan over een jaar, of langer.

• swhnld
Buurman schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:19:
Alleen de s22 serie is z'n volledigheid, kan dan wel heel goed zijn, maar met een licht gebruik moet je m al in de lader gooien. Als die stomme batterij nou goed was, en t snelladen ook in orde was, dan was de keus vrij makkelijk geweest kwa nieuwe phone. Maar helaas @swhnld .. de batterij en het opladen ervan is helemaal ruk zoals ik overal lees
Nou, dan heb je denk ik je keuze bereikt, S21+ wordt je nieuwe metgezel ;)

• Buurman
Tot op heden wel ja @swhnld ..
Maar stiekem wil ik geen telefoon van vorig jaar.
Vandaar de twijfel met oneplus 10/ pro of de reno8pro..
Zijn dat betreft nieuwer, maar kan er nog weinig recensies over vinden..
En heb al helemaal geen idee wat er nog ineens uit komt in de komende weken..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Buurman schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:14:

En dat zeg je over 5 weken weer. En dan 7 weken daarop weer. Etc.

Wij weten ook niet wat eraan zit te komen. Zet een budget en koop wat er "nu" is waar je je het beste bij voelt.

Gister is nieuwe iPhone aangekondigd. Met nieuwe A16 chip. Kost je een nier en een tweede hypotheek. Maar voldoet wel aan je eis in de startpost van "Als t maar goed is".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 02:29
Ouwe-lul-advies:

Kap met gamen op telefoons, krijg je een oogafwijking en een nekhernia van 😋
Koop een mid-range toestel van Max 350 euro.
Stop het geld dat je bespaart in een cursus fotografie (mooie foto’s komen voor 90% door de kennis en kunde van de fotograaf) of in een leuke videokaart of gameconsole.

En oh ja: kies betere titels voor forumtopics die je aanmaakt :+

[ Voor 9% gewijzigd door Sebas1979 op 08-09-2022 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Buurman schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:14:
Tot op heden wel ja @swhnld ..
Maar stiekem wil ik geen telefoon van vorig jaar.
Vandaar de twijfel met oneplus 10/ pro of de reno8pro..
Zijn dat betreft nieuwer, maar kan er nog weinig recensies over vinden..
BBG September is er: Reno 8 en OP10 staan er in:
reviews: Smartphone Best Buy Guide - September 2022
Pagina: 1