MS K7T Turbo geflashed....

Pagina: 1
Acties:

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 20:23

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Owkay hier men probleem,

kwas net ff bezig om met pctje opnieuw te instaleren, was ff opzoek naar een opstart schijfje...na een tijdje had ik er eentje gevonden (dacht ik |:( ) dus ik helemaal happy dat schijfje der in, bleek ut een opstart diskette te zijn, die ik een keertje had gemaakt op men oude mobo (MSI K7 PRO)
te flashen.....dus voordat ik het wist was dat toffe vanzelf startende schijfje bezig met het flashen van men mobo, toen ik ut doorhad schrok ik men verrot en heb meteen men pc uitgegooid in de hoop dat ik nog op tijd was.....ik doen men pc weer aan en khoor alleen maar piepjes....sjiithe zooi....nu mijn vraag...heb ik nog een kans dat ik em op een andere manier kan flashen of moet ik terug gaan naar de winkel (kheb nog garantie :) ) ...please help me

p.s. graag geen lompe opmerkingen dat het stom is om zomaar een schijfje in je pc te stoppen zonder te kijken wat er opstaat want tis ook stom van me |:(

Verwijderd

MSI nederland even bellen.
Ik heb hier al eens meer gelezen dat die gasten je zo een nieuwe BIOS-chip opsturen.

Verwijderd

ik hoop dat die gasten je een biosje kunnen geven.
meestal doen ze er erg moelijk over.
en garantie heb ie ook niet meer.
:-( bad,
het enigste wat je kunt proberen is iemand vinden die hetzelfde borje heeft en dan je bios warm flashen.
;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 27 augustus 2001 20:08 schreef james007 het volgende:

en garantie heb ie ook niet meer.
tuurlijk wel :)
ik weet niet wat er is :'(
hij deed het opeens niet meer :O

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• kolderindekop
  • Laatst online: 25-08 19:19

kolderindekop

yeaahhhh

toch stom (hoho wacht even)je had em beter verder kunnen laten gaan en dan de update er weer op maar ik zou gewoon even bellen meeestal doen ze niet zo moeilijk als je het even uilegt.9 ;) :

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
hmm...warm flashen...leg uit?

ik ken wel iemand met een K7T Turbo...alleen das geen Turbo-R zoals ik heb dus dat zal denk nie gaan...moek denk toch ff die gasten van de winkel bellen en ff uitleggen wats happend :) ...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
ik denk dat als je hem gewoon had laten flashen, dat er dan nix aan de hand was geweest...

de biossen van de k7tpro k7tpro2 en k7tpro2A zijn ook hetzelfde...

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Hetvolgende al geprobeerd?

http://www.msi.com.tw/support/bios/boot.htm

Boot Recovery Feature
For AMI BIOS:

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
For Award BIOS:

Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Re-flash the BIOS & reboot.

Zin.

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Heeft de MSI K7T Turbo een AMI Bios dan (ff een vraagje) want dan probeer ik dat ff, iedergeval thx :)

• Redheinz
Staan er 2... 1 voor ami. 1 voor award.
Niet te overhaast en hele post lezen!!!!
Help. Ami over award heen MOET wel helemaal fout gaan denk ik.

/edit/
Het is een award. Ik meen echter wel dat de lite K7T turbo lite 3 een AMI heeft. Jij hebt de gewone neem ik aan en die heeft een award!
/edit/

Zin.

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
kheb ut geprobeerd (award) alleen het enigste wat men pc dat is constant piepen vanaf het moment dat je hem aanzet...het maakt niet uit hoelang je wacht, dus bios opnieuw flashen gaat nie door...

zou iemand uit kunnen leggen hoe je moet hot flashen?

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 20:30 schreef Cutebritney het volgende:
ik denk dat als je hem gewoon had laten flashen, dat er dan nix aan de hand was geweest...

de biossen van de k7tpro k7tpro2 en k7tpro2A zijn ook hetzelfde...
hij is met een K7 Pro bios geflashed (mobo met Slot-a Athlon)

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
/\/\/\/\/\/\
is er echt niemand met ideeën?

• Redheinz
Hot flashen:
Je zoekt iemand met hetzelfde bord en een goed bios. Die start je op. Istie aan dan trek je het bios eruit, gooit jouw fout geflashte eeprom erin en flasht 'm met het goede bios.
Sommigen zeggen dat het niet hetzelfde bord hoeft te zijn, als ie maar dezelfde opbouw heeft (2 Mbit, zelfde merk, award). Met zelfde bord is vriend van mij gelukt. Niet zelfde bord: geen ervaring, maar lijkt me dat het ook zou moeten werken met bepaalde forcerende opties van awdflash.

/edit/
Natuurlijk niet risico-vrij... Recht eruit trekken en recht erin duwen......
Je kunt ook MSI nederland melen met je probleem. Die sturen dan waarschijnlijk wel een nieuwe eeprom, met een klein beetje mazzel voor verzendkosten
/edit/

Zin.

Verwijderd

Het Wietse (ZeTt) waarom moet ik dit nu weer lezen op GoT?! Had je me niet even kunnen bellen, ik wilde gisteren best wel even lachen ;)

Verwijderd

Zat er niet ergens een jumper op die plank om de clearen naar factory-installed BIOS :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[mierenneukmode]
Topic: MS K7T Turbo geflashed....
Sinds wanneer maakt Microsoft moederborden???
[/mierenneukmode]

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 11:25 schreef El.Greco het volgende:
Het Wietse (ZeTt) waarom moet ik dit nu weer lezen op GoT?! Had je me niet even kunnen bellen, ik wilde gisteren best wel even lachen ;)
:D Kben vanmiddag ff een paar winkels langs geweest in rdam maar bij de PCL waar ik dat mobo heb gekocht geven ze geen garantie bij dit soort dingen :( maarja toen ik ff naar een paar andere winkels en toen kwam ik bij een winkel met een lauwe gast die me wel wilde helpen (zal wel door men tweakers t-shirt zijn gekomen 8-) ) en die gaat ff regelen dat MSI een nieuw rommetje opstuurt zodat ik morgen verder kan :)

offtopic:
Kheb trouwens men WindowsXP CD binnen >:)

Verwijderd

er zit voor je geenn andre oplossing op dan een warme flash.
zoek iemand met hetzelfde bordje(mag wel wat schelen) meestal als het maar dezelfde cpu is (amd of intel)
start de goede op.
trek er dan de bios uit terwijl hij loopt (moet wel opgestart zijn)
en stop je foute erin.
even flashen met wel de goede ver, bios weer omzetten en klaar is klara.
moet werken ,heeft bij mij ook gewerkt.
greetz :-)

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
hoe krijg ik dat chippie er uit (tis een blokje van 1,5 cm2)

• Bubbles
  • Laatst online: 09:01

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

sommige mensen lezen niet het hele draadje door en gaan dan maar lukraak antwoorden geven... |:(
als je ff goed las, dan zag je dat die gast al bij een zaak morgen een nieuw biosrommetje krijgt. flar, probleem opgelost.
(en mooi geregeld ook trouwens)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
hmm...niemand die weet hoe ik dat rommetje er op een redelijke manier uit krijg?

• Bubbles
  • Laatst online: 09:01

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Je kan het natuurlijk voorzichtig met een schroevedraaier proberen, maar het is niet aan te raden. Ik geloof dat er ook zoiets als bios-chip-tangetjes waren. Anders vraag je het bij die winkel waar je een nieuw bios-chippie zou krijgen, of ze het daar kunnen doen.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Pagina: 1