Toon posts:

geen internet via SMC barricade

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vanmiddag problemen om internet op te komen via mijn SMC barricade.
Op een of andere manier kan die de gateway niet meer vinden.
Het rare is dat ik wel gewoon kan internetten als ik de kabelmodem rechtstreeks op de netwerk-kaart aansluit, en het LAN doet het wel gewoon als de barricade is aangesloten.
Als ik mijn IP renew dan krijg ik heel ffies mijn IP te zien maar 5 sec. later krijg ik alweer de melding dat de gateway 'unreachable' is ;(
iemand een ideetje ?
P.S. het heeft niets met het MAC adres te maken... die is nl. nog gekloont.

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
Werkt het ook niet als je een statisch IP adres opgeeft in je router?

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat al op statisch IP...
Als ik een renew IP doe dan krijg ik ook wel een nieuwe lease maaaar ; na +/- 5 sec. krijg ik weer die f#ck-melding.
Het heeft gewoon altijd goed gewerkt en ineens heb ik geen verbinding meer....( had er gisteren ook ff last van, maar na 10 minuten ging het weer goed )
Wordt er gek van |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nobody ?

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 20:21 schreef TJEERDOO het volgende:
Hij staat al op statisch IP...
Als ik een renew IP doe dan krijg ik ook wel een nieuwe lease maaaar ; na +/- 5 sec. krijg ik weer die f#ck-melding.
Het heeft gewoon altijd goed gewerkt en ineens heb ik geen verbinding meer....( had er gisteren ook ff last van, maar na 10 minuten ging het weer goed )
Wordt er gek van |:(
Heb je een statisch of dynamisch ip? Als je een statisch IP hebt heeft het geen zin om renew IP te klikken. Ik ga er van uit dat je renew configureert via Primary Setup in je browser. Als je een statisch IP hebt moet je het IP etc. en zeker ook de WAN gateway van je provider invullen.
Als je een dynamisch IP hebt dan natuurlijk voor dynamisch kiezen en WAN IP, default (WAN) gateway, subnet Mask en DNS worden automatisch door jouw provider ingevuld.

Het is zeker jouw WAN gateway dat niet goed is omdat je LAN wel goed werkt.

Vergelijk jouw provider gegevens met de gegevens in het status menu. Als gateway niet goed is of onbereikbaar vanwege een storing oid dan zal er in het kolom Sidenote bij gateway, unreachable staan.

Suc6

Verwijderd

welke provider?
@home
chello
mxstream whatever

Als je in geval van @home em op static hebt staan vraag je na verloop van tijd om gezeik (en terecht).

Wat meer gegevens graag..

Verwijderd

Topicstarter
Provider is Chello...
Het heeft altijd gewerkt met dynamic IP ( alhoewel ik wel altijd hetzelfde IP adres krijg toegewezen )
Als gateway niet goed is of onbereikbaar vanwege een storing oid dan zal er in het kolom Sidenote bij gateway, unreachable staan.
dit is inderdaad het geval. Als het een storing is dan duurt het nu wel erg lang :( het werkt nl. nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou alles werkt weer !
Nieuwe Firmware geinstalleerd en het is weer fijn :)
Pagina: 1