Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 18:38
Ik ben aan het kijken of ik een pompschakelaar bij onze Wilo Para.
Ik zou het fijn vinden als ik de gegevens van deze pompschakelaar ook uit zou kunnen lezen in Domoticz.
Wanneer aan / uit, welke temperatuur, stroomverbruik, enz.

Zijn er pompschakelaren die dit hebben? Of kan ik alleen stroomverbruik (en daarmee aan/uit) zien als ik er nog een extra zwave-stekker tussen stop. Dus stekker -> pompschakelaar -> pomp.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:20

DukeBox

loves wheat smoothies

FF schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:32:
Ik ben aan het kijken of ik een pompschakelaar bij onze Wilo Para.
Ik zou het fijn vinden als ik de gegevens van deze pompschakelaar ook uit zou kunnen lezen in Domoticz.
Wanneer aan / uit, welke temperatuur, stroomverbruik, enz.
Is vrij eenvoudig zelf te maken met iets als een Sonoff TH10/16 (model SONOFFTH10/SONOFFTH16, is wel een ouder model) of als het ook stand alone moet blijven werken een Sonoff TH Origin 16/20 of Sonoff TH Elite 16/20 (model THR316D/THR320D) er komt dan nog wel een sensor bij zoals de DS18B20.

Ikzelf gebruik de THR316D met de DS18B20 sensor, het voordeel is dat deze ook zonder internet blijft werken inclusief de anti-vastloop programmering (iedere dag 5 min. draaien) en zelfs de pomp middels de temperatuur blijft aansturen zonder enige vorm van verbinding.

Daarnaast goed om te weten, al die kant en klare dingen werken alleen bij verwarming en niet bij koeling met bijvoorbeeld een warmtepomp. Bij sonoff is de programmering eenvoudig op afstand aan te passen zonder dat ik mijn trapkast leeg moet ruimen en in een hoekje moet lopen klooien.

Het enige dat je niet direct hebt is stroomverbruik maar aangezien dat een vaste waarde is van een pomp lijkt mij dat niet zo interessant.

Heb er toevallig nog een liggen die dit weekend bij mijn moeder komt te hangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFr2zMR1Azi7YN3DqCgIMRisFtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYI2xJYusdoUBy1gX3SGjZbw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door DukeBox op 07-09-2022 18:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 18:38
Ik heb alleen een vloerverwarming en geen koeling of warmtepomp, dus die kant en klare zijn voor mij goed genoeg. Hoopte alleen wat overzichten te kunnen zien.
Zoek het zo simpel mogelijk, ben niet zo handig met alles zelf bouwen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:20

DukeBox

loves wheat smoothies

FF schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:04:
Zoek het zo simpel mogelijk, ben niet zo handig met alles zelf bouwen.
Dat is toch wat tegenstrijdig met wat je wil denk ik...
Ik zou het fijn vinden als ik de gegevens van deze pompschakelaar ook uit zou kunnen lezen in Domoticz
Veel meer doet die sonoff niet, het enige dat je moet instellen is vanaf welke temperatuur de pomp aan moet en er een stekker + contra stekker aan vast maken. Als extra heb ik alleen nog een routine gemaakt die iedere dag de pomp even 5 minuten laat lopen als er die dag geen activiteit is geweest.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.