KPN Box 12 in bridge modus (MKB)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEAMIT
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Goedemiddag,

Ik heb een KPN Box 12 met een MKB abonnement op glasvezel.
Echter lees ik veel verschillende verhalen over bridge modus & KPN.

Laatst heb ik KPN gesproken en het kwam dat de Box 12 niet bridge modus kan, wat vreemd is aangezien ik een MKB abonnement heb, ik vermoed dat er veel andere bedrijven ook liever hun eigen router gebruiken.
Ik maak liever volledig gebruik van mijn Unifi router dan de Box 12 _/-\o_ .

Ik ben benieuwd of iemand van jullie daar een oplossing hebben.
VOIP & IPTV heb ik niet nodig, (TV kijk ik via de KPN app).

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:36
Als je een Unifi router hebt (USG?) dan kun je de hele KPN Box achterwege laten toch?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEAMIT
Bedankt, dus als ik het goed begrijp kan ik de NTU direct dmv een netwerk kabel verbinden aan mijn Unifi router?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Ja, hoewel er iets meer bij komt kijken dan een kabeltje in prikken. Maar het is op zich geen rocket science. Hier een instructie die ik wel helder vond.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 22:07
STEAMIT schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:52:
Bedankt, dus als ik het goed begrijp kan ik de NTU direct dmv een netwerk kabel verbinden aan mijn Unifi router?
ja alleen je zal config moeten aanpassen.
voor zakelijk instellingen die nodig hebt staat op: https://www.kpn.com/zakel...apparatuur-aansluiten.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEAMIT
Bedankt voor jullie feedback, ik heb de Genexis XGS-PON ONT zie ik. Ik heb zelf een Unifi dream router (geen USG), het besturingssysteem is wel het zelfde.

Deze instructie is zeker duidelijk, ik twijfel alleen of de software aanpassingen nodig zijn als ik geen gebruik maak iptv & voip.
https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49
posttoast schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:54:
Ja, hoewel er iets meer bij komt kijken dan een kabeltje in prikken. Maar het is op zich geen rocket science. Hier een instructie die ik wel helder vond.
Deze is echt zeer nuttig. Wat zijn de (merkbare) voordelen door de USG direct aan de NTU hangen. Los van het feit dat het een apparaat scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 20:41
Is het een FTTH verbinding vanuit het KPN EEN portfolio? In dat geval is bridge modus hetzelfde als de box 12 weglaten inderdaad en zal je zelf met vlan 6 en eventueel vlan 7 een PPP sessie moeten opbouwen.

Je zou ook een blokje van 4 IP-adressen op de verbinding kunnen laten zetten, de Box 12 maakt daar automatisch een routed subnet van. Geen zuivere bridge dus, maar je kunt wel het vrije IP-adres configureren in je firewall, waardoor je niet zelf aan de slag hoeft met PPP en gewoon een door KPN ondersteund modem blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
SuperCrisz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:33:
[...]

Deze is echt zeer nuttig. Wat zijn de (merkbare) voordelen door de USG direct aan de NTU hangen. Los van het feit dat het een apparaat scheelt?
Vooral dus het feit dat de KPN Box niet in bridge modus kan werken, waardoor je óf NAT over NAT krijgt óf geen eigen router kunt gebruiken. Door hem weg te laten is dat probleem opgelost.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ub3rN3rd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-02 16:57
Hi,

Waarschijnlijk een beetje een simpele vraag, maar weet iemand of dit ook werkt met een Unifi dream machine? Of heb ik dan nog extra hardware nodig. (Voor de duidelijkheid ik wil de ntu rechtstreeks aansluiten op mijn udm, en ik vraag me af of ik deze instructie dan een op een kan volgen. Ik hoef geen iptv)

Nevermind, ik heb de setting hier gevonden:

https://github.com/fabian...ptv/blob/master/README.md

[ Voor 15% gewijzigd door Ub3rN3rd op 20-11-2024 22:41 ]

Pagina: 1