Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Vraag
Alle reacties
Er is geen kruipruimte luik ?
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ik zou geen egaline gebruiken maar zandcement. Als er ergens een klein gaatje zit loopt het met een beetje pech weg.
Verder zou ik eerst een framepje maken van een hoek ijzer en dit als kader gebruiken voor het luik.
Dit is de eerste keer in 47+ jaar dat ik de gedachte tegenkom dat "iemand" een deurmat legt in een woonhuis. Ik heb nog niet anders meegemaakt dan dat je een deurmat koopt, eventueel op maat snijdt, en neerlegt waar je hem wilt hebben.Sjoerdfoto schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:59:
wie gaat de deurmat leggen? Lijkt me dat die daar ook iets over kan zeggen.
Dat is wel een hele goede vraag. Als daar een luik onder zit wil je dat niet blokkeren door cement te storten.Er is geen kruipruimte luik ?
Ik heb ooit een huis gehad waar een dergelijk gat was opgevuld met een blok piepschuim. Werkt prima, maskeert oneffenheden, maar geeft je somes het idee dat je door de vloer zakt. Niet optimaal dus.
Naja zandcement is idd ook een optie. En veel goedkoper.
Ik heb geen hoogte meer over voor een deurmat. Voorheen lag hij er ook in. Er is af bouw (lang lang geleden) ook zo een uitsparing voorzien.
Ik wil inderdaad de vloer rondom afwerken met een metalen framepje.
Zelf wil ik te zijner tijd ook zoiets bij ons zowel bij de voordeur, keukendeur als bij de deur in de woonkamer. Let wel, allemaal plekken waar ook het gaat voor de kruipruimte zit. Echter zullen we ook iets moeten verzinnen omdat het gat niet recht voor de deuren zitten.
Als je zo'n lekkere dikke kokosmat neemt hoeft een framepje niet, die vezels vallen hier prima over de rand heen.paQ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:08:
Sorry. Nee er is geen kruipruimte luik. Onder de gang zit kelder.
Naja zandcement is idd ook een optie. En veel goedkoper.
Ik heb geen hoogte meer over voor een deurmat. Voorheen lag hij er ook in. Er is af bouw (lang lang geleden) ook zo een uitsparing voorzien.
Ik wil inderdaad de vloer rondom afwerken met een metalen framepje.
De kleine stukjes vloer gaan dan denk ik op den duur schuiven. Dus ik sluit het liever strak op.Kurma schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:17:
[...]
Als je zo'n lekkere dikke kokosmat neemt hoeft een framepje niet, die vezels vallen hier prima over de rand heen.
Ik doe vrijwel alles in huis zelf, maar onze deurmat is dus wel degelijk door de leverancier gelegd. Over de breedte van de hal met wat hoekjes voor het kozijn en de trap.Dido schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:04:
[...]
Dit is de eerste keer in 47+ jaar dat ik de gedachte tegenkom dat "iemand" een deurmat legt in een woonhuis. Ik heb nog niet anders meegemaakt dan dat je een deurmat koopt, eventueel op maat snijdt, en neerlegt waar je hem wilt hebben.
[...]
Dat is wel een hele goede vraag. Als daar een luik onder zit wil je dat niet blokkeren door cement te storten.
Ik heb ooit een huis gehad waar een dergelijk gat was opgevuld met een blok piepschuim. Werkt prima, maskeert oneffenheden, maar geeft je somes het idee dat je door de vloer zakt. Niet optimaal dus.
Uhhh. 40 jaar hierDido schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:04:
[...]
Dit is de eerste keer in 47+ jaar dat ik de gedachte tegenkom dat "iemand" een deurmat legt in een woonhuis. Ik heb nog niet anders meegemaakt dan dat je een deurmat koopt, eventueel op maat snijdt, en neerlegt waar je hem wilt hebben.
[...]
Dat is wel een hele goede vraag. Als daar een luik onder zit wil je dat niet blokkeren door cement te storten.
Zelf hebben we hier een mat van 120 breed over de breedte van de gang.
We gebruiken alleen de voordeur nauwelijks ivm de auto’s op privé als lekken staan achter de tuin.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Anoniem: 39993
Wie doet bij jou de afwas?Sjoerdfoto schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:59:
wie gaat de deurmat leggen? Lijkt me dat die daar ook iets over kan zeggen.
Er is geen kruipruimte luik ?
de vaatwasser?
ora et labora
Ik doe alles zelf in huis, en ook veel bij anderen. Er zijn mensen die alles uitbesteden, ook het plaatsen van een fatsoenlijke schoonloopmat.
Immers, als je je complete woning laat stofferen (trap bekleden, vloerbedekking, PVC plakken etc) dan is het meenemen van een fatsoenlijke mat weinig meerkosten en is dat net zo makkelijk als dan zelf nog lopen kloten.
Vandaar de vraag.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Eens, vond je opmerking/vraag ook helemaal niet gek. Toen wij onze PVC vloer lieten leggen heeft de aannemer gelijk voor ons een schoonloopmat op maat gemaakt en geplaatst. Tsja, voor 5 tientjes extra zelf klungelen of professioneel laten doen. Dan weet ik het wel.Sjoerdfoto schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:27:
Kijk, Jan bijdehand is ook aanwezig.
Ik doe alles zelf in huis, en ook veel bij anderen. Er zijn mensen die alles uitbesteden, ook het plaatsen van een fatsoenlijke schoonloopmat.
Immers, als je je complete woning laat stofferen (trap bekleden, vloerbedekking, PVC plakken etc) dan is het meenemen van een fatsoenlijke mat weinig meerkosten en is dat net zo makkelijk als dan zelf nog lopen kloten.
Vandaar de vraag.
Ik laat echt niemand langskomen voor een deurmat van 50 x 90
Leuk he zo'n forum waar je ook andere situaties tegenkomt. Ook onze deurmat (veel groter dan zo'n standaard postzegel die de meesten hebben) is op maat gemaakt en gelegdDido schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:04:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-09-2022 10:01 ]
De 'normale gang van zaken' bij zoiets is dat je gelijk tegelprofiel erin lijmt en je tegels rondom op het profiel aan laat sluiten. Dan kun je daarna in het 'gat' wat cement mikken en met een latje afrijden of iets dergelijkspaQ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:44:
Dit is het bouwen en klussen forum, en ik vraag hoe ik het gat vlak kan krijgennadat ik zelf de vloer en onderliggende tegeltjes doorzaag.
Ik laat echt niemand langskomen voor een deurmat van 50 x 90
Tegelprofiel:

En dan krijg je dus zoiets:

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Yep,Harrie_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:31:
[...]
De 'normale gang van zaken' bij zoiets is dat je gelijk tegelprofiel erin lijmt en je tegels rondom op het profiel aan laat sluiten. Dan kun je daarna in het 'gat' wat cement mikken en met een latje afrijden of iets dergelijks
Tegelprofiel:
[Afbeelding]
En dan krijg je dus zoiets:
[Afbeelding]
Ik heb nu kleefprofielen andersom meegenomen. Die plak ik bovenop de afwerkvloer en stort daartussen dan het cement.

Ouderwetse degelijkheid wellicht.
:strip_exif()/f/image/Ez4zbt8tk1TsRuEEhlZLZqjB.jpg?f=fotoalbum_large)
Met een flex ga ik binnen niet werken, dus ik vlak dit uit tot op die hoogte. Dan kan er tenminste een droogloopmat in. Ipv kokos.
Moet alleen wel andere profielen halen. Max 12mm
:strip_exif()/f/image/yoqLaaES73qZJeAnR2kLvd45.jpg?f=fotoalbum_large)
Deurmat: https://www.hornbach.nl/s...0-cm/5898240/artikel.html
Lijst: https://www.hornbach.nl/s...0-cm/5615102/artikel.html
Anders dan op de foto is het profiel helaas niet massief onder de lip.