Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monadozeman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09-2022
Goedemiddag,

ik probeer de nieuwe update voor mijn S7 te installeren via mijn PC/Smart Switch, maar hij staat al zo'n 2 uur vast op 0%. Op de telefoon zelf staat de melding "Downloading... Do not turn off target".

Kan ik de update afbreken zonder mijn telefoon te beschadigen? Vast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monadozeman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik had m'n telefoon nodig dus ik heb het erop gewaagd, ontkoppeld en opnieuw opgestart. Alles lijkt te werken (phew!), maar de update is uiteraard nog niet geïnstalleerd.

Dit heb ik tot nu toe via de telefoon en via PC met Smart Switch geprobeerd, maar beiden werken helaas niet.

Mocht iemand een lumineus idee hebben om dit alsnog voor elkaar te kijgen houd ik mij aanbevolen. Vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Flashen van firmware ben ik alleen gewend met Samsung Odin, waarbij er eerst Samsung USB drivers geïnstalleerd moeten worden voor de communicatie over de usb kabel.

Samsung Odin geeft ook netjes aan wanneer de telefoon is aangekoppeld.

In principe hoor je met Smart Switch niet in aanraking te komen met de bootloader.

Ik zal je afraden om met Samsung Odin te gaan flashen, tenzij je iemand hebt die erbij kan zijn die het vaker heeft gedaan.

Bij Samsung Odin is het zo dat als je 1 ding verkeert omdoet dat de kans op bricken erg groot is.

Bijvoorbeeld AP of CSC of HOME_CSC of MODEM of BOOT per ongeluk op de verkeerde plek inladen.

Mocht je toch met Samsung Odin willen flashen, zoek heel goed de juiste te downloaden rom. Samsung Odin gebruikt .tar.md5 bestanden die Samsung Odin eerst controleert voor flashen start.

Voor flashen altijd de computer ontkoppelen van internet, en energie of slaapstand of update van windows uitzetten.

Je zal niet de eerste zijn in zo'n situatie waar Windows tijdens het firmware flashen Windows Update gaat doen.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"