Problemen met het internet! Uitleg in tekst.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsiej87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Goedenmiddag Niels hier,

Ik hoop dat hier een oplossing te vinden is voor een kneiter irritant probleem.

Sinds een beste tijd(precies durf ik niet te zeggen, maar maanden) heb ik last van wegvallend internet op mijn pc, dit was al op mijn oude i7 pc, hier heb ik uiteindelijk alles vervangen wat je maar kan bedenken aan rand apparatuur wat met internet te maken heeft. Opsomming:
-nieuwe modem KPN
-Nieuwe Switch
-Nieuwe bekabeling( zowel op nieuwe cat 6 en cat 7)

Nu dacht ik, hey, ik heb een i7 van de 2e generatie, zou de poort op het moederbord niet lekker meer werken? Wat geld gespaard en een nieuw moederboard, processor, geheugen en ssd gekocht. Vrijwel direct hetzelfde probleem weer.

Hoofdprobleem is het Wegvallend signaal tijdens gamen maar ook tijdens gewoon internet surfen.Van enkele seconden tot soms bijna een minuut.

WAT KAN IK NOG DOEN!! :(

ps.
Wat nog niet vervangen is, is de videokaart.

Meer info? vraag het me!

Groetjes,
Wanhopige gamer!

Maybe it is the best.. better to be the worst

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sluit de kabel is aan op een ander device en kijk of het probleem er dan nog is. Dan weet je of het je PC is of verderop het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
Begin eerst eens vanaf waar het fout gaat en probeer dingen uit te sluiten.

Valt het internet alleen achter de switch uit? Valt het internet uit voor alles dat (al dan niet indirect) achter de modem is aangesloten? Heb je alleen problemen op die ene PC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:57

Detmer

Professioneel prutser

Kabel tussen de KPN modem en het punt van binnenkomst ook vervangen (in mijn geval coax, maar KPN is vermoedelijk anders)?
Al contact met KPN gehad? Kunnen zij iets zien/ meten op de lijn?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 11:00
om te beginnen eens proberen om je pc (of een laptop) rechtstreeks aan te sluiten op de modem, kan je direct veel mogelijke problemen uitsluiten

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Soort gelijk probleem gehad. Bij mij was het een goedkope coax verdeler in de meterkast waardoor er continue "illegal packets" te zien was in het log van mijn Ziggo modem. Onderdeel vervangen en probleem was direct opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 22:51

Klippy

Still Game

Wat bedoel je met internet? Klinkt meer als lokale netwerk problemen.

Kan je je modem nog bereiken op dat punt? Kan je daar een connectie maken met het internet?
Je kan makkelijk 2 apparaten aansluiten in je netwerk (je modem en je PC zijn er al 2) en dan kijken of ze elkaar nog kunnen benaderen. Liefst een ander apparaat dan je modem, maar dat zou al een begin zijn. om wat meer info te geven.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nielsiej87 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:13:
...
Hoofdprobleem is het Wegvallend signaal tijdens gamen maar ook tijdens gewoon internet surfen.Van enkele seconden tot soms bijna een minuut.

WAT KAN IK NOG DOEN!! :(...
*knip*. Dit kan je ook op een normale en constructieve manier vragen.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 08-09-2022 08:26 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
*knip*

[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 08-09-2022 08:27 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:10
Ik mis eigenlijk ook wel veel informatie. Opstelling van het netwerk, of het probleem op andere toestellen speelt, wat TS precies ervaart als het "weg valt" (site laadt niet/poppetje in game staat stil/etc), welke melding het OS geeft etc. In het wilde weg CPU's en videokaarten vervangen en daar een hoop geld tegenaan gooien is doorgaans geen handige manier om dit probleem op te sporen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb het topic wat opgeruimd, probeer de TS op een normale manier te helpen of doe het niet.

@Nielsiej87 je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Welke hardware gebruik je precies?
- Welk OS heb je?
- Heb je dit probleem ook met andere apparatuur?
- Heb je dit probleem ook via Wifi?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:21
Even voor de zekerheid, je pc is bekabeld aangesloten met een netwerkkabel?
- Zit je pc op een switch of rechtstreeks op KPN-modem?
- Zet een ping -t open naar 8.8.8.8 en ga gamen, internetten en als het uitvalt, werkt de ping dan nog wel?
- Hetzelfde als de vorige stap maar dan naar je default gateway, KPN-modem.
- PC rechstreeks op KPN-modem aansluiten, zonder tussenkomst andere apparatuur als een switch, desnoods met een tijdelijke lange kabel.
- Met WIFI proberen, dus zonder kabel.

Als al deze antwoorden duidelijk zijn, is aan te geven wat het probleem vermoedelijk is.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Pagina: 1