Markplaats koper klaagt over geen "wikkeltje"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 09:58
Dag tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden iets verkocht op marktplaats voor naar mijn inziens een goede prijs (voor de koper) De koper vroeg of ik de orginele verpakking er nog bij had en ik zei dat ik dat had (inclusief handleiding).
Nu heeft de koper het product ontvangen en hij begint te klagen over dat het orginele wikkeltje niet om de orginele doos zit.... Tja daar had ik zelf niet aan gedacht. Product is verder 100% goed en zoals omschreven.

Koper wil nu de boel terug sturen omdat er geen wikkel om de doos zit en hij vind dat dat de verkoopwaarde verminderd. 8)7 Zelfde product gaat normaal gesproken voor 300+. Heb het product verkocht voor 250 z.g.a.n. wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:04

Fanta

FordPerformance™️

Alleen als jij in de advertentie hebt geadverteerd met een 'nieuw' product, heeft de koper een punt. Als het product nieuw geseald is, is ongeseald niet meer nieuw, maar 'zo goed als nieuw' of 'nieuwstaat'.

[ Voor 9% gewijzigd door Fanta op 07-09-2022 13:39 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Originele wikkel, als in de plastic die om de doos zit, wat je er eerst vanaf moet halen om de doos open te maken?

Als de koper dat verwacht had, dan snap ik op zich wel dat 'ie dat jammer vindt (ook beetje afhankelijk van wat het product is). Misschien wilde 'ie het wel cadeau doen of doorverkopen als écht nieuw, zonder dat het uit de doos is geweest.

Als jij zelf vindt dat je heel duidelijk geweest bent over dat het product uit de doos is geweest, dan zou ik zeggen dat 'ie de boel wel terug kan sturen, maar dat de verzending dan voor zijn eigen rekening zal zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 19:49
Stonden er fotos op? Als die dit aan mij zou vertellen zou ik gelijk denken dat hij zijn versie van hetzelfde product wil terugsturen die kapot is of iets in die richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 08:45
Als het originele wikkeltje zo belangrijk voor hem was had hij dit specifiek moeten navragen aan de verkoper. En dat heeft hij niet gedaan. De verkoper heeft zoals ik het lees, het product in originele en complete staat als zijnde z.g.a.n. verkocht. Dus niet nieuw!

Ik zou het niet terugnemen, misschien krijg je het beschadigd of defect terug... en dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
Met @MNDutch had je foto's van 't product los uit de verpakking? Dan 1 + 1 = 2 toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloc79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 09:58
Oke dit is best snel omgeslagen sorry voor het aanmaken van een topic.

Als aller eerst het gaat dus om een parpieren wikkeltje die je er af kan schuiven van de doos en dus zou kunnen bewaren.

Na wat klaag berichten over het bekende wikkeltje bericht de koper nu opeens met : Nee je hebt gelijk. Laat maar zo. 5 sterren review fijne dag nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 18:40
Marktplaats is garantie tot de deur. Kopers hebben geen enkel recht op retour zolang jij hebt geleverd wat er in je advertentie stond.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bedoel je een wikkel zoals onderstaand?

Afbeeldingslocatie: https://ph-prod.imgix.net/wp-content/uploads/2019/06/06152958/sleeved-mailer-box-packhelp-kva.jpg?fit=clamp&auto=format

Mijns inziens hoort dat wel bij de verpakking, dus de kopende partij heeft een punt.
Aan de andere kant heeft hij ook niet goed naar de foto's gekeken. Beetje knullige samenloop van omstandigheden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:50
bloc79 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:34:
De koper vroeg of ik de orginele verpakking er nog bij had en ik zei dat ik dat had (inclusief handleiding).
1. Vroeg hij dat voor of na het sluiten van de overeenkomst? Als jullie al een prijs e.d. hadden afgesproken dan is die verpakking geen onderdeel van de overeenkomst maar gewoon iets dat je er als "gratis extraatje" bij hebt gedaan. Dan heeft de koper sowieso niets te klagen.
Koper wil nu de boel terug sturen omdat er geen wikkel om de doos zit en hij vind dat dat de verkoopwaarde verminderd.
2. Is de koper een particulier of handelaar? Hij heeft het over "verkoopwaarde", dus misschien maakt hij er bedrijf van om te handelen op marktplaats. Dat kan de verhoudingen iéts anders leggen.

3. Het ontbreken van die wikkel is een heel geringe afwijking, die niet zomaar het ontbinden van de hele overeenkomst rechtvaardigt. Hooguit zou je een klein bedrag kunnen vergoeden. Als je de wikkel nog hebt liggen zou je die kunnen nasturen.

4. Ik denk dat de koper beter navraag zou moeten hebben doen als die wikkel zo belangrijk was. Tenzij je hebt toegezegd dat de verpakking helemaal 100% top in nieuwstaat was, moet je als je bij een particulier een tweedehandsje koopt op marktplaats er rekening mee houden dat die misschien niet meer 100% in orde is. Veel mensen scheuren zo'n wikkel kapot of gooien hem direct weg, en de toezegging dat je de verpakking nog hebt is niet voldoende specifiek dat de koper daarom er van uit mocht gaan dat die wikkel er ook bij zou zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:52:
Marktplaats is garantie tot de deur.
Jammer dat dit misverstand blijft terugkomen (in dit soort topics)

Ook op marktplaats heb je recht op een conform product. Dus als deze niet aan de verwachtingen voldoet heb je gewoon recht op een conform product, of je geld terug. zoals je gelukkig zelf al zegt.
Kopers hebben geen enkel recht op retour zolang jij hebt geleverd wat er in je advertentie stond.
Dit is een belangrijke nuance.

[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 07-09-2022 15:05 ]

Pagina: 1