Webshop in buitenland (Spanje) en garantie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVBtec
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-12-2022
Heb in April van dit jaar een LG Therma V besteld bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Werd netjes geleverd.
In Juli is de unit ginstalleerd en tijdens het in bedrijf stellen kreeg ik diverse foutmeldingen.
Verder onderzoek wees uit dat er twee sensoren wren afgebroken, waarschijnlijk door het transport.
Dit heb ik gemeld bij webshop, maar tot nu to geen oplossing voor het probleem. Nu ook geen reactie meer en niet bereikbaar per telefoon.
Heb dit ook gemeld bij LG in Nederland en Spanje, helaas geen garantie van hun, omdat ik het direct bij webshop heb gekocht.
Ben nu hopeloos.
Let op met dit soort aankopen, vooral als er iets mis gaat.

Heeft er iemand een soortgelijke ervaring ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMsX_ohSsdjp5q91vPEeTAfFeeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WMSvT8lCiVdpnOTC7Sw5aaB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQYD7d4HK6JsbpqkME7PwskQrgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKSrWQASJbCoH5yUUY3DJoUr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 07-09-2022 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Stel ze in gebreke en geef ze een redelijke termijn om het probleem op te lossen. Aangetekende brief sturen als ze niet reageren, en niet schromen om je rechtsbijstand in te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zakelijk - Privé ?

Je hebt als consument gewoon recht op een deugdelijk goed.
Hier uitleg en stappen voor Europese aankoop. De verkoper zit in Spanje

https://europa.eu/youreur...e-resolution/index_nl.htm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Heb de klacht doorgetsuurd aan de ECC, nu maar afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Ik had ook bij webshop gemeld dat ik het doorgestuurd heb naar de ECC.
Daar schrikken ze van denk ik, krijg nu ineens een whatsapp bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39nrlFkZ7ZPgIwkur1yoaTiSQ3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tKvq74uMf8N1AbgBXrIgzzxR.png?f=user_large

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 07-09-2022 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afgebroken? Lijkt wel geknipt - daar gaan ze het ook vast op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:34
Lijkt inderdaad meer afgeknipt dan afgebroken. Is er trouwens geen simpele oplossing mogelijk, namelijk gewoon die sensor opnieuw verbinden met de kabel of is het zo'n ding dat je niet meer open krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Afgeknipt of onvakundige installatie, lijkt mij geen transportschade. Nieuw sensortje zal zo duur toch niet zijn? Dat is het nadeel van goedkoop bestellen in Spanje, enhier in een Spanje een rechtszaak voor zoiets starten kan zomaar 2 jaar duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:21

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Webshopnaam even in MO tag gezet. Verder titelfix doorgevoerd. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2022 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVBtec
*knip* Reageren kan ook minder lomp.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Het is trouwens geen sensor maar een stappemotor die de klep bedient en is hier niet zomaar verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qp9sonu4S4aHQ7ahYj3KbDXpBmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0unpChfuqT8G3DSvCPfS2Vd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NofIcWjYz1kjhDa2A51C7dqmo0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isj9ahM9HuTkhJ8V4CiwyRkz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-cvd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 09:54
Wellicht kun je de draadjes er zelf aan solderen totdat je een nieuwe binnen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVBtec
Zojuist een telefoontje en daarna een mail gehad van *knip* Webwinkel, ze nemen het nu gelukkig serieus.\

Ik zal de mail met jullie delen:

Good afternoon,

As discussed over the phone, we have received zero assistance from LG regarding this incident, and we believe it is time to take matters into our own hands now.

Considering the lack of guidance towards the resolution of error CH45, and the other issues the unit is experiencing, we will proceed and ship a completely new unit instead at our own expense. There is a considerable delay for these units at the moment, so we will free one of the units from the next batch we receive and assign it to you urgently.

Regarding the defective unit, we can pick it up if you want, or you may keep it to sell the parts for a profit if you so wish, the decision is yours.

I will get back to you as soon as we have more information on the next arrival of these units. And I would like to reiterate in the name of all *knip* Webwinkel employees that have been involved in this that we are sorry for the way matters have played out.

Un saludo / Best regards / Vriendelijke groeten,

*knip* Naam medewerker
E-Commerce Manager

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Ik heb de temperatuur sensor gerepareerd en de draaden van de coil gesoldeerd, kreeg daarna weer een foutmelding CH035.
Je hoort beide stappemotoren draaien, maar steeds daarna weer fout CH035.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Wat ik jammer vindt is dat de communictie er niet was. Pas nadat ik gemeld had dat ik verdere stappen ging ondernemen kwam deze reacxtie. Het is nu 2 maanden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04:20
CVBtec schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:03:
Zojuist een telefoontje en daarna een mail gehad van knip, ze nemen het nu gelukkig serieus.\

Ik zal de mail met jullie delen:

Good afternoon,

As discussed over the phone, we have received zero assistance from LG regarding this incident, and we believe it is time to take matters into our own hands now.

Considering the lack of guidance towards the resolution of error CH45, and the other issues the unit is experiencing, we will proceed and ship a completely new unit instead at our own expense. There is a considerable delay for these units at the moment, so we will free one of the units from the next batch we receive and assign it to you urgently.

Regarding the defective unit, we can pick it up if you want, or you may keep it to sell the parts for a profit if you so wish, the decision is yours.

I will get back to you as soon as we have more information on the next arrival of these units. And I would like to reiterate in the name of all knip employees that have been involved in this that we are sorry for the way matters have played out.

Un saludo / Best regards / Vriendelijke groeten,

knip
E-Commerce Manager
Toch erg netjes dat je de oude unit mag houden en verkopen!

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Reptielenbrein schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:16:
[...]

Toch erg netjes dat je de oude unit mag houden en verkopen!
Dat is waar, maar:

Eerst afwachten of ze de afspraak nakomen ne het is nu 2 maanden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:34
Zijn er trouwens inderdaad leverproblemen bekend bij dit type, als in dat andere zaken ze ook niet kunnen leveren? Niet dat ze je daarmee aan het lijntje gaan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Dennism schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:52:
Zijn er trouwens inderdaad leverproblemen bekend bij dit type, als in dat andere zaken ze ook niet kunnen leveren? Niet dat ze je daarmee aan het lijntje gaan houden?
Geen idee, het enige wat ik kan doen is afwachten. De procedure bij ECC loopt en laat ik pas stoppen als ik de unit binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVBtec
Dit is het antwoord van de ECC:

Geachte heer Van Berkel,
Dank voor het sturen van de informatie.
Wij hebben zojuist uw klacht doorgestuurd naar onze collega’s van het Europees Consumenten Centrum in Spanje. Het is aan hen om de klacht verder te bestuderen en contact op te nemen met de ondernemer.
Zodra er meer bekend is in uw dossier, brengen wij u daarvan op de hoogte. Er kan geruime tijd verstrijken voor u weer van ons hoort. Klachten worden op volgorde van binnenkomst behandeld en daarnaast hangt de duur van de bemiddeling niet alleen af van de werkdruk van het ECC, maar óók van de reactietijd van de ondernemer.
Tot slot willen wij u erop wijzen dat het ECC-Netwerk buitengerechtelijk is. Dit betekent dat wij buiten de rechter om proberen tot een oplossing te komen. Mocht de ondernemer niet mee willen werken aan de bemiddeling, dan kan het ECC hem hiertoe niet dwingen, omdat wij daarvoor niet de bevoegdheid hebben.
Vragen? Vragen!
Heeft u nog een vraag? Neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Dhr. mr. *knip* Naam medewerker
Legal Advisor

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

CVBtec schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:07:
Wat ik jammer vindt is dat de communictie er niet was.
Vrij standaard in Spanje, email werkt hier gewoon niet zO goed als in Nederland. Genoeg bedrijven waar ze nog een keer per week de mail checken. Daarom sbestel ik hier eigenlijk alleen bij amazon.es of pccomponentes. En verder het liefst alles lokaal, dan ga je even langs voor een kop koffie of biertje, allemaal wat ouderwetser😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
CVBtec schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:03:
Zojuist een telefoontje en daarna een mail gehad van
Ter info: in artikel 18 van EU richtlijn 2019/771 (recht op verhaal) staat een regresrecht opgenomen voor de verkoper. Die kan dus de schade verhalen op de importeur of fabrikant als die schade al bestond vóór zij de zaak hebben ontvangen.

Maar het hangt van Spaans recht af of de verkoper en zijn 'voorschakel' (de importeur, of distributeur of fabrikant etc,) ook anders overeen kunnen komen. In overweging 63 van de richtlijn wordt de keuze om dat regresrecht dwingrechtelijk te maken overgelaten aan de EU lidstaat (Spanje dus).

Toevallig lijkt de Spaanse implementatiewet op vrijwel dezelfde dag als die in Nederland van kracht te zijn geworden eind april. Ik weet weinig van Spaans recht, maar als ik het goed heb staat het in artikel 125 lid 2 van dit Koninklijk besluit:
125. Acción contra el productor y de repetición.

2. Quien haya respondido frente al consumidor o usuario dispondrá del plazo de un año para repetir frente al responsable de la falta de conformidad. Dicho plazo se computará a partir del momento en que se ejecutó la medida correctora.
Ik kan alleen niet goed achterhalen of dat dwingend recht is. Als bovenstaande inderdaad het regresrecht uit de richtlijn betreft en dwingend recht is, dan kan de verkoper mogelijk de schade verhalen als het bijvoorbeeld al eerder dan bij het transport naar Nederland is ontstaan. Het is uiteraard aan de verkoper om dat eventuele recht uit te oefenen.

Maar goed, dat is dus voor en aan de verkoper. Voor jou als consument is waarschijnlijk Nederlands recht van toepassing op grond van artikel 6 in EU verordening 593/2008 (Rome I).

Verder kan het nuttig zijn om te weten dat je tot een bedrag van €5000 zo nodig kan procederen tegen de verkoper via de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen of EPGV. Dat kan de verkoper overigens ook, bijvoorbeeld als je niet zou hebben betaald. De EPGV is een relatief eenvoudige verzoekschriftprocedure met standaardformulieren via een Nederlandse rechtbank bij jou in de buurt. Gek genoeg kun je dus als consument veel makkelijker procederen tegen een verkoper in een andere lidstaat dan een verkoper in Nederland. (En als ik het goed heb kunnen inwoners in Spanje de EU small claim procedure ook binnenlands gebruiken, wat in Nederland volgens mij voor veel consumentenzaken ook beter zou zijn, maar dat ter zijde).

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-07 07:02

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

code:
1
2
3
CH45

Outdoor unit coil sensor fault. Disconnect from PCB measure resistance. 10 kOhm at 10°C and 4 kOhm at 30°C. If OK replace PCB, if not replace sensor

Je zou met een weerstandje van ~7 kOhm op die locatie kunnen checken of die dan wel opstart.

En/of een NTC zoeken welke past bij de specificaties.

• CVBtec
Accretion schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:20:
[...]

code:
1
2
3
CH45

Outdoor unit coil sensor fault. Disconnect from PCB measure resistance. 10 kOhm at 10°C and 4 kOhm at 30°C. If OK replace PCB, if not replace sensor

Je zou met een weerstandje van ~7 kOhm op die locatie kunnen checken of die dan wel opstart.

En/of een NTC zoeken welke past bij de specificaties.
De weerstand werkt weer, deze gaf error Ch045, daarna kreeg ik een Ch035.
Pagina: 1