Wtf is Kiwi Farms?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:07

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
nieuws: Kiwi Farms offline: oprichter ziet geen toekomst meer voor stalkerforum
@JayStout

Ik zat dit artikel te lezen en dacht alleen maar: "wtf is kiwi farms"? Pas tegen het einde werd dat duidelijk en toen kon ik nog een keer gaan lezen omdat ik de helft van het artikel niet goed kon plaatsen.

Kan de laatste alinea niet beter vooraan staan in het artikel? Dan weet je gelijk wat Kiwi Farms is.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Alleen uit de titel wordt een beetje richting gegeven, hoewel het forum een heel stuk walgelijker was dan je met het woord 'stalkerforum' wellicht zou denken.

In nieuws: Cloudflare blokkeert stalkerforum wegens 'acute dreiging voor mensenl... wordt overigens ook pas in de laatste alinea duidelijk om wat voor een forum het gaat.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

P_Tingen schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:11:
nieuws: Kiwi Farms offline: oprichter ziet geen toekomst meer voor stalkerforum
@JayStout

Ik zat dit artikel te lezen en dacht alleen maar: "wtf is kiwi farms"? Pas tegen het einde werd dat duidelijk en toen kon ik nog een keer gaan lezen omdat ik de helft van het artikel niet goed kon plaatsen.

Kan de laatste alinea niet beter vooraan staan in het artikel? Dan weet je gelijk wat Kiwi Farms is.
Dit geldt toch voor iedere nieuwsartikel? De laatste alinea geeft voor de leek vrijwel altijd een basis uitleg over het hoofdonderwerp. Daarom hoef je die zin ook niet te lezen als je al weet waar het over gaat. En als je dat niet weet begin je als lezer met de laatste alinea.

Dat doe ik in iedergeval.

Imperfectionist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 10:57
Ra5a schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:27:
[...]

Dit geldt toch voor iedere nieuwsartikel? De laatste alinea geeft voor de leek vrijwel altijd een basis uitleg over het hoofdonderwerp. Daarom hoef je die zin ook niet te lezen als je al weet waar het over gaat. En als je dat niet weet begin je als lezer met de laatste alinea.

Dat doe ik in iedergeval.
:? Is dat zo dat dat altijd gedaan wordt..?

Volgens mij is het veel logischer (en gebruikelijker) dat je begint met uitleggen wat iets is, voor het geval dat niet bekend is, in plaats van ermee te eindigen. Verwachten dat je lezers heen en weer zullen springen in je artikel, om te snappen waar het over gaat, lijkt me vrij apart.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 07-09-2022 17:32 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet er dan minstens iets als een Wikipedia: Kiwi Farms bij of anderszins.

Echter, en allicht ben ik bevooroordeeld: als de eerste alinea al zegt dat zowel CloudFlare als een Russiche provider geen heil er meer in zien, dan heb je het als internetsite best heel bont gemaakt. Als ik niet op dat moment niet wist wie/wat Kiwi Farms was, was ik meteen gaan zoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Hahn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:30:
[...]

:? Is dat zo dat dat altijd gedaan wordt..?

Volgens mij is het veel logischer (en gebruikelijker) dat je begint met uitleggen wat iets is, voor het geval dat niet bekend is, in plaats van ermee te eindigen. Verwachten dat je lezers heen en weer zullen springen in je artikel, om te snappen waar het over gaat, lijkt me vrij apart.
Of je kunt het zien als een respect voor de lezer. "ik neem aan dat jij, als lezer, al iets weet over dit onderwerp waardoor ik je tijd bespaar met relevante informatie. Als het onderwerp nieuw voor je is, scroll dan door naar de laatste alinea.

Dat is de implicatie.

Edit: al weet ik niet of respect het juiste woord is bij dit artikel. ...

[ Voor 5% gewijzigd door Ra5a op 07-09-2022 17:48 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
probleem is een beetje dat het wel nieuws is maar ook een afvoerputje van het internet dat eindelijk is gedicht en zo moet blijven opdat niet abusievelijk inspiratie tot allerlei ongewenst gedrag door blijft etteren. zelfs de wayback machine (archive.org) heeft de historie van die site gewist.

[ Voor 20% gewijzigd door JJ Le Funk op 09-09-2022 00:15 ]

~

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:07

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:32:
Zet er dan minstens iets als een Wikipedia: Kiwi Farms bij of anderszins.
Dit vind ik inderdaad wel een chique oplossing, zou mij in elk geval tijd bespaard hebben.

Van veel zaken mag je aannemen dat de gemiddelde bezoeker van T.net die kent, zo hoef je niet uit te leggen wie Elon Musk is bv, maar ik gok dat Kiwi Farms minder bekend is.

Maar misschien is it just me.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1