Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• XITO
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-08-2023
Voor het controleren of er iets op de groepenkast stond of niet alle groepen uitgezet, maar na dat ik ze allemaal terug had opgezet zijn er 2 groepen waarbij de stopcontacten en verlichting niet meer werken. beide groepen staan wel naar boven op aan maar werken precies niet. Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat deze zijn kapot gegaan door het uit en aan te doen, of dat er misschien iets anders is?

alvast bedankt voor de hulp

Alle reacties

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 13:46
Heb je een 3-fase aansluiting in huis? Zo ja, dan kan het zijn dat een hoofdschakelaar voor de meter uit is gevallen. Anders kun je zonder meten weinig vaststellen

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Een fotootje kan ook zomaar nuttig zijn.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:56
Kan meerdere oorzaken hebben, foto is inderdaad handig.

Losse kabels, aardlekschakelaar waar de groepen op aangesloten zijn, etc

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• XITO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wSIUc2xBhiJbNFRpCamTEERAU8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mV7qklv9aAWOC9AM3oIhsdEF.png?f=fotoalbum_large

Hierbij de Foto

Groep D en groep N zijn de gene waarbij de verlichting en stopcontacten niet werken.

[ Voor 10% gewijzigd door XITO op 07-09-2022 09:33 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

XITO schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:06:
...Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat deze zijn kapot gegaan door het uit en aan te doen, of dat er misschien iets anders is?
Have you tried turning it off and on again?
Soms kan het helpen om de automaat uit en weer in te schakelen. Heb je dat daarna nog eens gedaan? Hoe ziet het er aan de binnenkant er uit met de kap (en de stroom) er af?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:44
Wat zijn de automaten die links onderin zitten? Deze staan uit.
Daarnaast tel ik 14 groepen op 2 aardlekken.

Ik gok dat de 3 automaten links onderin gebruikt zijn als 3e aardlek schakelaar.

• XITO
Ik heb geprobeerd aan en uit te doen , meerdere keren maar geen invloed. Ik dacht dat D niet werkten maar nu merk ik op dat de stopcontacten die ik dacht op D stonden blijkbaar niet op D staan. en andere stopcontacten die wel werken wel op D staan, Verlichting N nog steeds zelfde. Dus zal maar elektricien bellen

De 3 automaten links onderin zijn badkamer verlichting, als ge in badkamer op knop klikt springen die aan en omgekeerd. Ik denk ook 2 aardlekken, de bovenste afzetten zorgt er ook voor dat de groepen daar onder geen stroom meer hebben.

De kap er af doen is moeilijk aan het doen door een jammere plaatsing van de kast rondom de elektriciteits kast, raak met mijn schroevendraaiers niet aan. :(

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 19:20
Is dit Belgie? Dat verklaart dan in ieder geval dat de kast niet aan de NL normen voldoet. Ik zie een 300mA aardlekschakelaar (differentiaal noemen de belgen dat), en zoals al gemeld 14 groepen op 2 aardlekschakelaars.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
België of niet.... Andere normen en regels aldaar of niet...

Een 300mA aardlekschakelaar / differentiaal maakt dat deel van je installatie niet veilig voor jouw als gebruiker.
300mA is genoeg om je om te leggen.

Ligt 1 van de hoofdzekeringen/automaten er uit?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
hesselbeertje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:00:
Is dit Belgie? Dat verklaart dan in ieder geval dat de kast niet aan de NL normen voldoet. Ik zie een 300mA aardlekschakelaar (differentiaal noemen de belgen dat), en zoals al gemeld 14 groepen op 2 aardlekschakelaars.
De normen zijn allemaal gebaseerd op dezelfde EU norm.
Verschillen zitten in kleine details.

Maar waarschijnlijk is deze kast gewoon behoorlijk oud.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1