Toon posts:

Ruis uit Dap luidspreker, alleen als pc aan is....

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ruis uit mijn boxen als mijn pc aan is (ook aangesloten op mengpaneel) zodra de pc uit is is het geluid weer normaal, dwz geen ruis meer, duzzz kraakhelder.
hoe kan dat?

en dan nog een vraag: kan het ook kwaad als je 2 onafhankelijke systemen (jvc- pro logic set en set voor de echte power, 200 Watt Jbsystem etc.etc.) langs elkaar heenlopen...? kan dit schade aanbrengen aan een van de systemen want alles loopt duzz langs elkaar heen hier in me kamer....

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Is je PC geaard, anders kan het zijn dat je een aardlus cre-eert. Dat kan een hoop gebrom opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
PC geaard maar mijn versterker, JBsystem ax-400 niet. moet ik die aarden om het probleem op te lossen?

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Ja ik zou als ik jou was eens proberen om een draad te trekken van de pc kast naar een aarde aansluiting op je versterker /radio
waarschijnlijk komt daar de ruis of brom vandaan.

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Mixer en PC en alle andere troep die je er aan hebt hangen met een draadje aan elkaar verbinden, zodat stroompjes gezellig heen en weer kunnen en niet gaan lopen storen.

Verwijderd

Topicstarter
misschien wel een loze vraag maar gewoon een draadje aan elk apparaat doen en lekker met elkaar doorlussen? cool kzalt us proberen....
kan dit (nog een echte loze vraag) ook schade opleveren aan apparatuur?>

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Ik had eerst ook flinke ruisproblemen, het beste is nog elyijd om de aardes op je verwarmings buizen aan te sluiten. sids dien all ruis weg. Maar om de ruis wel nog verder te reduceren, moet je de volgnde volume knoppen in je afspeelregeling vaeranderen onder windows :
Start-->programma's-->bureua acesoires-->entertainment-->
afspeel regeling.
Zet cd=audio, lijn in, en microfoon op dempen. zo kan je de ruis nog meer verminderen, je moet eigenlijk het liefst alles uitzetten belave golf/direct sound en de afspeel regeling.

8 )

Verwijderd

Zoiets heb ik thuis ook....

Zal gelijk mijn kans nemen om hem hier te posten

Mijn probleem... als ik muziek luister om mijn computer doet hij het goed... totdat ik mijn hub aanzet. dat zit er een ruis in :? weet iemand dit te verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
jah d8 ik ook al aan om ze aan te sluiten op verwarmingsbuizen. ik zlt ff proberen zo

Verwijderd

Topicstarter
hub aarden aan een ander apparaat of verwarmingsbuizen misschien?

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

mijn computer stond trouwens ook behoorlijk onder stroom, al die aardes op je kaarten komen uit op je kast vandaar dat aarde ook zo belangrijk is, bovendien is mijn computer voeding ook veel cooler, door dat de stroom op mijn kast weg kan.
btw, ik heb nog iets geadd aan mijn vorige post.

8 )

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

PC koeler door aarding????

Ik heb hier al een hoop gehoord, maar dit vind ik een van de meest onwaarschijnlijke verhalen!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Je pc wordt echt niet cooler door hem te aarden :+

Maar ff over het ruis probleem: dat heeft niks met aarding te maken. Een ground loop veroorkzaakt altijd een brom, geen ruis.
Het zal idd wel iets te maken hebben met "een kanaal" dat je open hebt staan in je software mixer op je pc. Gewoon even voor zorgen dat je alle inputs kan zien (kan je instellen), en dan alles wat je niet gebruikt muten.

En die andere vraag, over die twee "systemen" die je naast elkaar gebruikt, ik weet niet precies hoe je dat bedoelt. Kan je een precieze omschrijving geven (of beter nog: een tekening) van jouw situatie?
Pagina: 1