SD-kaart voor OneDrive

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkhana
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-08 19:46
Beste Tweakers,

Onlangs is mijn SD-kaart kapot gegaan (of althans, dat denk ik, want de content wordt na een reboot elke keer gereset en ik krijg hem ook al niet geformatteerd.

Het was een Action SD-kaartje, deze als het goed is: (helaas kan ik dit niet vinden in de product finder van dit forum).

Ik gebruikte deze kaart voor mijn OneDrive. Ik had hem geformatteerd als NTFS en compressie ingeschakeld en door verkeerde instellingen werd mijn OneDrive regelmatig helemaal opnieuw gedownload, inclusief allerlei miniscule bestandjes die er nog in rond zweven van toen ik ooit eens per ongeluk een git-repo of een node_modules folder in mijn OneDrive heb geplaatst.

Deze settings heb ik nu gefikst, maar voor m'n geheugenkaart was het dus blijkbaar te laat. Weten jullie een geheugenkaart die wel meer bestand is tegen zwaardere taken?

Met vriendelijke groeten,

Arkhana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

er zijn wel kaartjes met "endurence" in de naam. ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kan natuurlijk zelf reviews opzoeken

pricewatch: Sandisk High Endurance
pricewatch: Kingston High Endurance 128GB
pricewatch: Samsung Pro Endurance microSDXC 128GB

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkhana
Dankjewel! Veel reviews zijn geschreven door mensen die veel sequential writes doen, zouden random writes een vergelijkbare belasting hebben? Of verschilt het heel erg van kaart tot kaart, dus dat sommige endurance kaartjes die heel goed met sequential writes om kunnen gaan, heel slecht om kunnen gaan met random writes, en andere kaartjes kunnen zowel sequential als random writes heel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

SD kaarten slijten elke keer dat je schrijft. In principe maakt het niet uit of je sequenteel overschrijft of random. Echter een SD kaart heeft geen ingebouwde controller die de writes netjes verdeeld. Dus het hangt een beetje af van hoe slim je apparaat omgaat met de random writes.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:42
Heb zelf goede ervaringen met de Samsung Endurance reeks. Vooral in dashcams, raspberry pi's en beveiligingscamera's waarbij andere kaartjes binnen 1 jaar stuk gingen zitten de endurance kaartjes er nu al dik 2 jaar in.

Als het toevallig een laptop betreft, heb je toevallig dan nog een cd/dvd station dat je zou kunnen vervangen door een extra hdd/ssd middels een caddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkhana
Ja, die heb ik, maar ik wil ook nog CD's kunnen draaien, ik ben een beetje ouderwets XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Controleer ook of de write caching/policy actief is?
Schrijfhandelingen van (vooral veel kleine) bestanden zal dan sneller en efficiënter gaan.
Dat moet dan toch ook schelen met verminderen van de hoeveelheid writes naar de SD kaart.
TenForums: Enable or Disable Disk Write Caching in Windows 10
Pagina: 1