Kunnen weggeschuurde blaren in het verfwerk kwaad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 07:20
De schilder heeft bij ons het buiten schilderwerk bijna opgeleverd, maar bij kritische inspectie ben ik eigenlijk niet zo tevreden. Ik weet echter niet goed of ik te kritisch ben, of dat ik wel degelijk een punt heb.

1. Er zijn veel blaren, denk aan een stuk of 20 per kozijn, die zijn doorgeschuurd. Van veraf zie je het bijna niet, maar van dichtbij is het natuurlijk lelijk. Bovendien vraag ik me af of dit effect heeft op de gehele kwaliteit van het schilderwerk.

2. Daarnaast zijn er dingen die me tegenvallen in de zin van verf op letterlijk elk van de 40 buiten scharnieren, raam rubbers die geraakt zijn en bij alle 10 de tuindeuren zijn de zijkanten de tegen het kozijn zitten, niet meegeschilderd.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand zijn mening zou kunnen geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
Enige foto's zouden helpen?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Beetje context kan ook geen kwaad.
Pjotr en kornuiten ingehuurd voor 500 euro?

Quick cash bv die je hele huis in 1,5 dag gedaan heeft?

Mijn schilder haalt de rubbers uit de ramen en deuren voordat er geschilderd wordt, haalt ook sluitwerk er af, maar das een die het al >30 jaar doet. Die schildert achter de zon aan en doet er dus paar dagen over.

Blaren komt voor maar dan is er weinig rekening gehouden met de zon of was de droogtijd langer dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
Bedankt voor de reacties. Ik heb de schilder op btw factuur ingeschakeld die vorig jaar fantastisch werk binnen heeft geleverd en waar we heel tevreden over zijn. Zijn bedrijf is echter flink gegroeid en heeft nu zelf niet geschilderd, maar anderen ingeschakeld. Het is een behoorlijke klus voor €7,700. Ze hebben er 4 dagen over gedaan met 2a3 man.

Ze zouden eigenlijk pas midden september komen, maar namen tijdens onze vakantie in het buitenland contact op of ze eerder mochten beginnen. Omdat we zo tevreden waren, hebben we zonder na te denken ja gezegd. En helemaal niet er over nagedacht dat het in Nederland (waarschijnlijk) eind augustus gewoon te warm was om fatsoenlijk te kunnen schilderen.

Het is geen absoluut broddelwerk, maar ik had wel een veel strakker resultaat verwacht. Van een afstand ziet er prima uit, maar van dichtbij (+/-1 meter) is het op sommige plekken niet echt strak.

Mijn belangrijkste zorg is echter dat alle blaren weg geschuurd zijn, maar niet opnieuw gelakt zijn. Ik ben bang dat dat nu zwakke plekken in het verfwerk zijn.

Het is echter wel zo massaal, dat als dat echt slecht is, dat er voor veel manuren extra gewerkt zal moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Voor dat bedrag zou ik ze gewoon terug laten komen. Bel de eigenaar van het bedrijf en geef gewoon duidelijk aan dat dit significant lagere kwaliteit is dan wat je van hem zelf gewend bent, en of hij een keer langs kan komen om te kijken hoe ze het gaan oplossen.
Je hoeft daar niet met gestrekt been in te gaan en zeker niet bot te doen, maar je mag wel gewoon hard zijn.

Beetje verf op scharnieren is prima, maar het schilderwerk dat er zit moet gewoon goed zijn, en dingen waar ze moeilijk bij kunnen niet schilderen is belachelijk. Het weer is ook geen excuus, want dan hadden ze een tent neer kunnen zetten of hadden ze zelf kunnen inschatten dat het niet het goede moment was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
Bedankt voor je reactie. Ik snap ook niet waarom de zijkant aan de sponning zijde niet gedaan is. Dat was nauwelijks extra werk geweest, aangezien de deuren zodanig draaien dat de rand gemakkelijk te schilderen was. Nu is het alsnog veel werk om het te doen. Ik twijfel er echter over, omdat het technisch gezien niet echt uitmaakt, maar het is een raar gezicht als de deuren open staan...

Vwb de blaren heb ik snel wat foto's gemaakt in het donker...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_2tqWNrojkJN0G6vRixdEKDwi4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CjQIuzi8AJwRWKhLXOEQ3ur.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a1FND4JxFZ22isjO0MC4iE9mBE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFmzT93DgKhUYyLyTEZ7CpzO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfpugzuMfrKwkwEvIVXV1AacDZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnStfTBUJNLkMQ8tD529Gf7Y.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kvnFmunLwUWilXRpSm3dTTItaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IraYq2uynYmYTcaJdFTXgL5L.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:10
Dat zou ik echt niet accepteren, voor dat geld mag je een strakke afwerking verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

oh :|. ja nee :D
Nee doe dat maar lekker opnieuw.

Ook al zijn het kopse kanten. In die gaatjes kan ook makkelijker vocht dan ernaast.

[ Voor 47% gewijzigd door paQ op 07-09-2022 09:48 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
Maar even.. dat is toch gewoon veel te dik opgezet?
Onder het motto.. dan zijn we lekker in 1x klaar.
Als ik thuis verf doe ik dat altijd in twee lagen. Twee dunne lagen, juist zodat je dit soort bellen niet krijgt.
Dit vind ik persoonlijk niet echt netjes hoor.

Heb je zelf al contact gelegd met het bedrijf en uitgelegd dat je vorige keer super tevreden was maar dat het dit keer wel tegenvalt vanwege alle bellen en blaasjes?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
Bedankt voor de reacties. Ik heb er geen verstand van, maar heb niet de indruk dat het er te dik is opgezet. Als ik foto's zit van schilderwerk waar het te dik is, dan lijkt dat niet op het resultaat bij ons. Ik denk dat dat vooral lijkt op de foto's omdat ze in het donker gemaakt zijn.

Ik heb vanochtend een paar puntjes besproken met de schilder. Op zich lijkt hij best voor rede vatbaar, maar er klinkt ook al wel een beetje beginnende ergernis door.

Hij geeft nu aan dat de zijkant van een tuindeur waar ook de scharnieren zitten, niet tot het buitenwerk gerekend worden. Ik vind het een heel gek verhaal, maar kan eigenlijk geen sluitend antwoord op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:16
Dit soort bellen krijg je zodra er zon op het werk komt, zowel in de winter als in de zomer. De gaatjes zitten in en hout en kunnen geen kwaad, je kan het 20x schilderen maar ze blijven terug komen.
mbt het schilderen aan de scharnierkant, dit hoort niet bij buitenwerk, als de deur openstaat moet dat de kleur van de binnenzijde hebben om de doodsimpele reden dat je dan de binnenzijde van de deur ziet en dit mooi doorloopt met die kleur. De slotkant daarentegen hoort wel bij buiten. (bij een naar buiten draaiende deur)

[ Voor 45% gewijzigd door d-super op 07-09-2022 21:29 ]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:20
Voor professioneel schilderwerk is dit nogal ondermaats. Je weet als schilder dat je schilderwerk niet in de zon moet laten drogen, dan krijg je dit. Verder ziet het er ook nogal bobbelig uit moet ik zeggen. De laatste foto lijkt meer op metaal waar hamerite op gesmeerd is dan lakwerk. Of daar een goed hechtende grondverflaag onder zit?

Ik zou gewoon eens aan de baas van het spul vragen te komen kijken en je zorgen te uiten. Worst case weet je waar je niet meer moet zijn en is trustpilot je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Laatst online: 13-05 22:16
Wat staat er in de offerte mbt de werkzaamheden, bijwerken en een keer aflakken-bijwerken overgronden en aflakken, zonder deze informatie kan er geen duidelijkheid zijn.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-05 10:28
Deze kun je prima wegschuren maar daarna moet het geschuurde oppervlak wel opnieuw afgelakt worden. Anders is dit oppervlak inderdaad kwetsbaar, staat "open" waarmee vuil meer hecht. Daarnaast is de hardheid minder (hoogglans)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43

AMDFreak

Intel is zo..

Dit komt doordat er in de volle zon geschilderd is.

Heb zelf ook gehad met 1 kozijn (pal op zuid). Toen ik begon met schilderen was het nog "bewolkt"... totdat het opeens helemaal open trok. De opmerking hierboven dat de schilder achter de zon aan verft is dan logisch ;-)
Of het veel kwaad kan weet ik niet.

Volgens mij bestaat er ook verf wat snel drogend is, en hier meer geschikt voor is.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• FraterB
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-05 18:41
"10 de tuindeuren" .... ok :-), kon het niet laten.

Paar opmerkingen:
- je mag schilderwerk wel in de zon laten drogen, dit is mede afh. van de buiten temp. In de zomer doe je dit niet.
- snel drogende verf kan als je hetzelfde oppervlak maar 1x behandeld, meerdere keren over hetzelfde oppervlak zorgt voor oneffenheden.
- Omdat we zo tevreden waren, hebben we zonder na te denken ja gezegd. En helemaal niet er over nagedacht dat het in Nederland (waarschijnlijk) eind augustus gewoon te warm was om fatsoenlijk te kunnen schilderen." daarin heb je ongelijk, dit behoort een schilder zelf aan te geven, jij kan niet alles weten/ aan denken.
-"Ik heb vanochtend een paar puntjes besproken met de schilder. Op zich lijkt hij best voor rede vatbaar, maar er klinkt ook al wel een beetje beginnende ergernis door." Die ergernis slaat denk ik op het afgeleverde werk.

Vraag : heb je hard houten kozijnen?
Hardhout heeft veel kleine gaatjes, deze zorgen voor blaasjes bij te warm weer. "Deze kun je prima wegschuren maar daarna moet het geschuurde oppervlak wel opnieuw afgelakt worden." : klopt.

Om kort te gaan, werk dient netjes opgeleverd te worden, daar heb je recht op. Qua overleg, maar dat wist je al, je vangt meer vliegen met honing dan met azijn.

• FreakNL
  • Laatst online: 13:37

FreakNL

Well do ya punk?

Aardig bedrag.

Ik heb hier vorige week de voorkant laten schilderen voor 850.-. 2 man bezig geweest 5 dagdelen (of 2.5 volle dagen), inclusief steiger. En hij komt nog een halve dag terug ergens volgende week omdat het ging regenen maandagavond, dus een deel moet overnieuw… Heb nog niet betaald ook.

Ziet er voor de rest al prima uit en veel beter als op jouw foto’s. Sterker nog, de delen die overnieuw moeten vanwege de regen zien er alsnog beter uit als jouw foto’s.

Overigens kwam deze schilder ook met het verhaal dat het deel waar de scharnieren zitten NIET erbij horen, hij heeft dus alleen de andere binnendelen/zijkanten van de kozijnen en deur gedaan. Dus blijkbaar is dat wel legitiem.

Voor het bedrag wat jij betaald hebt mag je wel wat verwachten dus als je niet tevreden bent mogen ze het gewoon opnieuw doen. Heb je al betaald?

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 08-09-2022 19:23 ]

Pagina: 1