ABN Amro app vreemde manier updaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Bij het inloggen van de ABN Amro app op mijn iPad kreeg ik dit bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NNr5rZc_Nz_3WZWribxcd9E2B0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJVe9aeFNVktZUt5E31OASdn.jpg?f=fotoalbum_large

En wordt ik naar de appstore toegeleidt voor de update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KHC-dOt0Qh1u4uRN5K2URfC8Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDA96ZcGNut7xumLeHYj9N2V.jpg?f=fotoalbum_large

Maar als ik gewoon de appstore open, en zoek in mijn update lijst, staat deze er niet in ??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8Q7idnJWVV9Yqh3bc-h-Xsrndo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrIpd4FceovLUJdGeJd5Cokp.jpg?f=fotoalbum_large

En je kan de update annuleren als ik het kruisje aanklik, kan ik gewoon inloggen.
Ik vind dit een vreemde update, en ergens kriebelt het, dat dit niet klopt.

Ander ook deze update ervaren ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:03
absrnd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:01:
Bij het inloggen van de ABN Amro app op mijn iPad kreeg ik dit bericht:

[Afbeelding]

En wordt ik naar de appstore toegeleidt voor de update:

[Afbeelding]

Maar als ik gewoon de appstore open, en zoek in mijn update lijst, staat deze er niet in ??

[Afbeelding]

En je kan de update annuleren als ik het kruisje aanklik, kan ik gewoon inloggen.
Ik vind dit een vreemde update, en ergens kriebelt het, dat dit niet klopt.

Ander ook deze update ervaren ?
Heb hem vanochtend zonder al teveel nadenken gedaan en lijkt niets geks aan de hand. Ook gezien het gewoon de daadwerkelijke app is waar naar gelinkt wordt.
Misschien wordt het algemene update-overzicht pas bijgewerkt als ABN dat daadwerkelijk pusht? Of dat het een dag of twee duurt? Eigenlijk nooit bij stilgestaan hoe die functionaliteit specifiek werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Merethil schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:05:
[...]

Heb hem vanochtend zonder al teveel nadenken gedaan en lijkt niets geks aan de hand. Ook gezien het gewoon de daadwerkelijke app is waar naar gelinkt wordt.
Misschien wordt het algemene update-overzicht pas bijgewerkt als ABN dat daadwerkelijk pusht? Of dat het een dag of twee duurt? Eigenlijk nooit bij stilgestaan hoe die functionaliteit specifiek werkt.
Het wijkt compleet af van de normale manier van apps updaten.
als het echt een security update zou zijn, dan zou de app überhaupt niet werken (denk ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:03
absrnd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:11:
[...]

Het wijkt compleet af van de normale manier van apps updaten.
als het echt een security update zou zijn, dan zou de app überhaupt niet werken (denk ik dan)
Nou ja, ik heb meer apps dit zien doen, alleen nog nooit mijn bankierapp. Ik snap je terughoudendheid; achteraf zat ik er zelf ook even over te denken maar gezien het gewoon ABN's eigen entry in de App store is ben ik uiteindelijk niet zo bang voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Soms gebeurd het dat de Google Play/Apple Store store servers de laatste updates nog niet hebben. Deze komt er straks wel tussen. Lijkt me niet abnormaal gedrag.

Heb dat af en toe ook voor met Clash of Clans, dat kan soms even duren.

[ Voor 21% gewijzigd door tc982 op 06-09-2022 22:14 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wel slecht dat juist een bank de gebruiker 'leert' om op een knop (waarvan de redirect URL niet zichtbaar is) in een schreeuwerige Engelstalige popup te vertrouwen.
dat de update nog niet zichtbaar is in de App store maakt het helemaal moeilijk om de betrouwbaarheid te verifiëren.

~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
JJ Le Funk schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:23:
wel slecht dat juist een bank de gebruiker 'leert' om op een knop (waarvan de redirect URL niet zichtbaar is) in een schreeuwerige Engelstalige popup te vertrouwen.
dat de update nog niet zichtbaar is in de App store maakt het helemaal moeilijk om de betrouwbaarheid te verifiëren.
Mijn taal op mijn iPhone staat op Engels ingesteld, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Zolang de app naar de echte AppStore verwijst is er geen probleem. Vaak zie je op de pagina van de app eerder een update knop dan in je update lijst. Dit komt omdat de AppStore de updates geleidelijk verspreid om daarmee ook de load te verspreiden. Vanuit “klantvriendelijkheid” staan ze het toe om de update te forceren via de pagina van de app. Als je een paar dagen wacht staat die vanzelf ook in de lijst met updates.

Edit: als je handmatig de AppStore opent en de app opzoekt zie je hoogstwaarschijnlijk ook een update knop

[ Voor 77% gewijzigd door xh3adshotx op 06-09-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
xh3adshotx schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:26:
Zolang de app naar de echte AppStore verwijst is er geen probleem. Vaak zie je op de pagina van de app eerder een update knop dan in je update lijst. Dit komt omdat de AppStore de updates geleidelijk verspreid om daarmee ook de load te verspreiden. Vanuit “klantvriendelijkheid” staan ze het toe om de update te forceren via de pagina van de app. Als je een paar dagen wacht staat die vanzelf ook in de lijst met updates.

Edit: als je handmatig de AppStore opent en de app opzoekt zie je hoogstwaarschijnlijk ook een update knop
Klopt, als ik zoek, staat deze met een update knop in de appstore.

Maar...ik had al op updaten geklikt op mijn iPhone, maar in de lijst van recent geüpdatet apps staat de ABN Amro app er niet tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06 07:50
.. edit ..

[ Voor 114% gewijzigd door PrimusIP op 06-09-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
absrnd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:35:
[...]

Klopt, als ik zoek, staat deze met een update knop in de appstore.

Maar...ik had al op updaten geklikt op mijn iPhone, maar in de lijst van recent geüpdatet apps staat de ABN Amro app er niet tussen ?
Schuif dat vensters met app updates eens naar beneden om te verversen. Dan zie je vanzelf dat er een rits apps tevoorschijn komen die anders geleidelijk zouden worden geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Tartarus schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:37:
[...]

Schuif dat vensters met app updates eens naar beneden om te verversen. Dan zie je vanzelf dat er een rits apps tevoorschijn komen die anders geleidelijk zouden worden geüpdatet.
Een paar keer ge-refreshed en de ABN Amro app staat nu eindelijk als update aangegeven.

probleem opgelost, maar dit heb ik nog nooit zo meegemaakt, weer wat geleerd.
dank allen voor de aandacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor iPhones, iPads en Apple Watch dan Macs en Software, dus een move die kant op :)

MS > iOS

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:18
JJ Le Funk schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:23:
Dit is geen knop op een random site of een random emailtje die linkt naar een andere website waar je je gegevens in moet vullen. Dit is een knop in de echte app die naar een update linkt.

Dat de update niet direct via de App Store zelf te vinden is, is wat onhandig en komt mogelijk omdat de update nog door wat verificatiestappen moet oid. Maar verder zie ik hier weinig aan dat heel verdacht is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
xh3adshotx schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:26:

Dit is het idd. Dit heeft net de geleidelijke uitrol te maken, als je dat als developer wilt omzeilen doe je dat op de manier die Abnamro nu ook doet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06 10:54
Voor TS, heb dit ook meerdere keren bij de ING gezien. Waarschijnlijk waren er een hoop mensen die niet automatisch updaten dus proberen ze nu vriendelijk doch dringend te verzoeken te updaten. Als je een actieve gebruiker bent zie je dus soms de popup voor dat hij in je lijst staat (vanwege de reden die @xh3adshotx gaf).

ING is een banner die zegt dat er een nieuwe versie klaar staat, en die gaat dan ook naar de app store.
Pagina: 1