Verwijderen user review

Pagina: 1
Acties:
  • 1.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Helaas heeft iemand onterecht een negatief review achtergelaten op mijn profile: https://tweakers.net/gallery/289675/aanbod/

V&A is niet bindend en soms vis je helaas achter het net (ook al bied je de gewenste prijs). Ik probeer altijd netjes te communiceren, maar het lukt niet altijd om op iedereen te reageren. Met deze persoon heb ik bovendien helemaal geen berichten uitgewisseld, dus er was sowieso nooit spraken van een overeenkomst.

Vind het wel jammer, de persoon in kwestie heeft meer positieve reviews dan mij, maar wellicht is het eenmalig en is hij(?) gewoon verkeerd uit bed gestapt?

Thanks voor het checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 23:09

Prx

Heb je er meer dan 72 uur over gedaan om te reageren?

Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A per 8 juni 2022

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:32
Opzich heeft deze persoon een punt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:59:
Opzich heeft deze persoon een punt toch?
Nee, deze persoon heeft geen punt.

Wij hebben nooit berichten uitgewisseld en ik kan niet op iedereen reageren. Er was genoeg belangstelling, en dan lukt het niet om (tijdig) op iedereen te reageren.

Als ik dit ga doen op elke advertentie waar ik geen reactie op heb ontvangen, iemand anders heeft 'gewonnen' of waar een deal uitbleef, dan gaat het de V&A reviews wel voorbij.

Ik verkocht altijd met veel plezier op T.net, maar als dit als rechtvaardig wordt gezien.. dan ben ik erg teleurgesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:32
Ik wil me verder niet mengen in deze discussie, maar stel je eens voor dat je iets moois ziet op VA, je plaats een goed bod die gelijk is aan de vraagprijs, je kijkt uit naar je nieuwe aankoop en vervolgens laat de verkoper niets van zich horen, dat is toch niet netjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 13:38
De advertentie 54 keer bekeken, niet iedereen doet een bod.
Zoveel moeite is het dan niet om even te reageren?

Andersom had je ook graag een reactie gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je de vraagprijs biedt en je krijgt vervolgens helemaal niets te horen, dan is dat gewoon niet netjes en zelfs ook onbegrijpelijk. Logisch dat diegene niet blij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 13:57
Als er totaal geen communicatie is geweest behalve het bod is dat geen punt, uit je eigen link:

"Om te zorgen dat iedereen wel de tijd krijgt om te kunnen reageren hebben we een voorwaarde gesteld: je mag pas een beoordeling over communicatie schrijven na 72 uur. Reageert iemand dus na 72 uur niet, dan mag je dit beoordelen. Beoordelingen die eerder geplaatst worden, worden verwijderd. (Voor de duidelijkheid: een negatieve beoordeling op communicatie puur omdat er geen deal kon worden bereikt is niet toegestaan)"

Moet dus gewoon weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 11:49

D4NG3R

kiwi

:)

XelaRetak schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:41:
[...]

Als er totaal geen communicatie is geweest behalve het bod is dat geen punt, uit je eigen link:

"Om te zorgen dat iedereen wel de tijd krijgt om te kunnen reageren hebben we een voorwaarde gesteld: je mag pas een beoordeling over communicatie schrijven na 72 uur. Reageert iemand dus na 72 uur niet, dan mag je dit beoordelen. Beoordelingen die eerder geplaatst worden, worden verwijderd. (Voor de duidelijkheid: een negatieve beoordeling op communicatie puur omdat er geen deal kon worden bereikt is niet toegestaan)"

Moet dus gewoon weg.
Nee, ik heb deze voorwaarden-wijziging ook al een keer aangevochten, maar het is toch echt de bedoeling dat wanneer de (ver)koper niet reageert binnen 72u dat je een (negatieve) beoordeling achter mag laten voor communicatie.

Die laatste regel staat daar puur ter verduidelijking dat het niet de bedoeling is om met negatieve beoordelingen te smijten indien er niet tot een overeenkomst kan worden gekomen. Een bod van een euro op een gloednieuwe iPhone hoef je bijvoorbeeld niet te accepteren en mag je prima afkaatsen in de trant van 'Dit bod kan ik niet serieus nemen, hiermee beëindig ik de communicatie'.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals je in de V&A voorwaarden kan nalezen is een beoordeling toegestaan indien er na 72 uur geen reactie komt. Dat was in deze situatie het geval. Het excuus van "ik kan niet op iedereen reageren" gaat niet op. Je zet immers iets op V&A, dan mag je reacties verwachten van geinteresseerden. Het is dan een kleine moeite om even te reageren, ook al is het maar iets van "Sorry, ik ga niet akkoord met je bod". Daarnaast had je slechts 4 personen die op de advertentie gereageerd hadden, waarvan je er 3 wel beantwoord hebt. Ik zie geen enkele reden waarom je de 4e dus niet van een reactie had kunnen voorzien.

De review blijft dus staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 07-09-2022 09:00 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:59:
Zoals je in de V&A voorwaarden kan nalezen is een beoordeling toegestaan indien er na 72 uur geen reactie komt. Dat was in deze situatie het geval. Het excuus van "ik kan niet op iedereen reageren" gaat niet op. Je zet immers iets op V&A, dan mag je reacties verwachten van geinteresseerden. Het is dan een kleine moeite om even te reageren, ook al is het maar iets van "Sorry, ik ga niet akkoord met je bod". Daarnaast had je slechts 4 personen die op de advertentie gereageerd hadden, waarvan je er 3 wel beantwoord hebt. Ik zie geen enkele reden waarom je de 4e dus niet van een reactie had kunnen voorzien.

De review blijft dus staan.
Ik heb besloten meerdere accounts aan te maken, dan voorkom ik deze reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

HollowGamer schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:10:
[...]

Ik heb besloten meerdere accounts aan te maken, dan voorkom ik deze reviews.
Het hebben van meerdere accounts is niet toegestaan, deze zullen wij dus sluiten.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:11:
[...]

Het hebben van meerdere accounts is niet toegestaan, deze zullen wij dus sluiten.
Als het is toegestaan om reviews te plaatsen, ook nog onder verkeerde artikelen, dan zie ik niet in waarom ik niet meerdere accounts zou mogen hebben?

T.net is veranderd, vroeger was het een leuke fijne site, maar sinds jullie mainstream zijn geworden, is dit gedrag schijnbaar allemaal normaal geworden en mag je dus de clown gaan uithangen.

Prima, lang leve de lol, ik ga ook (onterecht) negatieve reviews plaatsen. :)

Wat ik ga doen is enorm lage biedingen plaatsen, vervolgens reageren de mensen niet, en ik ga dan vrolijk een negatief review plaatsen. Dat is terecht toch? Moeten mensen maar reageren.

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 07-09-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

HollowGamer schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:14:
[...]
Jammer dat je je zo ontzettend kinderachtig opstelt. De review is geheel conform de voorwaarden. Misschien niet wat je wilt horen, maar toch is het zo.
Doe vooral wat je denkt dat nodig is, realiseer je wel dat jij straks aan het kortste eind trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:16:
[...]

Jammer dat je je zo ontzettend kinderachtig opstelt. De review is geheel conform de voorwaarden. Misschien niet wat je wilt horen, maar toch is het zo.
Doe vooral wat je denkt dat nodig is, realiseer je wel dat jij straks aan het kortste eind trekt.
Ik stel mij niet kinderachtig op, dan doen jullie.

Als het is toegestaan negatieve reviews te plaatsen, dan ga ik mij ook zo gedragen.

Zoals gezegd is het mainstream worden van T.net, de uiteindelijke doodsteek van jullie website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
HollowGamer schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:14:
[...]

Als het is toegestaan om reviews te plaatsen, ook nog onder verkeerde artikelen, dan zie ik niet in waarom ik niet meerdere accounts zou mogen hebben?

T.net is veranderd, vroeger was het een leuke fijne site, maar sinds jullie mainstream zijn geworden, is dit gedrag schijnbaar allemaal normaal geworden en mag je dus de clown gaan uithangen.

Wat ik ga doen is enorm lage biedingen plaatsen, vervolgens reageren de mensen niet, en ik ga dan vrolijk een negatief review plaatsen. Dat is terecht toch? Moeten mensen maar reageren.
Gap hoeveel moeite is het om te reageren op mensen hun berichten om dit soort reviews te voorkomen? Al helemaal als er maar 4 mensen reageren waarvan er 3 wel antwoord krijgen...

Pak eens wat zelfreflectie en kijk eens wat je beter had kunnen doen om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen. Simpele reactie van 2 minuten had je een hoop tijd en moeite bespaard wat je nu hierin moet steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
foxgamer misschien als je dat doet zal je tegenkomen dat het gros van de mensen hier wel ieder belangstellende te woord staat.

wat je eigenlijk wilt zeggen is dat je eigen tekortkoming nu de schuld is van een ander?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51

MsG

Forumzwerver

Anderzijds kan je ook denken dat een negatieve beoordeling nu minder gewicht heeft. Als ik nu met iemand wil handelen, waar ik al contact mee heb en ik zie dat diegene in het verleden eens negatief is beoordeeld want geen contact, dan zal me dat een rotzorg zijn als ik daartussen ook gewoon reviews zie van geslaagde koop/verkopen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
7Sins schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:21:
foxgamer misschien als je dat doet zal je tegenkomen dat het gros van de mensen hier wel ieder belangstellende te woord staat.

wat je eigenlijk wilt zeggen is dat je eigen tekortkoming nu de schuld is van een ander?
Klopt, daarom ga ik ook mijn account verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 11:24
HollowGamer schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:22:
[...]

Klopt, daarom ga ik ook mijn account verwijderen.
Heftige reactie. Als je bereid bent je account te verwijderen is je opgebouwde status (die nog steeds 5/5 sterren is) en karma dus niet zo belangrijk. Dus waarom is die op dit moment dan wel belangrijk en met name de negatieve reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47

HugoBoss1985

Xenotech

Mensen met ads. op V&A die niet reageren heb ik ook een bloedhekel aan.
Inderdaad, het is een kleine moeite om even te reageren.
Wat dat betreft (ook buiten de nieuwe "72 uur regel") is dit gewoon terecht en eigen schuld dikke bult.
Een beetje fatsoen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-09 11:47
Even tot 10 tellen. Neem een bak koffie en denk er even over na.. Het is allemaal niet zo erg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

HollowGamer schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:17:
[...]
Zoals gezegd is het mainstream worden van T.net, de uiteindelijke doodsteek van jullie website.
De nieuwe voorwaarden zijn juist om V&A beter te maken. We ontvingen klachten dat verkopers niet reageerde op reacties op advertenties. Voorheen mocht daar geen beoordeling over geschreven worden. Om een beter beeld te krijgen over de verkoper hebben we besloten dat communicatie ook beoordeeld mag worden, met name als er geen reactie komt. Deze wijziging is positief ontvangen door de community.
Helaas ben jij nu zo'n typisch voorbeeld geval waar dit speelt. En nogmaals: jij zal niet blij zijn met je beoordeling, maar het helpt wel om het kaf van het koren te scheiden en een zo goed mogelijk beeld van de (ver)koper te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
Microkid schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:24:
[...]

De nieuwe voorwaarden zijn juist om V&A beter te maken. We ontvingen klachten dat verkopers niet reageerde op reacties op advertenties. Voorheen mocht daar geen beoordeling over geschreven worden. Om een beter beeld te krijgen over de verkoper hebben we besloten dat communicatie ook beoordeeld mag worden, met name als er geen reactie komt. Deze wijziging is positief ontvangen door de community.
Helaas ben jij nu zo'n typisch voorbeeld geval waar dit speelt. En nogmaals: jij zal niet blij zijn met je beoordeling, maar het helpt wel om het kaf van het koren te scheiden en een zo goed mogelijk beeld van de (ver)koper te schetsen.
/topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Klopt, daarom ben ik ook weg.

Heb hier geen zin in, doe mijn best om altijd te reageren op mensen, maar zoals gezegd lukt dat niet altijd.

Schijnbaar mag je dan een negatief review plaatsen - als dit normaal gedrag is dat beloond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47

HugoBoss1985

Xenotech

[...]

Als het voor sommigen problemen oplevert zetten die toch gewoon "ik ben met vakantie" of "ik reageer dan en dan... pas".
Ik ben heel blij met deze nieuwe 72 uur regel.
Eindelijk kan je dan iemand beoordelen op het uitblijven van een reactie zonder een wraakreview (want die wordt dan verwijderd, neem ik aan?) te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

@HollowGamer Aangezien je bij je standpunt blijft en er verder niets nieuws te vertellen is, sluit ik dit topic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.