Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 01:49
Ik ben bij mijn vader die heeft zijn wachtwoord vergeten op zijn mijnING.

Nu hebben we een nieuw wachtwoord aangemaakt op zijn pc, maar de website geeft de melding:

"Bevestig met je app"
Verder zegt het "In de app zie je de knop 'Bevestigen'. Daarmee log je in."

Maar om in de app te komen moet je eerst inloggen, en dat wil niet. Dit is een kip en ei verhaal. Weet iemand hoe je hier uit komt?

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 06-09-2022 23:12)

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
De app log je op in met een zelf ingestelde pin code. Dus niet met hetzelfde wachtwoord als je online ing.nl omgeving.

Heb je wel de juiste ing app? Kon je vader hier normaal wel bankzaken mee doen?

De website van ing is overigens vrij duidelijk. Als je nergens meer in kan dan kan je een tijdelijk wachtwoord per post op laten sturen. Dit om te voorkomen dat alle bejaarden van Nederland opgelicht worden ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Smobbo op 06-09-2022 22:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 22:51
https://www.ing.nl/partic...n-ing/inloggegevens-kwijt
Heb je geen actieve app of scanner? Dan bevestig je je nieuwe wachtwoord met een sms-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nee, het inloggen gebeurt met dezelfde gegevens in zowel de App als de internet site van de ING. Dus mijn vader wou dus een nieuwe wachtwoord aanvragen omdat hij z'n oude kwijt was. Maar de ING zegt nu, na allerlei stappen doorlopen te zijn, om de nieuwe wachtwoord te verifiëren in de app. En dat kan dus niet. Een typisch gevalletje van "het internet doet het niet, stuurt u maar even een mailtje naar de helpdesk". Hoe kan je nu je nieuwe wachtwoord verifiëren in je app als je (nog niet) kunt inloggen in je app?

Heel erg vaag.
Ik zit zelf bij de ABN-Amro, die zijn gelukkig minder omslachtig dan de ING. Maar dat terzijde. Inderdaad een simpele SMS verificatie was beter geweest, ipv "via de app". Maar die optie wordt nergens geboden.

Van de site die quote:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/uB6R0xZNNVs2Sb7almGWLoBr.jpg
Dat rijmt toch niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 06-09-2022 22:36 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
De app log je op in met een zelf ingestelde pin code. Dus niet met hetzelfde wachtwoord als je online ing.nl omgeving.

De website van ing is overigens vrij duidelijk. Als je nergens meer in kan dan kan je een tijdelijk wachtwoord per post op laten sturen. Dit om te voorkomen dat alle bejaarden van Nederland opgelicht worden ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Smobbo op 06-09-2022 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:19
Ik heb hetzelfde gehad. Als de app nog ergens geactiveerd staat (was bij mij een oude telefoon die defect was), krijg je geen mogelijkheid een SMS te laten sturen.

Oplossing was in mijn geval de klantenservice bellen. Deze hebben de app op de andere telefoon gedeactiveerd, en toen kreeg ik wel de SMS wachtwoord optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Smobbo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:35:

Hij gebruikte wel altijd een 5 cijferige code, maar of hij deze gebruikte voor het inloggen of voor betalingen weet ik niet. Normaal deed hij wel gewoon bankzaken met de app.

Ik heb de informatie aan hem doorgegeven, kijken of hij kan inloggen met de 5 cijferige code en dan de inloggegevens voor de website zelf verifiëren.
Timorad schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:38:
Ik heb hetzelfde gehad. Als de app nog ergens geactiveerd staat (was bij mij een oude telefoon die defect was), krijg je geen mogelijkheid een SMS te laten sturen.

Oplossing was in mijn geval de klantenservice bellen. Deze hebben de app op de andere telefoon gedeactiveerd, en toen kreeg ik wel de SMS wachtwoord optie.
Deze 'trammelant' is begonnen juist omdat hij een andere telefoon heeft gekocht. Hij had eerst een Samsung J4, en klaagde steen en been dat de telefoon zo traag was. En dus na even rondkijken kon hij een Samsung Galaxy S20 krijgen. De exacte volgorde van apps installeren op de nieuwe telefoon en de oude telefoon leeghalen weet ik niet meer. De oude telefoon is in elk geval leeg.

[ Voor 38% gewijzigd door Snowwie op 06-09-2022 22:44 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Snowwie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:39:
[...]

Hij gebruikte wel altijd een 5 cijferige code, maar of hij deze gebruikte voor het inloggen of voor betalingen weet ik niet. Normaal deed hij wel gewoon bankzaken met de app.

Ik heb de informatie aan hem doorgegeven, kijken of hij kan inloggen met de 5 cijferige code en dan de inloggegevens voor de website zelf verifiëren.
Die 5 cijferige code is gewoon nog hetzelfde. Daarmee logt hij in op de app (en bevestig je betalingen). In de app zal hij dan een melding krijgen om te bevestigen dat hij zijn wachtwoord gewijzigd heeft (geen idee of dat binnen tijd X moet ofzo).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
Ik krijg reactie van hem terug dat hij niet kan inloggen met de app met zijn 5 cijferige code.

Update: Hij heeft het nu schijnbaar wel voor elkaar. Hij heeft opnieuw een wachtwoord aangevraagd, en de fout is, dat hij heeft geprobeerd in te loggen met die gegevens ipv de 5 cijferige code.

Ook wel vreemd dat hij dat niet noemde dat hij normaliter inlogt met die code. Oke, het is weer werkend, is die man ook weer rustig. ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Snowwie op 06-09-2022 23:02 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:31
Ik begrijp hieruit dat de ING App nooit is ingesteld op de S20 maar al wel gewist is van de J?

Dan zal je wellicht de klantenservice nodig gaan hebben, tenzij je ergens aan kan klikken dat je een sms wilt ipv de app gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
eric.1 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:02:
Ik begrijp hieruit dat de ING App nooit is ingesteld op de S20 maar al wel gewist is van de J?

Dan zal je wellicht de klantenservice nodig gaan hebben, tenzij je ergens aan kan klikken dat je een sms wilt ipv de app gebruiken.
Omdat hij nu wel kon inloggen denk ik van niet, ik weet het eigenlijk niet meer zeker of we de app eerst van de J4 hebben verwijderd en daarna op de S20 hebben geïnstalleerd of andersom. Maar hij heeft het weer werkend dus het zal dan het laatste zijn geweest. Dit zijn van die dingen die je niet zo vaak doet gelukkig.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1