Eufy mist mensen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:58
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een Eufy battery powered doorbell 2K. Deze heb ik aangesloten op de bestaande bekabeling. Deze is helaas wat lager dan geadviseerd (op 90cm hoogte ipv 120cm).
Het probleem is nu dat eigenlijk alle gevallen van mensen die door mijn tuin naar de deur lopen, worden gemist. Wel krijg 4 a 5 keer per dag een valse melding van mensen die over de stoep lopen. Dit aantal false alarms is voor mij aanvaardbaar. Maar het missen van alle gevallen die naar de deur lopen niet.

Ik heb al gepeeld met de instellingen na het lezen van de Eufy support site en reddit topics. Zo heb ik de activity zones maar uit gelaten. Ook heb ik de sensitivity op het hoogste niveau gezet. Wel staat de bel op "human only" omdat het detecteren van alle bewegingen veel te veel valse meldingen geeft.

Zie hieronder ook een foto van het beeld, zoals gezegd wordt dus iedereen die vanaf de stoep richting de deur loopt gemist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RL8a2vURfzFcQfRSua22rEcWgzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OB94DWkQA59UiXELxn3DRlrO.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens weet ik dat er veel van de openbare weg op mijn camera staat, dus hier hoeft geen commentaar over ;)
Hebben jullie nog ideeën waaraan het missen van bezoekers kan liggen? Hangt de camera dan toch te laag?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:20
Wellicht bied een 45 graden mount uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Je wilt mensen die langs lopen kunnen opnemen? Dan ga je toch niet voor een deurbel, en al helemaal niet eentje die is gemaakt om zo lang mogelijk uit te zingen op accu. De 45 graden mount tip is wel een goede, zowat helft van de foto hierboven is baksteen

Ik heb trouwens zelfde model, ingesteld dat die alleen opneemt wanneer iemand op de bel drukt. Voor beveiliging zou je toch minimaal bedraad moeten hebben lijkt me

toch bedraad, excuus overheen gelezen :>

[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 07-09-2022 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 18:36
SYQ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:51:
Je wilt mensen die langs lopen kunnen opnemen? Dan ga je toch niet voor een deurbel, en al helemaal niet eentje die is gemaakt om zo lang mogelijk uit te zingen op accu. De 45 graden mount tip is wel een goede, zowat helft van de foto hierboven is baksteen

Ik heb trouwens zelfde model, ingesteld dat die alleen opneemt wanneer iemand op de bel drukt. Voor beveiliging zou je toch minimaal bedraad moeten hebben lijkt me
Hij heeft 'm al bedraad aangesloten:
Ik heb sinds kort een Eufy battery powered doorbell 2K. Deze heb ik aangesloten op de bestaande bekabeling.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:58
Landon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:44:
Wellicht bied een 45 graden mount uitkomst?
Dat kan wel een goede zijn. Zou die dan meer mensen herkennen omdat ze wat meer haaks op de camera kopen?

Overigens heb ik, omdat de camera toch bedraad is, in de instellingen gekozen voor “optimale bewaking”. Hierbij probeert de camera meer elke gebeurtenis te registreren. En moet zeggen dat die nu wel alle mensen die naar de deur lopen lijkt te pakken! Al is het aantal meldingen van mensen die over de stoep lopen nu ook enorm toegenomen als keerzijde…

Activity zones werken ook niet, omdat de bovenlichamen van mensen voor de camera projecteren over de stoep. Ik denk dat dit gewoon een beperking is van de deurbel bij een niet zo diepe voortuin?