Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Cent
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-05-2023
Goedemiddag,

Ik werk nu ca. vijf maanden via een detacheerder en heb een projectovereenkomst voor negen maanden waarbij er waarschijnlijk geen uitzicht op verlenging is.

Nu heb ik een aanbieding gekregen voor een mooie vaste baan. In mijn contract staat dat ik een opzegtermijn van één maand. Ik heb echter ook een projectovereenkomst voor negen maanden.

Op basis van het contract zou ik op kunnen zeggen, echter is er ook nog de projectovereenkomst.

Kan ik opzeggen?

Beste antwoord (via 50Cent op 06-09-2022 17:04)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:36

E-Vix

Nu met sneeuw!

50Cent schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:51:
Het betreft een "bevestiging van projectinzet"; hier staat het volgende in waardoor ik nogal aan het twijfelen ben.

*** en Werknemer zijn een arbeidsovereenkomst aangegaan en deze bevestiging van Projectinzet maakt een
integraal onderdeel uit van deze arbeidsovereenkomst.
Een projectovereenkomst overstijgt echter niet de rechten en plichten van een arbeidsovereenkomst. Je arbeidsovereenkomst is leidend. Je mag dus gewoon opzeggen en je hebt je dan aan je opzegtermijn van 1 maand te houden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:11
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:54
Jij hebt een arbeidsovereenkomst bij je werkgever, je werkgever heeft weer een projectovereenkomst met de klant. jij hebt contractueel alleen te maken met je werkgever en niets met de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja. Een projectovereenkomst is vooral fijn voor de detacheerder aangezien ze na afronden van het project jou niet in dienst hoeven te houden. Jij hebt je echter enkel aan het opzegtermijn te houden in je arbeidsovereenkomst.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je zelf ook getekend voor die projectovereenkomst? Lijkt me niet, zij klant van de detecheerder waar jij werkt en een contract mee hebt. Je hebt dan dus enkel rekening te houden met de maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Cent
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-05-2023
Het betreft een "bevestiging van projectinzet"; hier staat het volgende in waardoor ik nogal aan het twijfelen ben.

*** en Werknemer zijn een arbeidsovereenkomst aangegaan en deze bevestiging maakt een

[ Voor 3% gewijzigd door 50Cent op 06-09-2022 16:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

50Cent schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:51:

*** en Werknemer zijn een arbeidsovereenkomst aangegaan en deze bevestiging van Projectinzet maakt een
Een projectovereenkomst overstijgt echter niet de rechten en plichten van een arbeidsovereenkomst. Je arbeidsovereenkomst is leidend. Je mag dus gewoon opzeggen en je hebt je dan aan je opzegtermijn van 1 maand te houden.

Pagina: 1