Facebook beoordeling binnen 30 dagen

Pagina: 1
Acties:
  • 776 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:44
Mijn vraag:
Ik heb gisteren voor mijn dochter een facebook account aangemaakt maar deze werd na registratie direct automatisch geblokkeerd. Zodra ik inlogde kreeg ik een melding dat hij over 30 dagen permanent gesloten zou worden. Tot die tijd kan ik in bezwaar maken.

Toen heb ik geklikt op bezwaar maken. Daarna kreeg ik de melding dat ik eerst een telefoonnummer moet toevoegen voordat ik bezwaar kan maken. Daar heb ik het mobiele nummer van mijn dochter ingevoerd en vervolgens krijg ik dan de melding dat zij een sms moet krijgen met een verificatie code. Echter krijg ik na herhaaldelijk proberen (gisteren en vandaag) geen sms.

Als ik zelf een test sms naar haar nummer stuur komt dat wel gewoon aan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb veel gezocht en ik krijg het niet voor elkaar om contact op te nemen met facebook.

Nu heb ik de volgende vragen:
1. Heeft iemand enig idee hoe wij verder kunnen?
2. Stel dat we die 30 dagen afwachten, kunnen wij dan na 30 dagen een nieuw account aanmaken met hetzelfde emailadres (zij wilt geen ander emailadres omdat ze deze al lang heeft)? Facebook geeft namelijk aan dat ze het account dan permanent uitschakelen (dus niet verwijderen).

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:17

Kheos

FP ProMod
knorde schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:37:
Mijn vraag:
Ik heb gisteren voor mijn dochter een facebook account aangemaakt maar deze werd na registratie direct automatisch geblokkeerd.
Wat is de reden die ze hiervoor geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben ook benieuwd naar de reden. Heb je misschien een nep-naam gekozen? Zit je op een VPN-netwerk of rommel je via Tor?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je dochter wel al 13 of ouder. Want anders voldoe je niet aan de voorwaarden, en dan zullen ze het account waarschijnlijk automatisch blokkeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Misschien dat FB nu eindelijk tot het inzicht gekomen is dat het hebben van een account (helemaal voor kinderen) onnodig en ongezond is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Kheos schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:40:
[...]

Wat is de reden die ze hiervoor geven?
Ze geven geen reden, ze geven alleen aan dat je in bezwaar kan gaan (wat dus niet lukt).
Wel heb ik op internet een lijstje gevonden met wat de redenen kunnen zijn maar ik heb geen idee wat de reden bij ons is.
AW_Bos schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:42:
Ik ben ook benieuwd naar de reden. Heb je misschien een nep-naam gekozen? Zit je op een VPN-netwerk of rommel je via Tor?
Geen nep naam, gewoon haar echte naam.
Ik zit niet op een VPN-netwerk en via Tor doe ik helemaal niks (ik heb dat niet).
TERW_DAN schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:42:
Is je dochter wel al 13 of ouder. Want anders voldoe je niet aan de voorwaarden, en dan zullen ze het account waarschijnlijk automatisch blokkeren.
Er is een geboortedatum ingevuld die 13 is :)
jeroenkb schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:44:
Misschien dat FB nu eindelijk tot het inzicht gekomen is dat het hebben van een account (helemaal voor kinderen) onnodig en ongezond is ;)
Dat is natuurlijk een andere discussie, maar dat is nu mijn vraag niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 06-09-2022 15:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ze kennen je dochter allang via haar vriendinnen die het emailadres of 06 via contacten geïmporteerd hebben.
Dat gelegd naast bijvoorbeeld whatsapp of Instagram of andere datasets van al dan niet eigen advertentiebedrijven en de leeftijd was bekend dus automatisch afgewezen.

Het is ook niet dat je een profiel probeert aan te maken, maar dat je een allang bestaand maar passief profiel probeert te activeren, maar met afwijkende data.

[ Voor 22% gewijzigd door sambalbaj op 06-09-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

knorde schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:52:
Ik ga eerlijk zijn, ze is geen 13, maar ik heb wel een geboortedatum ingevuld die 13 is :)
Mocht dit het euvel zijn vraag ik me echt af hoe ze dat binnen 5 seconden gecontroleerd hebben.
Er zit vast een algorithme achter dat checkt op de data die ze al hebben en op basis daarvan wordt bepaald of het klopt of niet. Je hebt dus niet kloppende data ingevuld, grote kans dat je daardoor automatisch die blokkade erop kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ok, duidelijk. Dan rest alleen nog de vraag:

Stel dat we die 30 dagen afwachten, kunnen wij dan na 30 dagen een nieuw account aanmaken met hetzelfde emailadres (zij wilt geen ander emailadres omdat ze deze al lang heeft)? Facebook geeft namelijk aan dat ze het account dan permanent uitschakelen (dus niet verwijderen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

knorde schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:00:
Ok, duidelijk. Dan rest alleen nog de vraag:

Stel dat we die 30 dagen afwachten, kunnen wij dan na 30 dagen een nieuw account aanmaken met hetzelfde emailadres (zij wilt geen ander emailadres omdat ze deze al lang heeft)? Facebook geeft namelijk aan dat ze het account dan permanent uitschakelen (dus niet verwijderen).
Grote kans van niet, er hangt al een account aan dat mailadres, dus nog 1 aanmaken gaat waarschijnlijk niet lukken.
Dus zodra ze 13 is, een ander mailadres gebruiken voor de registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:17

Kheos

FP ProMod
*knip*. Dit mag een tikkeltje minder bot.

Facebook blokkeert het account want de data klopt niet.
Jouw vraag is: wat als ik 30 dagen wacht en dezelfde data invul
Dan... klopt de data nog steeds niet en is de kans groot dat je niet 1 maar 2 middelvingers krijgt van facebook.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 07-09-2022 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
TERW_DAN schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:03:
[...]

Grote kans van niet, er hangt al een account aan dat mailadres, dus nog 1 aanmaken gaat waarschijnlijk niet lukken.
Dus zodra ze 13 is, een ander mailadres gebruiken voor de registratie.
Het gaat vooral om dit, ik laat het dan verder voor wat het is tot ze 13 is.
Ik zou het dan wel tzt op hetzelfde emailadres willen (maar geen idee of dat dan nog mogelijk is).
Kheos schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:04:
[...]

*knip*
Facebook blokkeert het account want de data klopt niet.
Jouw vraag is: wat als ik 30 dagen wacht en dezelfde data invul
Dan... klopt de data nog steeds niet en is de kans groot dat je niet 1 maar 2 middelvingers krijgt van facebook.
Ja het is duidelijk, ze kan het nu gewoon nog niet krijgen helaas (ondanks dat het bij haar vriendinnen wel gewoon kan). Wij accepteren dat maar de vraag blijft dan wel of ze nog haar eigen emailadres kan gebruiken tegen die tijd. Nou ja dat is voor later, we gaan het dan wel zien.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 07-09-2022 07:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit gaat wel heel hard hoor. Alsof Facebook *alles* weet en dat in dit geval de geboortedatum een issue is...

Even terug naar het probleem, sms-jes van Facebook komen heel vaak niet aan. Heb ik ook problemen mee gehad. Gelukkig kon ik toen een account herstellen met behulp van vrienden. Alleen dochter heeft waarschijnlijk nog geen vrienden toegevoegd dus dat gaat niet helpen.

@knorde Volgens mij hoef je niet per se een emailadres te gebruiken om een profiel aan te maken, dat kan (of kon) ook met 06-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Cheesy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:12:
Dit gaat wel heel hard hoor. Alsof Facebook *alles* weet en dat in dit geval de geboortedatum een issue is...

Even terug naar het probleem, sms-jes van Facebook komen heel vaak niet aan. Heb ik ooit problemen mee gehad. Gelukkig kon ik toen een account herstellen met behulp van vrienden. Alleen dochter heeft waarschijnlijk nog geen vrienden toegevoegd dus dat gaat niet helpen.

@knorde Volgens mij hoef je niet per se een emailadres te gebruiken om een profiel aan te maken, dat kan (of kon) ook met 06-nummer.
Ja het was echt meteen na registratie. Klopt, ze had geen kans om iemand toe te voegen, er zat meteen een blokkade op. Ik heb daarna idd nog proberen te registreren via alleen een 06, dan kon wel maar dan moest ik hem eerst verifiëren alleen komen ook dan de sms'jes helaas niet aan :)

Bedankt voor je fijne reactie, ik kan goed tegen commentaar maar soms vind ik het wel zonde als er een soort van discussie ontstaat (ook wel begrijpelijk, maar toch) terwijl je eigenlijk alleen vraagt of iemand weet hoe dit in zijn werk gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

knorde schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:10:
[...]

Het gaat vooral om dit, ik laat het dan verder voor wat het is tot ze 13 is.
Ik zou het dan wel tzt op hetzelfde emailadres willen (maar geen idee of dat dan nog mogelijk is).
Tegen die tijd kun je altijd nog kijken of je het account weer kan deblokkeren, maar heb geen idee hoe makkelijk Facebook hier mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hoe vervelend het probleem ook is, kunnen we je niet helpen bij het omzeilen van de voorwaarden van Facebook. Inmiddels is naar mijn idee ook wel alles gezegd. Dus ik doe je topic op slot.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 07-09-2022 07:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.