Probleem: HDD ineens veeeel te traag

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
beste Gotters,

2 maandjes geleden was er nog niets aan de hand met mijn Maxtor 30 Gig HD. Maar de laatste tijd merk ik dat hij echt helemaal fucked up is. Even een lijstje met problemen:

1. bij het branden van mij HD steeds buffer underruns (op 4, 8, en 12 speed).

2. DivX afspelen vanaf de HD gaat schokkerig.
een divX met een lage bitrate (tot +/- 300Kb/sec geeft geen problemen. Een divx waarbij er meer dan 300K/sec gelezen moet word schokt onwijs.

3. Mp3 afspelen gaat niet zoals het hoort. Af en toe ineens stil en opnieuw inlezen.

4. copieren van de maxtor naar mijn andere HD (C drive WD 18Gig) gaat onwijs langzaam.

5. diskdoctor een nacht laten draaien. De volgende ochtend pas op 4% van filestructure (geeneens halverwege).

Het bovenstaande werkt prima op mijn andere HD.
Het vreemde is dus dat het (geloof ik) allemaal begonnen is toen ik mijn 12 speed brander erbij zette. Sindsdien de configuratie nog wat aangepast. de huidige staat hieronder:

PIII 450
256 Meg
Prim IDE: 1. WD Caviar 18 Gig (C (NTFS),D,E) (Fat 32)
2. Maxtor 30 Gig (Fat 32)
Sec IDE: 1. Cdrom/DVD
2. 12 speed A-open burner
Asus Moederbordje
Win2k

Heb alle mogelijke IDE configuraties geprobeert,..geen succes. De HD is helemaal leeg dus het heeft niet fragmentatie oid. te maken. Ook worden er geen conflicten gemeld.

Ik weet nu dus niet of het aan die brander ligt, hij heeft het iig perfect gedaan.

Wie o wie weet wat er mis is? Please help me!!

Verwijderd

Zijn de master slave instelling ok, Kijk ook eens naar de dma.

• Xandrios
  • Laatst online: 30-04 22:34
check je UDMA...

pio sux :P

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad.
Ook asus mobo

Op 12speed branden met 33 buffer underruns

W2k opnieuw geinstalleerd en NIET de mobo drivers van asus geinstalleerd. Daar heb ik slechte ervaringen mee. :'(

de asus drivers maakte het bij mij ook niet meer mogelijk om de dma aan of uit te schakelen. Hier zit 't 'm namelijk in.

suc6

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Draai eens scandisk (of is dat net zoiets als diskdoctor?)

Juist

Verwijderd

Busmaster drivers verwijderen in safe mode (anders loopt de boel misschien vast) en opnieuw laten installeren door windows in "normal mode" wil nog weleens helpen.

Verwijderd

Het kan dus ook wezen dat je harde schijf naar z`n grootje aan het gaan is.
Mijn zwager had ook last met zijn harde schijf die het soms gewoon goed deed en soms zo traag als dikke strond was.
Probeer hem eens in een andere Computer.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

UDMA, DMA... waar verander je dat eigenlijk?!?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• DJ-FreSh
  • Laatst online: 04-12-2025
Op woensdag 29 augustus 2001 02:45 schreef VageGast het volgende:
UDMA, DMA... waar verander je dat eigenlijk?!?
Jah precies, daar heb ik ook al naar lopen zoeken ;) ;)

maaruh,....tnx alvast voor alle reacties,....'k gah ze FF proberen
Pagina: 1